Roudel: Ethnographic insight into the experience of the players of Dungeons and Dragons
Etnografické nahlédnutí na zkušenost hráčů Dračího Doupěte
diplomová práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176035Identifikátory
SIS: 227157
Kolekce
- Kvalifikační práce [6715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beseda, Jan
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Antropologická studia se specializací Sociokulturní antropologie
Katedra / ústav / klinika
Program Antropologická studia
Datum obhajoby
12. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Angličtina
Známka
Neprospěl/a
Roudel: Ethnographic insight into the experience of the players of Dungeons and Dragons Vedoucí práce: PhDr. Marek Halbich, Ph.D. Bc. Tereza Marešová 2022 Abstrakt Projekt se zabývá etnografií hry Dungeons and Dragons skrze zkušenost jedné konkrétní skupiny hráčů, včetně mě samotné, v dlouhodobé herní kampani která skrze herní prvky buduje socialitu mezi hráči. Zabývám se otázkami binarity běžného života a herního zážitku skrze teorii Magického kruhu, virtuální před-kybernetické podstatou této hry i komunity a jejím vlivem na budování vztahů, herní strukturou, pravidly a způsoby interakce s nimi, důvody proč se hráči k této hře opakovaně vrací a případné problematické důsledky. Taktéž nahlížím na svoji zkušenost s touto velmi etnografii přátelskou hrou, které podporují moje závěry. Výzkum je proveden v uzavřené skupině českých hráčů držících při sobě skrze dvě kampaně mezi lety 2019 až 2022, s přídavnými rozhovory od dalších dobrovolníků z řad českých hráčů Dungeons and Dragons. Klíčová slova: Dungeons and Dragons, virtuální svět, před-kybernetické, Magický kruh, Aktivní Estetické prožívání, Sociální vazby, kampaň
Roudel: Ethnographic insight into the experience of the players of Dungeons and Dragons Vedoucí práce: PhDr. Marek Halbich, Ph.D. Bc. Tereza Marešová 2022 Abstract In this project, I try my hand at ethnography of the game Dungeons and Dragons through the experience of one specific group of players in a long-term game campaign which through game elements builds sociality between players. I deal with issues of binarity of everyday life and game experience through the theory of the Magic Circle, the virtual pre-cybernetic nature of this game and community and its influence on building relationships, game structure, rules and ways of interacting with them, reasons why players return to this game repeatedly and possible problematic consequences. I also look at my experience with this very ethnography- friendly game, which supports my conclusions. The research is conducted in a closed group of Czech players holding through two campaigns between 2019 and 2022, with additional interviews from other volunteers from the ranks of Czech Dungeons and Dragons players. Keywords: Dungeons and Dragons, virtual world, pre-cybernetic, Magic circle, Active Aesthetic experience, Social ties, campaign