Zobrazit minimální záznam

Efektivní vzorkovač obrazu s podporou rozložení zátěže pro sledování paprsku
dc.contributor.advisorWilkie, Alexander
dc.creatorKubíček, Tomáš
dc.date.accessioned2022-10-04T16:56:36Z
dc.date.available2022-10-04T16:56:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176108
dc.description.abstractIn this thesis, we go through the process of improving a research renderer called ART. We focus primarily on the image sampler. We analyse the shortcomings of the stochastic sampler that was present before this thesis was written. Those being the huge memory consumption, lack of real-time visualization, and a limited communication channel between the renderer and the application that is supposed to control it. We then design two samplers that could serve as a replacement. We choose the one which seems to be better suited for the task. We then run a series of tests which serve to finetune parameters of the new sampler and also serve as a comparison between the new and the old sampler. By using the data from the tests we show that we have reduced the memory foot-print while maintaining the speed at mostly the same level as before while enabling working with greater number of cores. 1en_US
dc.description.abstractV této práci vylepšíme výzkumný renderer zvaný ART. Zaměřujeme se především na vzorkovač obrázků. Zanalyzujeme nedostatky stochastického vzorkovače, který byl přítomen před napsáním této práce. Těmi jsou obrovská spotřeba paměti, nepřítomnost vizualizace v reálném čase a ome- zený komunikační kanál mezi rendererem a aplikací, která jej má ovládat. Následně navrhneme dva vzorkovače, které by mohly sloužit jako náhrada. Vybereme ten, který se zdá být více vhodný. Následně provedeme sérii testů, které slouží k doladění parametrů nového vzorkovače a také jako srovnání mezi novým a starým vzorkovačem. Použitím dat z testů ukážeme, že jsme snížili nároky na paměť, při zachování rychlosti na většinou stejné úrovni jako dříve. Tím jsme také umožnili práci s vyšším počtem jader než dříve. 1cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectpath tracing|image sampling|parallel programming|computer graphics|renderingen_US
dc.subjectsledování paprsku|vzorkování obrazu|paralení programování|počítačová grafika|renderovánícs_CZ
dc.titleAn Efficient Load-balancing Image Sampler for Path Tracingen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-12
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId241516
dc.title.translatedEfektivní vzorkovač obrazu s podporou rozložení zátěže pro sledování paprskucs_CZ
dc.contributor.refereeNindel, Thomas Klaus
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgramming and Software Systemsen_US
thesis.degree.disciplineProgramování a softwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramování a softwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enProgramming and Software Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci vylepšíme výzkumný renderer zvaný ART. Zaměřujeme se především na vzorkovač obrázků. Zanalyzujeme nedostatky stochastického vzorkovače, který byl přítomen před napsáním této práce. Těmi jsou obrovská spotřeba paměti, nepřítomnost vizualizace v reálném čase a ome- zený komunikační kanál mezi rendererem a aplikací, která jej má ovládat. Následně navrhneme dva vzorkovače, které by mohly sloužit jako náhrada. Vybereme ten, který se zdá být více vhodný. Následně provedeme sérii testů, které slouží k doladění parametrů nového vzorkovače a také jako srovnání mezi novým a starým vzorkovačem. Použitím dat z testů ukážeme, že jsme snížili nároky na paměť, při zachování rychlosti na většinou stejné úrovni jako dříve. Tím jsme také umožnili práci s vyšším počtem jader než dříve. 1cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis, we go through the process of improving a research renderer called ART. We focus primarily on the image sampler. We analyse the shortcomings of the stochastic sampler that was present before this thesis was written. Those being the huge memory consumption, lack of real-time visualization, and a limited communication channel between the renderer and the application that is supposed to control it. We then design two samplers that could serve as a replacement. We choose the one which seems to be better suited for the task. We then run a series of tests which serve to finetune parameters of the new sampler and also serve as a comparison between the new and the old sampler. By using the data from the tests we show that we have reduced the memory foot-print while maintaining the speed at mostly the same level as before while enabling working with greater number of cores. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV