Zobrazit minimální záznam

Motherhood - Combining work and family
dc.contributor.advisorHolubec, Stanislav
dc.creatorKubáčková, Eva
dc.date.accessioned2017-04-12T11:25:50Z
dc.date.available2017-04-12T11:25:50Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17619
dc.description.abstractIdeální zpusob zajištení péce o deti do 3 let je pro vetšinu páru témer shodný s reálným zpusobem zajištení. Pres 90 % matek a otcu si preje, aby žena zustala na materské, následne rodicovské dovolené nejméne do 2, spíše do 3 let veku dítete. O cástecném úvazku uvažují ženy až po skoncení rodicovské dovolené, ideálne by si predstavovaly pracovat na zkrácený úvazek po dobu docházky dítete do materské školy ( 3 - 6 let veku dítete). Ackoli pred narozením dítete tvorí partneri model dvoupríjmového manželství, po narození dítete se genderová rovnost vytrácí a ženy se nejcasteji vzdávají své práce ve prospech dlouhé rodicovské dovolené. Vetšina žen si nepreje, aby je v péci o díte zastoupil otec dítete a stejne i vetšina mužu si nepreje zustat s dítetem na rodicovské dovolené. Pouze mizivé procento mužu na rodicovské dovolené zustává. Spolecnost se na ne dívá bud nechápave nebo je obdivuje jako hrdiny. Ženy, které místo péce o díte zvolí po materské dovolené návrat do práce tolik pochopení ve spolecnosti nemají. Jsou považovány spíše za "krkavcí matky". Ženy, které se chtejí místo dlouhé rodicovské dovolené vrátit do práce, jsou nejcasteji vysokoškolacky, pro které má absence v zamestnání negativní vliv na jejich další pracovní postup.cs_CZ
dc.description.abstractCe mémoire "La femme comme une mre - la coordination de la famille et du travail" traite le thme du fusionnement de la vie de famille et celle du travail des femmes - mres. Le mémoire contient cinq chapitres principales. D'abord, il se concentre sur l'explication de termes principaux gender et feminisme et esquisse le problme des inégalités de gender dans la société. Le chapitre suivant "La Famille" est centré non seulement sur le rôle de la famiile; les stéréotypes de gender au sein de la famille, mais aussi sur les changements l'intérieur de la famille qui se sont produitent au passé et qui se produisent actuellement. Il décrit le modle traditionnel de la famille qui fonctionnait pendant des sicles et les changements au sein de la famille qui s'imposent actuellement, surtout la réinvention du rôle des hommes comme des pres actifs qui participent l'éducation et au soin de leurs enfants ou au soin du ménage commun. Pour la réunion du travail et de la famille la femme cherche un point d'appui et de l'aide dans sa famille et surtout de la part de son partenaire.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŽena jako matka - sladění rodiny a prácecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-17
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId61981
dc.title.translatedMotherhood - Combining work and familyen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Markéta
dc.identifier.aleph001012722
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Sciensesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Sciensesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csIdeální zpusob zajištení péce o deti do 3 let je pro vetšinu páru témer shodný s reálným zpusobem zajištení. Pres 90 % matek a otcu si preje, aby žena zustala na materské, následne rodicovské dovolené nejméne do 2, spíše do 3 let veku dítete. O cástecném úvazku uvažují ženy až po skoncení rodicovské dovolené, ideálne by si predstavovaly pracovat na zkrácený úvazek po dobu docházky dítete do materské školy ( 3 - 6 let veku dítete). Ackoli pred narozením dítete tvorí partneri model dvoupríjmového manželství, po narození dítete se genderová rovnost vytrácí a ženy se nejcasteji vzdávají své práce ve prospech dlouhé rodicovské dovolené. Vetšina žen si nepreje, aby je v péci o díte zastoupil otec dítete a stejne i vetšina mužu si nepreje zustat s dítetem na rodicovské dovolené. Pouze mizivé procento mužu na rodicovské dovolené zustává. Spolecnost se na ne dívá bud nechápave nebo je obdivuje jako hrdiny. Ženy, které místo péce o díte zvolí po materské dovolené návrat do práce tolik pochopení ve spolecnosti nemají. Jsou považovány spíše za "krkavcí matky". Ženy, které se chtejí místo dlouhé rodicovské dovolené vrátit do práce, jsou nejcasteji vysokoškolacky, pro které má absence v zamestnání negativní vliv na jejich další pracovní postup.cs_CZ
uk.abstract.enCe mémoire "La femme comme une mre - la coordination de la famille et du travail" traite le thme du fusionnement de la vie de famille et celle du travail des femmes - mres. Le mémoire contient cinq chapitres principales. D'abord, il se concentre sur l'explication de termes principaux gender et feminisme et esquisse le problme des inégalités de gender dans la société. Le chapitre suivant "La Famille" est centré non seulement sur le rôle de la famiile; les stéréotypes de gender au sein de la famille, mais aussi sur les changements l'intérieur de la famille qui se sont produitent au passé et qui se produisent actuellement. Il décrit le modle traditionnel de la famille qui fonctionnait pendant des sicles et les changements au sein de la famille qui s'imposent actuellement, surtout la réinvention du rôle des hommes comme des pres actifs qui participent l'éducation et au soin de leurs enfants ou au soin du ménage commun. Pour la réunion du travail et de la famille la femme cherche un point d'appui et de l'aide dans sa famille et surtout de la part de son partenaire.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990010127220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV