Zobrazit minimální záznam

Licensed Music Recordings on Nationalized Czechoslovak Market
dc.contributor.advisorMarková, Alena
dc.creatorFerenc, Petr
dc.date.accessioned2022-10-04T14:41:18Z
dc.date.available2022-10-04T14:41:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176268
dc.description.abstractDiploma thesis Licensed Music Recordings on Nationalized Czechoslovak Market deals with a segment of music industry executed by Supraphon and Opus labels. Between 1946-1989, most foreign recordings on the nationalized music market were licensed, then multiplied and offered to listeners via the state distribution network, stores and also as Grammophone Club editions subscription. Up to now, the research only discussed licensed recordings in the context of long play records and a struggle for emancipation of rock music in socialist Czechoslovakia. This diploma thesis adds the area of classical and contemporary music and other not yet discussed genres and sound media. Collected data from approximately 700 records and cassettes are interpreted by the means of quantitative research - the provenience of licences is investigated and compared as well as the development of genre range in time, sound media preferences and the number of licensed releases published by Supraphon and Opus. Both the chapter which covers historical and aesthetic questions of licensing and the chapter which explains the technical vocabulary provide necessary context to the research. This thesis aims to help the research of licensed recordings on Czechoslovak market reach higher integrity and compactness based rather on data than...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Licenční hudební nosiče na zestátněném československém trhu se soustředí na segment hudebního průmyslu realizovaný vydavatelstvími Supraphon a Opus. Zahraniční hudební díla se na tuzemském trhu ve sledovaném období let 1946-1989 ocitala zejména díky nákupu licencí k nahrávkám, jež byly v Československu dále množeny a nabízeny posluchačům prostřednictvím distribuční sítě, na pultech prodejen či v rámci subskripce edic Gramofonového klubu. Dosavadní výzkum se tuzemskými licenčními nahrávkami zabýval pouze v kontextu dlouhohrajících desek, populární hudby a zápasu o emancipaci rocku v prostředí socialistického Československa. Tato práce na předchozí bádání navazuje, rozšiřuje je o oblast vážné hudby a dalších dosud nereflektovaných žánrů a hudebních nosičů. Získaná data o necelých sedmi stovkách titulů interpretuje kvantitativními metodami - zkoumá provenience licencí, vývoj žánrové nabídky v čase, srovnává objem nabídky obou státních vydavatelství a nastiňuje vývoj užívání jednotlivých typů hudebních nosičů. Potřebný kontext výzkumu nabízí kapitola o historických a estetických aspektech problematiky licenčních nahrávek a kapitola objasňující užívané pojmosloví. Cílem práce je přispět k tomu, aby se výzkum problematiky licenčních nahrávek na československém trhu posunul k větší...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectmusicen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectrecording industryen_US
dc.subjectSupraphonen_US
dc.subjectOpusen_US
dc.subjectforeign tradeen_US
dc.subjectrockismen_US
dc.subjecthudbacs_CZ
dc.subjecthistoriecs_CZ
dc.subjectvydavatelstvícs_CZ
dc.subjectSupraphoncs_CZ
dc.subjectOpuscs_CZ
dc.subjectzahraniční obchodcs_CZ
dc.subjectrockismuscs_CZ
dc.titleLicenční hudební nosiče na zestátněném československém trhucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-13
dc.description.departmentProgramme Historical Sociologyen_US
dc.description.departmentProgram Historická sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId224903
dc.title.translatedLicensed Music Recordings on Nationalized Czechoslovak Marketen_US
dc.contributor.refereeŠtemberk, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistorical Sociologyen_US
thesis.degree.disciplineHistorická sociologiecs_CZ
thesis.degree.programHistorical Sociologyen_US
thesis.degree.programHistorická sociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Historická sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Historical Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorická sociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistorical Sociologyen_US
uk.degree-program.csHistorická sociologiecs_CZ
uk.degree-program.enHistorical Sociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Licenční hudební nosiče na zestátněném československém trhu se soustředí na segment hudebního průmyslu realizovaný vydavatelstvími Supraphon a Opus. Zahraniční hudební díla se na tuzemském trhu ve sledovaném období let 1946-1989 ocitala zejména díky nákupu licencí k nahrávkám, jež byly v Československu dále množeny a nabízeny posluchačům prostřednictvím distribuční sítě, na pultech prodejen či v rámci subskripce edic Gramofonového klubu. Dosavadní výzkum se tuzemskými licenčními nahrávkami zabýval pouze v kontextu dlouhohrajících desek, populární hudby a zápasu o emancipaci rocku v prostředí socialistického Československa. Tato práce na předchozí bádání navazuje, rozšiřuje je o oblast vážné hudby a dalších dosud nereflektovaných žánrů a hudebních nosičů. Získaná data o necelých sedmi stovkách titulů interpretuje kvantitativními metodami - zkoumá provenience licencí, vývoj žánrové nabídky v čase, srovnává objem nabídky obou státních vydavatelství a nastiňuje vývoj užívání jednotlivých typů hudebních nosičů. Potřebný kontext výzkumu nabízí kapitola o historických a estetických aspektech problematiky licenčních nahrávek a kapitola objasňující užívané pojmosloví. Cílem práce je přispět k tomu, aby se výzkum problematiky licenčních nahrávek na československém trhu posunul k větší...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis Licensed Music Recordings on Nationalized Czechoslovak Market deals with a segment of music industry executed by Supraphon and Opus labels. Between 1946-1989, most foreign recordings on the nationalized music market were licensed, then multiplied and offered to listeners via the state distribution network, stores and also as Grammophone Club editions subscription. Up to now, the research only discussed licensed recordings in the context of long play records and a struggle for emancipation of rock music in socialist Czechoslovakia. This diploma thesis adds the area of classical and contemporary music and other not yet discussed genres and sound media. Collected data from approximately 700 records and cassettes are interpreted by the means of quantitative research - the provenience of licences is investigated and compared as well as the development of genre range in time, sound media preferences and the number of licensed releases published by Supraphon and Opus. Both the chapter which covers historical and aesthetic questions of licensing and the chapter which explains the technical vocabulary provide necessary context to the research. This thesis aims to help the research of licensed recordings on Czechoslovak market reach higher integrity and compactness based rather on data than...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Historická sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV