Marketingové využití sociální sítě TikTok v České republice
TikTok marketing in the Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176305Identifikátory
SIS: 238882
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ortová, Nina
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sociální sítě, TikTok, ByteDance, marketing na TikToku, čínská aplikace, kvalitativní výzkumKlíčová slova (anglicky)
social media, TikTok, ByteDance, TikTok marketing, Chinese app, qualitative researchBakalářská práce s názvem Marketingové využití sociální sítě TikTok v České republice pojednává o novodobém fenoménu, kterým je čínská sociální síť TikTok. Je to nejrychleji rostoucí sociální sítí na světě, která začíná mít velký vliv, avšak výzkumných prací o ní existuje zatím minimum. Cílem mé práce je popsat, jak čeští marketéři momentálně pracují s TikTokem. Teoretická část se nejdříve věnuje TikToku jako takovému, jeho historii, fungování, obchodnímu modelu, uživatelům, algoritmu i problémům a následně také způsobům, jak ho mohou využívat marketéři. V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum, který prostřednictvím hloubkových rozhovorů zjišťoval, jak je v ČR TikTok využíván k propagaci a se řeší etické problémy s ním spojené. Mezi respondenty bylo deset expertů z praxe. Získaná data byla analyzována metodou otevřeného kódování, aby se dala kategorizovat a daly se z nich vyvodit závěry.
The bachelor thesis entitled TikTok marketing in the Czech Republic deals with a modern phenomenon - the Chinese social network TikTok. It's the fastest-growing social network in the world, which is starting to have a big impact, but there is a minimum of research on it so far. The aim of my thesis is to describe how Czech marketers are currently working with TikTok. The theoretical part first describes TikTok as such, its history, functioning, business model, users, algorithm and problems, then also the ways in which it can be used by marketers. In the practical part, qualitative research was carried out, which through in-depth interviews found out how TikTok is used for promotion in the Czech Republic and the ethical problems associated with it are solved. Among the respondents were ten marketing experts. The acquired data were analyzed using the open coding method in order to categorize them and draw conclusions.