Eticky sporné aspekty vybraných nástrojů media relations
Ethically controversial aspects of selected media relations tools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176306Identifikátory
SIS: 238883
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Public relations, media relations, etika, vztahy s médii, lifestyle, média, žurnalistika, etické kodexyKlíčová slova (anglicky)
Public relations, media relations, ethics, press relations, lifestyle, media, journalism, ethical codesBakalářská práce se zabývá jednou z oblastí public relations - media relations. Nejprve charakterizuje media relations jako obor, dále popisuje jednotlivé nástroje media relations a u vybraných zkoumá i jejich etickou stránku. Také hodnotí vztah mezi PR pracovníky a novináři a to, jak důležití jsou navzájem pro výkon své práce. Následně představuje etické kodexy, jež regulují media relations a jejich praktiky. Praktická část využívá jak kvantitativního, tak kvalitativního výzkumu. Nejprve jsou kvantitativnímu online dotazníku podrobeni PR profesionálové. Poté se zájem obrací na aktivní novináře lifestylových médií, kteří poskytli na téma etiky media relations rozhovor. Prostřednictvím těchto dvou metod se autorka pokouší zjistit, jak media relations fungují v praxi, jak profesionálové nahlíží na problematické aspekty media relations a jaké mají osobní zkušenosti s vybranými nástroji media relations.
The bachelor's thesis deals with one of the areas of public relations - media relations. First it characterizes media relations as a field, then it describes individual media relations tools, and in selected ones it also explores their ethical side. It also assesses the relationship between PR workers and journalists and how important they are to each other's work. It then represents the codes of ethics that regulate media relations and their practices. The practical part uses both quantitative and qualitative research. First, PR professionals are subjected to a quantitative online questionnaire. Afterwards, interest turns to active lifestyle media journalists who gave an interview on the topic of media relations ethics. Through these two methods, the author attempts to find out how media relations work in practice, how professionals view problematic aspects of media relations, and what personal experience they have with selected media relations tools.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Vliv etických kodexů českých médií na pracovníky v public relations v České republice
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOJarolím, Jáchym (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Datum obhajoby: 10. 9. 2024Tato práce shrnuje klíčové teoretické poznatky o etice oboru public relations a také o etických kodexech médií, které dále aplikuje při analýze těchto etických kodexů a následných výzkumných rozhovorech s public relations ... -
Efektivita Public Relations v českých prezidentských volbách 2013
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠťastná, Alžběta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Datum obhajoby: 24. 6. 2015Diplomová práce Efektivita public relations v českých prezidentských volbách 2013 se zabývá analýzou efektivity public relations nástrojů, které mají klíčový vliv při budování pozitivní image kandidátů v politických volbách, ...