dc.contributor.advisor | Rynda, Ivan | |
dc.creator | Dědková, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2022-10-17T11:09:39Z | |
dc.date.available | 2022-10-17T11:09:39Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/176647 | |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is the study of the phenomenon of environmental influencers and their relationship with responsibility. The theoretical part defines the nature of these modern opinion leaders from generations Y and Z. Moreover, it approaches the concept of responsibility from an ethical standpoint with focus placed on its environmental dimensions, and differentiates between its three constitutive aspects - the object, referential subject and the subject. Finally, the examination is grounded in the contextual framework of an individualized society defined by its increased emphasis on the role of an individual. The research part analyses the approach of social media influencers towards responsibility for their actions in the digital domain and the extent to which they are aware of their respective influences. It further examines whom they hold responsible for the climate crisis and the role of the individual in this context. Through qualitative research methods, including the analysis of shared content and semi-structured interviews, the thesis details the various approaches taken by the subjects of the study and subsequently subdivides them into two categories: educators and lifestyle influencers. Individual approaches cannot be fully generalized, however, it can be observed that increased... | en_US |
dc.description.abstract | Předložená práce se zabývá fenoménem environmentálních influencerů a jejich vztahem k odpovědnosti. Teoretická část se věnuje charakteristice těchto novodobých názorových vůdců z generace Y a Z. Odpovědnost je pojímána z etického hlediska se zaměřením na rovinu environmentální a rozlišuje její tři aspekty - předmět, referenční subjekt a subjekt, tedy nositele odpovědnosti. To vše zasazuje do kontextu individualizované společnosti, která klade na jednotlivce specifické nároky. Výzkumná část má za cíl zjistit, jak vlivní uživatelé sociálních sítí přistupují k odpovědnosti za svoje aktivity v digitálním prostředí a jak dalece si uvědomují svůj vliv. Dále se zabývá otázkou, kdo dle influencerů má být odpovědný za klimatickou krizi a jakou roli v tom zastává jednotlivec. Za pomocí kvalitativní výzkumné strategie, zahrnující analýzu sdíleného obsahu a polostrukturované rozhovory, jsou přiblíženy jednotlivé přístupy, které souvisí se zkoumaným tématem. Environmentální influenceři jsou na základě dat rozděleni na dvě kategorie - edukátoři a lifestyloví influenceři. Jednotlivé přístupy nelze zcela generalizovat, avšak u edukátorů, kteří jsou zaměřeni na vzdělávání v rámci environmentálních problémů, se častěji objevuje důraz na morální hodnoty. Obě skupiny však zdůrazňují individuální snahy v rámci řešení... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | environmentalism | en_US |
dc.subject | influencer | en_US |
dc.subject | lifestyle | en_US |
dc.subject | responsibility,accountability | en_US |
dc.subject | answerability | en_US |
dc.subject | environmentalismus | cs_CZ |
dc.subject | influencer | cs_CZ |
dc.subject | životní styl | cs_CZ |
dc.subject | odpovědnost,zodpovědnost | cs_CZ |
dc.title | Environmentální témata u českých infuencerů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-09 | |
dc.description.department | Programme Social and Cultural Ecology | en_US |
dc.description.department | Program Sociální a kulturní ekologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 236316 | |
dc.title.translated | Environmental topics of Czech influencers | en_US |
dc.contributor.referee | Heřmanová, Marie | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social and Cultural Ecology | en_US |
thesis.degree.discipline | Sociální a kulturní ekologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social and Cultural Ecology | en_US |
thesis.degree.program | Sociální a kulturní ekologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Program Sociální a kulturní ekologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Programme Social and Cultural Ecology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální a kulturní ekologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social and Cultural Ecology | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální a kulturní ekologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social and Cultural Ecology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předložená práce se zabývá fenoménem environmentálních influencerů a jejich vztahem k odpovědnosti. Teoretická část se věnuje charakteristice těchto novodobých názorových vůdců z generace Y a Z. Odpovědnost je pojímána z etického hlediska se zaměřením na rovinu environmentální a rozlišuje její tři aspekty - předmět, referenční subjekt a subjekt, tedy nositele odpovědnosti. To vše zasazuje do kontextu individualizované společnosti, která klade na jednotlivce specifické nároky. Výzkumná část má za cíl zjistit, jak vlivní uživatelé sociálních sítí přistupují k odpovědnosti za svoje aktivity v digitálním prostředí a jak dalece si uvědomují svůj vliv. Dále se zabývá otázkou, kdo dle influencerů má být odpovědný za klimatickou krizi a jakou roli v tom zastává jednotlivec. Za pomocí kvalitativní výzkumné strategie, zahrnující analýzu sdíleného obsahu a polostrukturované rozhovory, jsou přiblíženy jednotlivé přístupy, které souvisí se zkoumaným tématem. Environmentální influenceři jsou na základě dat rozděleni na dvě kategorie - edukátoři a lifestyloví influenceři. Jednotlivé přístupy nelze zcela generalizovat, avšak u edukátorů, kteří jsou zaměřeni na vzdělávání v rámci environmentálních problémů, se častěji objevuje důraz na morální hodnoty. Obě skupiny však zdůrazňují individuální snahy v rámci řešení... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the thesis is the study of the phenomenon of environmental influencers and their relationship with responsibility. The theoretical part defines the nature of these modern opinion leaders from generations Y and Z. Moreover, it approaches the concept of responsibility from an ethical standpoint with focus placed on its environmental dimensions, and differentiates between its three constitutive aspects - the object, referential subject and the subject. Finally, the examination is grounded in the contextual framework of an individualized society defined by its increased emphasis on the role of an individual. The research part analyses the approach of social media influencers towards responsibility for their actions in the digital domain and the extent to which they are aware of their respective influences. It further examines whom they hold responsible for the climate crisis and the role of the individual in this context. Through qualitative research methods, including the analysis of shared content and semi-structured interviews, the thesis details the various approaches taken by the subjects of the study and subsequently subdivides them into two categories: educators and lifestyle influencers. Individual approaches cannot be fully generalized, however, it can be observed that increased... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Sociální a kulturní ekologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |