Zobrazit minimální záznam

Environmental topics of Czech influencers
dc.contributor.advisorRynda, Ivan
dc.creatorDědková, Markéta
dc.date.accessioned2022-10-17T11:09:39Z
dc.date.available2022-10-17T11:09:39Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176647
dc.description.abstractThe aim of the thesis is the study of the phenomenon of environmental influencers and their relationship with responsibility. The theoretical part defines the nature of these modern opinion leaders from generations Y and Z. Moreover, it approaches the concept of responsibility from an ethical standpoint with focus placed on its environmental dimensions, and differentiates between its three constitutive aspects - the object, referential subject and the subject. Finally, the examination is grounded in the contextual framework of an individualized society defined by its increased emphasis on the role of an individual. The research part analyses the approach of social media influencers towards responsibility for their actions in the digital domain and the extent to which they are aware of their respective influences. It further examines whom they hold responsible for the climate crisis and the role of the individual in this context. Through qualitative research methods, including the analysis of shared content and semi-structured interviews, the thesis details the various approaches taken by the subjects of the study and subsequently subdivides them into two categories: educators and lifestyle influencers. Individual approaches cannot be fully generalized, however, it can be observed that increased...en_US
dc.description.abstractPředložená práce se zabývá fenoménem environmentálních influencerů a jejich vztahem k odpovědnosti. Teoretická část se věnuje charakteristice těchto novodobých názorových vůdců z generace Y a Z. Odpovědnost je pojímána z etického hlediska se zaměřením na rovinu environmentální a rozlišuje její tři aspekty - předmět, referenční subjekt a subjekt, tedy nositele odpovědnosti. To vše zasazuje do kontextu individualizované společnosti, která klade na jednotlivce specifické nároky. Výzkumná část má za cíl zjistit, jak vlivní uživatelé sociálních sítí přistupují k odpovědnosti za svoje aktivity v digitálním prostředí a jak dalece si uvědomují svůj vliv. Dále se zabývá otázkou, kdo dle influencerů má být odpovědný za klimatickou krizi a jakou roli v tom zastává jednotlivec. Za pomocí kvalitativní výzkumné strategie, zahrnující analýzu sdíleného obsahu a polostrukturované rozhovory, jsou přiblíženy jednotlivé přístupy, které souvisí se zkoumaným tématem. Environmentální influenceři jsou na základě dat rozděleni na dvě kategorie - edukátoři a lifestyloví influenceři. Jednotlivé přístupy nelze zcela generalizovat, avšak u edukátorů, kteří jsou zaměřeni na vzdělávání v rámci environmentálních problémů, se častěji objevuje důraz na morální hodnoty. Obě skupiny však zdůrazňují individuální snahy v rámci řešení...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectenvironmentalismen_US
dc.subjectinfluenceren_US
dc.subjectlifestyleen_US
dc.subjectresponsibility,accountabilityen_US
dc.subjectanswerabilityen_US
dc.subjectenvironmentalismuscs_CZ
dc.subjectinfluencercs_CZ
dc.subjectživotní stylcs_CZ
dc.subjectodpovědnost,zodpovědnostcs_CZ
dc.titleEnvironmentální témata u českých infuencerůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-09
dc.description.departmentProgramme Social and Cultural Ecologyen_US
dc.description.departmentProgram Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId236316
dc.title.translatedEnvironmental topics of Czech influencersen_US
dc.contributor.refereeHeřmanová, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.disciplineSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.programSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.programSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Social and Cultural Ecologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.degree-program.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-program.enSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená práce se zabývá fenoménem environmentálních influencerů a jejich vztahem k odpovědnosti. Teoretická část se věnuje charakteristice těchto novodobých názorových vůdců z generace Y a Z. Odpovědnost je pojímána z etického hlediska se zaměřením na rovinu environmentální a rozlišuje její tři aspekty - předmět, referenční subjekt a subjekt, tedy nositele odpovědnosti. To vše zasazuje do kontextu individualizované společnosti, která klade na jednotlivce specifické nároky. Výzkumná část má za cíl zjistit, jak vlivní uživatelé sociálních sítí přistupují k odpovědnosti za svoje aktivity v digitálním prostředí a jak dalece si uvědomují svůj vliv. Dále se zabývá otázkou, kdo dle influencerů má být odpovědný za klimatickou krizi a jakou roli v tom zastává jednotlivec. Za pomocí kvalitativní výzkumné strategie, zahrnující analýzu sdíleného obsahu a polostrukturované rozhovory, jsou přiblíženy jednotlivé přístupy, které souvisí se zkoumaným tématem. Environmentální influenceři jsou na základě dat rozděleni na dvě kategorie - edukátoři a lifestyloví influenceři. Jednotlivé přístupy nelze zcela generalizovat, avšak u edukátorů, kteří jsou zaměřeni na vzdělávání v rámci environmentálních problémů, se častěji objevuje důraz na morální hodnoty. Obě skupiny však zdůrazňují individuální snahy v rámci řešení...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is the study of the phenomenon of environmental influencers and their relationship with responsibility. The theoretical part defines the nature of these modern opinion leaders from generations Y and Z. Moreover, it approaches the concept of responsibility from an ethical standpoint with focus placed on its environmental dimensions, and differentiates between its three constitutive aspects - the object, referential subject and the subject. Finally, the examination is grounded in the contextual framework of an individualized society defined by its increased emphasis on the role of an individual. The research part analyses the approach of social media influencers towards responsibility for their actions in the digital domain and the extent to which they are aware of their respective influences. It further examines whom they hold responsible for the climate crisis and the role of the individual in this context. Through qualitative research methods, including the analysis of shared content and semi-structured interviews, the thesis details the various approaches taken by the subjects of the study and subsequently subdivides them into two categories: educators and lifestyle influencers. Individual approaches cannot be fully generalized, however, it can be observed that increased...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV