Zobrazit minimální záznam

Issues of effectiveness and relevance of evaluation in the environment of educational organization
dc.contributor.advisorTureckiová, Michaela
dc.creatorStránský, Jiří
dc.date.accessioned2022-10-17T11:22:55Z
dc.date.available2022-10-17T11:22:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176679
dc.description.abstractThe aim of the final bachelor's thesis is to describe the approaches in employee appraisal and to consider its relevance and effectiveness on the basis of these sources. The research part of the thesis includes a questionnaire survey which focuses on examining the form of teaching staff appraisal, its effectiveness and relevance. The aim of the investigation is to quantitatively analyse the approaches to staff appraisal in different educational organisations and to map its impact on staff. The thesis examines whether it is even possible and appropriate to evaluate staff performance in an educational organisation setting and to take steps to improve effectiveness based on this evaluation. Effective appraisal aims at implementing measures that promote and maintain satisfactory job performance and prevent poor performance. It enables the organization to set up an internal system of employee training, or to identify the need for external training, and process improvement, to decide on the relevance of employee pay and job classification. Appraisal allows to detect the potential of employees to be promoted to a position where they can better use their competences and motivate them with career advancement. The questionnaire survey showed that more than half of the respondents carry out staff appraisals...en_US
dc.description.abstractCílem závěrečné bakalářské práce je na popsat na základě uvedených zdrojů přístupy v hodnocení pracovníků a zvážit jeho relevantnost a efektivitu. Výzkumná část práce obsahuje souhrn zjištění z realizovaného dotazníkového šetření, jenž se zaměřuje na zkoumaní podoby hodnocení pedagogických pracovníků, jeho efektivnosti a relevantnosti. Cílem šetření je kvantitativně analyzovat přístupy k hodnocení pracovníků v různých vzdělávacích organizacích a zmapovat jeho vliv na zaměstnance. Práce zkoumá, zdali je vůbec možné a vhodné hodnotit výkon pracovníků v prostředí vzdělávací organizace a na základě tohoto hodnocení podnikat kroky ke zvýšení efektivity. Efektivní hodnocení směřuje k zavádění opatření, která podporují a udržují uspokojivé pracovní výsledky a předchází slabému výkonu. Umožnuje organizaci nastavovat interní systém vzdělávání zaměstnanců, nebo zjišťovat potřebu externího vzdělávání, a zdokonalování procesů, rozhodovat o relevantnosti platového ohodnocení zaměstnanců a jejich pracovního zařazení. Hodnocení umožňuje odhalovat u pracovníků potenciál k povýšení na pozici, kde lépe využije své kompetence a motivovat je kariérním postupem. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že více než polovina respondentů provádí hodnocení pracovníků pravidelně, alespoň jednou za rok. Hodnocení může mít častější...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectManagementen_US
dc.subjectleadershipen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjecteffectivityen_US
dc.subjectwork performanceen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjectManagementcs_CZ
dc.subjectleadershipcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectefektivitacs_CZ
dc.subjectpracovní výkoncs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.titleProblematika efektivity a relevantnosti hodnocení pracovníků v prostředí vzdělávací organizacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-14
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId240574
dc.title.translatedIssues of effectiveness and relevance of evaluation in the environment of educational organizationen_US
dc.contributor.refereeKříž, Jaroslav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSchool Managementen_US
thesis.degree.programŠkolský managementcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-program.enSchool Managementen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem závěrečné bakalářské práce je na popsat na základě uvedených zdrojů přístupy v hodnocení pracovníků a zvážit jeho relevantnost a efektivitu. Výzkumná část práce obsahuje souhrn zjištění z realizovaného dotazníkového šetření, jenž se zaměřuje na zkoumaní podoby hodnocení pedagogických pracovníků, jeho efektivnosti a relevantnosti. Cílem šetření je kvantitativně analyzovat přístupy k hodnocení pracovníků v různých vzdělávacích organizacích a zmapovat jeho vliv na zaměstnance. Práce zkoumá, zdali je vůbec možné a vhodné hodnotit výkon pracovníků v prostředí vzdělávací organizace a na základě tohoto hodnocení podnikat kroky ke zvýšení efektivity. Efektivní hodnocení směřuje k zavádění opatření, která podporují a udržují uspokojivé pracovní výsledky a předchází slabému výkonu. Umožnuje organizaci nastavovat interní systém vzdělávání zaměstnanců, nebo zjišťovat potřebu externího vzdělávání, a zdokonalování procesů, rozhodovat o relevantnosti platového ohodnocení zaměstnanců a jejich pracovního zařazení. Hodnocení umožňuje odhalovat u pracovníků potenciál k povýšení na pozici, kde lépe využije své kompetence a motivovat je kariérním postupem. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že více než polovina respondentů provádí hodnocení pracovníků pravidelně, alespoň jednou za rok. Hodnocení může mít častější...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the final bachelor's thesis is to describe the approaches in employee appraisal and to consider its relevance and effectiveness on the basis of these sources. The research part of the thesis includes a questionnaire survey which focuses on examining the form of teaching staff appraisal, its effectiveness and relevance. The aim of the investigation is to quantitatively analyse the approaches to staff appraisal in different educational organisations and to map its impact on staff. The thesis examines whether it is even possible and appropriate to evaluate staff performance in an educational organisation setting and to take steps to improve effectiveness based on this evaluation. Effective appraisal aims at implementing measures that promote and maintain satisfactory job performance and prevent poor performance. It enables the organization to set up an internal system of employee training, or to identify the need for external training, and process improvement, to decide on the relevance of employee pay and job classification. Appraisal allows to detect the potential of employees to be promoted to a position where they can better use their competences and motivate them with career advancement. The questionnaire survey showed that more than half of the respondents carry out staff appraisals...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV