dc.contributor.advisor | Tureckiová, Michaela | |
dc.creator | Stránský, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2022-10-17T11:22:55Z | |
dc.date.available | 2022-10-17T11:22:55Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/176679 | |
dc.description.abstract | The aim of the final bachelor's thesis is to describe the approaches in employee appraisal and to consider its relevance and effectiveness on the basis of these sources. The research part of the thesis includes a questionnaire survey which focuses on examining the form of teaching staff appraisal, its effectiveness and relevance. The aim of the investigation is to quantitatively analyse the approaches to staff appraisal in different educational organisations and to map its impact on staff. The thesis examines whether it is even possible and appropriate to evaluate staff performance in an educational organisation setting and to take steps to improve effectiveness based on this evaluation. Effective appraisal aims at implementing measures that promote and maintain satisfactory job performance and prevent poor performance. It enables the organization to set up an internal system of employee training, or to identify the need for external training, and process improvement, to decide on the relevance of employee pay and job classification. Appraisal allows to detect the potential of employees to be promoted to a position where they can better use their competences and motivate them with career advancement. The questionnaire survey showed that more than half of the respondents carry out staff appraisals... | en_US |
dc.description.abstract | Cílem závěrečné bakalářské práce je na popsat na základě uvedených zdrojů přístupy v hodnocení pracovníků a zvážit jeho relevantnost a efektivitu. Výzkumná část práce obsahuje souhrn zjištění z realizovaného dotazníkového šetření, jenž se zaměřuje na zkoumaní podoby hodnocení pedagogických pracovníků, jeho efektivnosti a relevantnosti. Cílem šetření je kvantitativně analyzovat přístupy k hodnocení pracovníků v různých vzdělávacích organizacích a zmapovat jeho vliv na zaměstnance. Práce zkoumá, zdali je vůbec možné a vhodné hodnotit výkon pracovníků v prostředí vzdělávací organizace a na základě tohoto hodnocení podnikat kroky ke zvýšení efektivity. Efektivní hodnocení směřuje k zavádění opatření, která podporují a udržují uspokojivé pracovní výsledky a předchází slabému výkonu. Umožnuje organizaci nastavovat interní systém vzdělávání zaměstnanců, nebo zjišťovat potřebu externího vzdělávání, a zdokonalování procesů, rozhodovat o relevantnosti platového ohodnocení zaměstnanců a jejich pracovního zařazení. Hodnocení umožňuje odhalovat u pracovníků potenciál k povýšení na pozici, kde lépe využije své kompetence a motivovat je kariérním postupem. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že více než polovina respondentů provádí hodnocení pracovníků pravidelně, alespoň jednou za rok. Hodnocení může mít častější... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Management | en_US |
dc.subject | leadership | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | effectivity | en_US |
dc.subject | work performance | en_US |
dc.subject | evaluation | en_US |
dc.subject | Management | cs_CZ |
dc.subject | leadership | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | efektivita | cs_CZ |
dc.subject | pracovní výkon | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení | cs_CZ |
dc.title | Problematika efektivity a relevantnosti hodnocení pracovníků v prostředí vzdělávací organizace | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-09-14 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 240574 | |
dc.title.translated | Issues of effectiveness and relevance of evaluation in the environment of educational organization | en_US |
dc.contributor.referee | Kříž, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | School Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Školský management | cs_CZ |
thesis.degree.program | School Management | en_US |
thesis.degree.program | Školský management | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Školský management | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | School Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Školský management | cs_CZ |
uk.degree-program.en | School Management | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem závěrečné bakalářské práce je na popsat na základě uvedených zdrojů přístupy v hodnocení pracovníků a zvážit jeho relevantnost a efektivitu. Výzkumná část práce obsahuje souhrn zjištění z realizovaného dotazníkového šetření, jenž se zaměřuje na zkoumaní podoby hodnocení pedagogických pracovníků, jeho efektivnosti a relevantnosti. Cílem šetření je kvantitativně analyzovat přístupy k hodnocení pracovníků v různých vzdělávacích organizacích a zmapovat jeho vliv na zaměstnance. Práce zkoumá, zdali je vůbec možné a vhodné hodnotit výkon pracovníků v prostředí vzdělávací organizace a na základě tohoto hodnocení podnikat kroky ke zvýšení efektivity. Efektivní hodnocení směřuje k zavádění opatření, která podporují a udržují uspokojivé pracovní výsledky a předchází slabému výkonu. Umožnuje organizaci nastavovat interní systém vzdělávání zaměstnanců, nebo zjišťovat potřebu externího vzdělávání, a zdokonalování procesů, rozhodovat o relevantnosti platového ohodnocení zaměstnanců a jejich pracovního zařazení. Hodnocení umožňuje odhalovat u pracovníků potenciál k povýšení na pozici, kde lépe využije své kompetence a motivovat je kariérním postupem. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že více než polovina respondentů provádí hodnocení pracovníků pravidelně, alespoň jednou za rok. Hodnocení může mít častější... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the final bachelor's thesis is to describe the approaches in employee appraisal and to consider its relevance and effectiveness on the basis of these sources. The research part of the thesis includes a questionnaire survey which focuses on examining the form of teaching staff appraisal, its effectiveness and relevance. The aim of the investigation is to quantitatively analyse the approaches to staff appraisal in different educational organisations and to map its impact on staff. The thesis examines whether it is even possible and appropriate to evaluate staff performance in an educational organisation setting and to take steps to improve effectiveness based on this evaluation. Effective appraisal aims at implementing measures that promote and maintain satisfactory job performance and prevent poor performance. It enables the organization to set up an internal system of employee training, or to identify the need for external training, and process improvement, to decide on the relevance of employee pay and job classification. Appraisal allows to detect the potential of employees to be promoted to a position where they can better use their competences and motivate them with career advancement. The questionnaire survey showed that more than half of the respondents carry out staff appraisals... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |