Zobrazit minimální záznam

Digital fashion and its marketing through the eyes of Czech brands
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorLaufer, David
dc.date.accessioned2022-10-17T11:35:42Z
dc.date.available2022-10-17T11:35:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176705
dc.description.abstractThe bachelor's thesis brings knowledge about digital fashion and its marketing. It examines the impact of digital technologies on the design, promotion, sale and wearing of clothing and based on research and campaigns by companies abroad it identifies numerous uses to streamline and enrich business processes and consumer experiences. The thesis then examines the views of respondents from Czech brands working with digital fashion - digital fashion studios giz'mo lab and Ofform3D and modeling agency New Aliens offering digital scans of models. They perceive marketing as the strongest segment for digital fashion and talk about their own practice for example at the Prague and Helsinki fashion weeks. According to the respondents, the digital form enables numerous business applications that strengthen production, promotion and sales, but can also just serve purely as an artistic form in the virtual environment or enriching physical clothing. Digital fashion also has the potential to increase sustainability - however, it consumes energy and can be exploited by fast fashion, which makes this area problematic. Most respondent's worries emerge also in the context of NFTs. The divisions of business and art, realism and dream aesthetics, physical and virtual experience were present throughout the interviews....en_US
dc.description.abstractBakalářská práce přináší poznatky z oblasti digitální módy a jejího uplatnění v marketingu. Zkoumá vliv digitalizace na navrhování, propagaci, prodej a nošení oděvů a na podkladě výzkumů a ukázek využití digitální módy představuje její zefektivňující a obohacující vliv na procesy firem i zážitky spotřebitelů. Nato analyzuje pohledy respondentů z řad českých značek pracujících s digitální módou - digitálních módních studií giz'mo lab a Ofform3D a modelingové agentury New Aliens nabízející digitální skeny modelů a modelek. Marketing respondenti vnímají jako pro digitální módu nejsilnější segment a přibližují vlastní praxi například na pražském a helsinském týdnu módy i snahy o inovaci v oblasti prodeje především pomocí digitálního fittingu. Digitální móda umožňuje podle respondentů jak četná obchodní uplatnění posilující navrhování, propagaci i prodej, tak může sloužit čistě jako kreativní a umělecká forma, která zůstává ve virtuálním prostředí či jen dále obohacuje fyzické oděvy. Digitální móda má i potenciál zvyšovat udržitelnost - nicméně spotřebovává energii a může být zneužita fast fashion, což tento segment problematizuje. Obavy se ve výpovědích objevují i ohledně souvisejících NFT. Rozkoly byznysu a umění, realističnosti a snové estetiky, fyzického a virtuálního prožitku se vyjevují napříč...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDigital fashionen_US
dc.subjectfashion marketingen_US
dc.subjectvirtual productsen_US
dc.subjectNFTen_US
dc.subjectgamificationen_US
dc.subjectvirtual influencersen_US
dc.subjectmodelingen_US
dc.subjectfast fashionen_US
dc.subjectDigitální módacs_CZ
dc.subjectmódní marketingcs_CZ
dc.subjectvirtuální produktycs_CZ
dc.subjectNFTcs_CZ
dc.subjectgamifikacecs_CZ
dc.subjectvirtuální influenceřics_CZ
dc.subjectmodelingcs_CZ
dc.subjectfast fashioncs_CZ
dc.titleDigitální móda a její propagace očima českých značekcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-14
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId246597
dc.title.translatedDigital fashion and its marketing through the eyes of Czech brandsen_US
dc.contributor.refereeJežková, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce přináší poznatky z oblasti digitální módy a jejího uplatnění v marketingu. Zkoumá vliv digitalizace na navrhování, propagaci, prodej a nošení oděvů a na podkladě výzkumů a ukázek využití digitální módy představuje její zefektivňující a obohacující vliv na procesy firem i zážitky spotřebitelů. Nato analyzuje pohledy respondentů z řad českých značek pracujících s digitální módou - digitálních módních studií giz'mo lab a Ofform3D a modelingové agentury New Aliens nabízející digitální skeny modelů a modelek. Marketing respondenti vnímají jako pro digitální módu nejsilnější segment a přibližují vlastní praxi například na pražském a helsinském týdnu módy i snahy o inovaci v oblasti prodeje především pomocí digitálního fittingu. Digitální móda umožňuje podle respondentů jak četná obchodní uplatnění posilující navrhování, propagaci i prodej, tak může sloužit čistě jako kreativní a umělecká forma, která zůstává ve virtuálním prostředí či jen dále obohacuje fyzické oděvy. Digitální móda má i potenciál zvyšovat udržitelnost - nicméně spotřebovává energii a může být zneužita fast fashion, což tento segment problematizuje. Obavy se ve výpovědích objevují i ohledně souvisejících NFT. Rozkoly byznysu a umění, realističnosti a snové estetiky, fyzického a virtuálního prožitku se vyjevují napříč...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis brings knowledge about digital fashion and its marketing. It examines the impact of digital technologies on the design, promotion, sale and wearing of clothing and based on research and campaigns by companies abroad it identifies numerous uses to streamline and enrich business processes and consumer experiences. The thesis then examines the views of respondents from Czech brands working with digital fashion - digital fashion studios giz'mo lab and Ofform3D and modeling agency New Aliens offering digital scans of models. They perceive marketing as the strongest segment for digital fashion and talk about their own practice for example at the Prague and Helsinki fashion weeks. According to the respondents, the digital form enables numerous business applications that strengthen production, promotion and sales, but can also just serve purely as an artistic form in the virtual environment or enriching physical clothing. Digital fashion also has the potential to increase sustainability - however, it consumes energy and can be exploited by fast fashion, which makes this area problematic. Most respondent's worries emerge also in the context of NFTs. The divisions of business and art, realism and dream aesthetics, physical and virtual experience were present throughout the interviews....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV