Research of the degree of internationalization and performance of emerging market enterprises - A case study of Polish enterprises
Výzkum stupně internacionalizace a výkonnosti podniků na rozvíjejících se trzích - případová studie polských podniků
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176854Identifikátory
SIS: 240564
Kolekce
- Kvalifikační práce [18324]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ramesh, Sangaralingam
Jeřábek, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
International Masters in Economy, State and Society with specialisation in Economy and Business
Katedra / ústav / klinika
Katedra ruských a východoevropských studií
Datum obhajoby
13. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
enterprise internationalization, emerging markets, corporate performance, return on assets, Polish firmsKlíčová slova (anglicky)
enterprise internationalization, emerging markets, corporate performance, return on assets, Polish firmsThis paper comprehensively reviews a large number of studies on enterprise internationalization in emerging markets, the relationship between enterprise internationalization and performance, and the internationalization of Polish enterprises. Based on the previous research results, the paper selects a three-stage model of the degree of internationalization of developed enterprises, and derives a three-stage model of internationalization of multinational companies in emerging markets. Then through an empirical case study of Polish multinational enterprises, analyzes the regression results, makes the conclusions and some relevant policy recommendations.