Zobrazit minimální záznam

Possibilities of Occupational Therapy Intervention in Patients after Acquired Brain Injury with Apraxia
dc.contributor.advisorRejtarová, Anna
dc.creatorHacklová, Lucie
dc.date.accessioned2022-10-17T10:09:11Z
dc.date.available2022-10-17T10:09:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176880
dc.description.abstractBACHELOR THESIS ABSTRACT Author: Lucie Hacklová Supervisor: Mgr. Bc. Anna Rejtarová Title: Possibilities of Occupational Therapy Intervention in Patients after Acquired Brain Injury with Apraxia Abstract of the Thesis: The bachelor's thesis is devoted to the topic of apraxia and the possibilities of interventions for patients with apraxia after acquired brain damage. Apraxia is a disorder of motor planning, and this condition affects the performance of activities that the patient was able to manage before the acquired brain damage. This often limits his self-sufficiency and quality of life. With the help of special interventions, it is possible to help to recover faster and return to normal life. The thesis contains theoretical and practical part. The theoretical part focuses on acquired brain damage, in this case cerebrovascular accidents, the neurological aspect of apraxia and then to a greater extent on the types of apraxia, evaluations and the possibilities of intervention. In the practical part, 3 goals are set. The main goal is to create a manual for working with patients with apraxia based on selected interventions mentioned in the theoretical part. Gesture training and strategy training appear to be the most used and effective interventions through the studies, which is why exactly these are...en_US
dc.description.abstractBAKALÁŘSKÉ PRÁCE Autor: Lucie Hacklová Vedoucí práce: Mgr. Bc. Anna Rejtarová Název bakalářské práce: Možnosti ergoterapeutické intervence u pacientů po získaném poškození mozku s apraxií Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se věnuje tématu apraxie a možnostem intervencí pro pacienty s apraxií po získaném poškození mozku. Apraxie je porucha motorického plánování a tento stav ovlivňuje provádění činností, které byl pacient před získaným poškozením mozku schopen zvládat. Často je tímto omezena jeho soběstačnost a kvalita života. Pomocí speciálních intervencí je možno napomoci k rychlejší úzdravě a návratu zpátky do běžného života. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na získané poškození mozku, v tomto případě na cévní mozkové příhody, neurologické hledisko apraxie a pak ve větší míře na samotné druhy apraxie, hodnocení a na možnosti jejich intervence. V praktické části jsou stanoveny 3 cíle. Hlavním cílem je vytvoření manuálu pro práci s pacienty s apraxií na základě vybraných intervencí zmíněných v teoretické části. V manuálu jsou zapracovány vybrané intervence: gesture training a strategy training, které se jeví jako nejvíce používané a efektivní intervence. Dalším cílem je vyzkoušení zpracovaného manuálu v praxi. Vyzkoušení v praxi je zpracováno formou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectapraxiaen_US
dc.subjectperceptual impairmentsen_US
dc.subjectoccupational therapy interventionsen_US
dc.subjectstrokeen_US
dc.subjectapraxiecs_CZ
dc.subjectpercepční poruchycs_CZ
dc.subjectergoterapeutické intervencecs_CZ
dc.subjectCMPcs_CZ
dc.titleMožnosti ergoterapeutické intervence u pacientů po získaném poškození mozku s apraxiícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-15
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId233598
dc.title.translatedPossibilities of Occupational Therapy Intervention in Patients after Acquired Brain Injury with Apraxiaen_US
dc.contributor.refereeRybářová, Kateřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOccupational Therapyen_US
thesis.degree.disciplineErgoterapiecs_CZ
thesis.degree.programOccupational Therapyen_US
thesis.degree.programErgoterapiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csErgoterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enOccupational Therapyen_US
uk.degree-program.csErgoterapiecs_CZ
uk.degree-program.enOccupational Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBAKALÁŘSKÉ PRÁCE Autor: Lucie Hacklová Vedoucí práce: Mgr. Bc. Anna Rejtarová Název bakalářské práce: Možnosti ergoterapeutické intervence u pacientů po získaném poškození mozku s apraxií Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se věnuje tématu apraxie a možnostem intervencí pro pacienty s apraxií po získaném poškození mozku. Apraxie je porucha motorického plánování a tento stav ovlivňuje provádění činností, které byl pacient před získaným poškozením mozku schopen zvládat. Často je tímto omezena jeho soběstačnost a kvalita života. Pomocí speciálních intervencí je možno napomoci k rychlejší úzdravě a návratu zpátky do běžného života. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na získané poškození mozku, v tomto případě na cévní mozkové příhody, neurologické hledisko apraxie a pak ve větší míře na samotné druhy apraxie, hodnocení a na možnosti jejich intervence. V praktické části jsou stanoveny 3 cíle. Hlavním cílem je vytvoření manuálu pro práci s pacienty s apraxií na základě vybraných intervencí zmíněných v teoretické části. V manuálu jsou zapracovány vybrané intervence: gesture training a strategy training, které se jeví jako nejvíce používané a efektivní intervence. Dalším cílem je vyzkoušení zpracovaného manuálu v praxi. Vyzkoušení v praxi je zpracováno formou...cs_CZ
uk.abstract.enBACHELOR THESIS ABSTRACT Author: Lucie Hacklová Supervisor: Mgr. Bc. Anna Rejtarová Title: Possibilities of Occupational Therapy Intervention in Patients after Acquired Brain Injury with Apraxia Abstract of the Thesis: The bachelor's thesis is devoted to the topic of apraxia and the possibilities of interventions for patients with apraxia after acquired brain damage. Apraxia is a disorder of motor planning, and this condition affects the performance of activities that the patient was able to manage before the acquired brain damage. This often limits his self-sufficiency and quality of life. With the help of special interventions, it is possible to help to recover faster and return to normal life. The thesis contains theoretical and practical part. The theoretical part focuses on acquired brain damage, in this case cerebrovascular accidents, the neurological aspect of apraxia and then to a greater extent on the types of apraxia, evaluations and the possibilities of intervention. In the practical part, 3 goals are set. The main goal is to create a manual for working with patients with apraxia based on selected interventions mentioned in the theoretical part. Gesture training and strategy training appear to be the most used and effective interventions through the studies, which is why exactly these are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV