dc.contributor.advisor | Rejtarová, Anna | |
dc.creator | Hacklová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2022-10-17T10:09:11Z | |
dc.date.available | 2022-10-17T10:09:11Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/176880 | |
dc.description.abstract | BACHELOR THESIS ABSTRACT Author: Lucie Hacklová Supervisor: Mgr. Bc. Anna Rejtarová Title: Possibilities of Occupational Therapy Intervention in Patients after Acquired Brain Injury with Apraxia Abstract of the Thesis: The bachelor's thesis is devoted to the topic of apraxia and the possibilities of interventions for patients with apraxia after acquired brain damage. Apraxia is a disorder of motor planning, and this condition affects the performance of activities that the patient was able to manage before the acquired brain damage. This often limits his self-sufficiency and quality of life. With the help of special interventions, it is possible to help to recover faster and return to normal life. The thesis contains theoretical and practical part. The theoretical part focuses on acquired brain damage, in this case cerebrovascular accidents, the neurological aspect of apraxia and then to a greater extent on the types of apraxia, evaluations and the possibilities of intervention. In the practical part, 3 goals are set. The main goal is to create a manual for working with patients with apraxia based on selected interventions mentioned in the theoretical part. Gesture training and strategy training appear to be the most used and effective interventions through the studies, which is why exactly these are... | en_US |
dc.description.abstract | BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Autor: Lucie Hacklová Vedoucí práce: Mgr. Bc. Anna Rejtarová Název bakalářské práce: Možnosti ergoterapeutické intervence u pacientů po získaném poškození mozku s apraxií Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se věnuje tématu apraxie a možnostem intervencí pro pacienty s apraxií po získaném poškození mozku. Apraxie je porucha motorického plánování a tento stav ovlivňuje provádění činností, které byl pacient před získaným poškozením mozku schopen zvládat. Často je tímto omezena jeho soběstačnost a kvalita života. Pomocí speciálních intervencí je možno napomoci k rychlejší úzdravě a návratu zpátky do běžného života. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na získané poškození mozku, v tomto případě na cévní mozkové příhody, neurologické hledisko apraxie a pak ve větší míře na samotné druhy apraxie, hodnocení a na možnosti jejich intervence. V praktické části jsou stanoveny 3 cíle. Hlavním cílem je vytvoření manuálu pro práci s pacienty s apraxií na základě vybraných intervencí zmíněných v teoretické části. V manuálu jsou zapracovány vybrané intervence: gesture training a strategy training, které se jeví jako nejvíce používané a efektivní intervence. Dalším cílem je vyzkoušení zpracovaného manuálu v praxi. Vyzkoušení v praxi je zpracováno formou... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.subject | apraxia | en_US |
dc.subject | perceptual impairments | en_US |
dc.subject | occupational therapy interventions | en_US |
dc.subject | stroke | en_US |
dc.subject | apraxie | cs_CZ |
dc.subject | percepční poruchy | cs_CZ |
dc.subject | ergoterapeutické intervence | cs_CZ |
dc.subject | CMP | cs_CZ |
dc.title | Možnosti ergoterapeutické intervence u pacientů po získaném poškození mozku s apraxií | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-09-15 | |
dc.description.department | Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Prague | en_US |
dc.description.department | Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN | cs_CZ |
dc.description.faculty | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | First Faculty of Medicine | en_US |
dc.identifier.repId | 233598 | |
dc.title.translated | Possibilities of Occupational Therapy Intervention in Patients after Acquired Brain Injury with Apraxia | en_US |
dc.contributor.referee | Rybářová, Kateřina | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Occupational Therapy | en_US |
thesis.degree.discipline | Ergoterapie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Occupational Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Ergoterapie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 1. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | First Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Prague | en_US |
uk.faculty-name.cs | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | First Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 1.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ergoterapie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Occupational Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Ergoterapie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Occupational Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Autor: Lucie Hacklová Vedoucí práce: Mgr. Bc. Anna Rejtarová Název bakalářské práce: Možnosti ergoterapeutické intervence u pacientů po získaném poškození mozku s apraxií Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce se věnuje tématu apraxie a možnostem intervencí pro pacienty s apraxií po získaném poškození mozku. Apraxie je porucha motorického plánování a tento stav ovlivňuje provádění činností, které byl pacient před získaným poškozením mozku schopen zvládat. Často je tímto omezena jeho soběstačnost a kvalita života. Pomocí speciálních intervencí je možno napomoci k rychlejší úzdravě a návratu zpátky do běžného života. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na získané poškození mozku, v tomto případě na cévní mozkové příhody, neurologické hledisko apraxie a pak ve větší míře na samotné druhy apraxie, hodnocení a na možnosti jejich intervence. V praktické části jsou stanoveny 3 cíle. Hlavním cílem je vytvoření manuálu pro práci s pacienty s apraxií na základě vybraných intervencí zmíněných v teoretické části. V manuálu jsou zapracovány vybrané intervence: gesture training a strategy training, které se jeví jako nejvíce používané a efektivní intervence. Dalším cílem je vyzkoušení zpracovaného manuálu v praxi. Vyzkoušení v praxi je zpracováno formou... | cs_CZ |
uk.abstract.en | BACHELOR THESIS ABSTRACT Author: Lucie Hacklová Supervisor: Mgr. Bc. Anna Rejtarová Title: Possibilities of Occupational Therapy Intervention in Patients after Acquired Brain Injury with Apraxia Abstract of the Thesis: The bachelor's thesis is devoted to the topic of apraxia and the possibilities of interventions for patients with apraxia after acquired brain damage. Apraxia is a disorder of motor planning, and this condition affects the performance of activities that the patient was able to manage before the acquired brain damage. This often limits his self-sufficiency and quality of life. With the help of special interventions, it is possible to help to recover faster and return to normal life. The thesis contains theoretical and practical part. The theoretical part focuses on acquired brain damage, in this case cerebrovascular accidents, the neurological aspect of apraxia and then to a greater extent on the types of apraxia, evaluations and the possibilities of intervention. In the practical part, 3 goals are set. The main goal is to create a manual for working with patients with apraxia based on selected interventions mentioned in the theoretical part. Gesture training and strategy training appear to be the most used and effective interventions through the studies, which is why exactly these are... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |