Zobrazit minimální záznam

Francophonie in Africa and its importance in French classes
Frankofonie v Africe a její význam pro výuku francouzštiny
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorHoráčková, Eliška
dc.date.accessioned2022-10-17T11:11:33Z
dc.date.available2022-10-17T11:11:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176921
dc.description.abstractThe bachelor thesis primarily deals with the process of colonization and decolonization of the Maghreb countries, Algeria, Tunisia and Morocco. It also presents the general reasons leading France to colonize other territories and briefly describes how the settlement of the African continent took place. The work further outlines the main problems that have resulted from the colonization and that Africa is dealing with today, but it also addresses the benefits that brought the French presence in Africa. The work also briefly discusses the form of compensations that France provides to the now independent states. At the end of the thesis, there is an overview of the teaching materials available on the Internet devoted to the topic of colonization of the Maghreb countries. The number of materials is assessed by the author of the work as insufficient. The main goal and contribution of the work is the collection of all essential information about the colonization of countries in North Africa. The work therefore serves as a good starting material for teachers who are interested in the political development of the African continent and who would like to lead their students to intercultural education in French language classes. KEYWORDS Colonization, decolonization, Maghreb, independence, Franceen_US
dc.description.abstractBakalářská práce se primárně zabývá procesem kolonizace a dekolonizace zemí Maghrebu, Alžírska, Tuniska a Maroka. Představuje také obecné důvody vedoucí Francii ke kolonizaci dalšího území a stručně popisuje, jak probíhalo osídlování afrického kontinentu. Práce dále nastiňuje hlavní problémy, které jsou následkem kolonizace a se kterými se dnešní Afrika potýká, ale věnuje se také přínosům, které působení Francouzů v Africe přineslo. V práci je stručně rozebrána i podoba odškodnění, kterou Francie poskytuje dnes již nezávislým státům. V závěru práce je zpracován přehled dostupných didaktických materiálů z internetových zdrojů věnujícím se tématu kolonizace zemí Maghrebu. Množství materiálů je autorem práce zhodnoceno jako nedostatečné. Hlavním cílem a přínosem práce je shromáždění všech podstatných faktografických informací o kolonizaci zemí v severní Africe. Práce díky tomu slouží jako dobrý výchozí materiál pro učitele, kteří se zajímají o minulost afrického kontinentu a kteří by rádi své žáky v rámci hodin francouzského jazyka vedli k interkulturnímu vzdělání. KLÍČOVÁ SLOVA Kolonizace, dekolonizace, Maghreb, nezávislost, Franciecs_CZ
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectColonizationen_US
dc.subjectdecolonizationen_US
dc.subjectMaghreben_US
dc.subjectindependenceen_US
dc.subjectFranceen_US
dc.subjectKolonizacecs_CZ
dc.subjectdekolonizacecs_CZ
dc.subjectMaghrebcs_CZ
dc.subjectnezávislostcs_CZ
dc.subjectFranciecs_CZ
dc.titleLa Francophonie en Afrique et son importance pour l'enseignement du FLEfr_FR
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-15
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId239297
dc.title.translatedFrancophonie in Africa and its importance in French classesen_US
dc.title.translatedFrankofonie v Africe a její význam pro výuku francouzštinycs_CZ
dc.contributor.refereeBiegel, Madeleine
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se primárně zabývá procesem kolonizace a dekolonizace zemí Maghrebu, Alžírska, Tuniska a Maroka. Představuje také obecné důvody vedoucí Francii ke kolonizaci dalšího území a stručně popisuje, jak probíhalo osídlování afrického kontinentu. Práce dále nastiňuje hlavní problémy, které jsou následkem kolonizace a se kterými se dnešní Afrika potýká, ale věnuje se také přínosům, které působení Francouzů v Africe přineslo. V práci je stručně rozebrána i podoba odškodnění, kterou Francie poskytuje dnes již nezávislým státům. V závěru práce je zpracován přehled dostupných didaktických materiálů z internetových zdrojů věnujícím se tématu kolonizace zemí Maghrebu. Množství materiálů je autorem práce zhodnoceno jako nedostatečné. Hlavním cílem a přínosem práce je shromáždění všech podstatných faktografických informací o kolonizaci zemí v severní Africe. Práce díky tomu slouží jako dobrý výchozí materiál pro učitele, kteří se zajímají o minulost afrického kontinentu a kteří by rádi své žáky v rámci hodin francouzského jazyka vedli k interkulturnímu vzdělání. KLÍČOVÁ SLOVA Kolonizace, dekolonizace, Maghreb, nezávislost, Franciecs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis primarily deals with the process of colonization and decolonization of the Maghreb countries, Algeria, Tunisia and Morocco. It also presents the general reasons leading France to colonize other territories and briefly describes how the settlement of the African continent took place. The work further outlines the main problems that have resulted from the colonization and that Africa is dealing with today, but it also addresses the benefits that brought the French presence in Africa. The work also briefly discusses the form of compensations that France provides to the now independent states. At the end of the thesis, there is an overview of the teaching materials available on the Internet devoted to the topic of colonization of the Maghreb countries. The number of materials is assessed by the author of the work as insufficient. The main goal and contribution of the work is the collection of all essential information about the colonization of countries in North Africa. The work therefore serves as a good starting material for teachers who are interested in the political development of the African continent and who would like to lead their students to intercultural education in French language classes. KEYWORDS Colonization, decolonization, Maghreb, independence, Franceen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV