Zobrazit minimální záznam

Student with depression: the perspective of a close person
dc.contributor.advisorAdámková, Jana
dc.creatorŠvecová, Helena
dc.date.accessioned2022-10-17T11:12:55Z
dc.date.available2022-10-17T11:12:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177058
dc.description.abstractThis thesis focuses on students with depression and their close persons. The aim of this thesis is to map various aspects of coexistence with a student suffering from depression. It uses the perspective of these close persons, whose support of students with depression is essential. The teoretical part deals with defining the concept of depression using a historical perspective and the perspective of diagnostic manuals. It also focuses on various aspects of depressive illnesses, including their impact on life of the individual. The last chapter of the theoretical part then deals with coping and coping strategies. The empirical part of this paper tries to map different strategies of support for a student with depression, which close people tend to choose. In the case of depression, as a very serious illness, it can also be assumed that the psychological state of these close ones will be affected. Following this assumption, this work also tries to map the coping strategies that close persons use to support their own mental health. A qualitative methodology was chosen to attain the research objectives. A semi-structured interview method was used to obtain data and the subsequent analysis of the text was carried out using open coding. The analysis of the interviews pointed to the subjectively most...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá studenty s depresí a jejich blízkými osobami. Cílem této diplomové práce je zmapovat různé aspekty soužití se studentem trpícím depresí. Využitá je přitom perspektiva blízkých osob, jejichž podpora bývá pro studenty s depresí klíčová. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu deprese za využití historické perspektivy a a perspektivy diagnostických manuálů. Dále se věnuje různým aspektům depresivních onemocnění, včetně jejich dopadů na život jedince. Poslední kapitola teoretické části se pak věnuje copingu a copingovým strategiím. Empirická část práce snaží zmapovat různé strategie podpory studenta s depresí, které volí blízké osoby. U deprese, jakožto velmi závažného onemocnění, se také dá předpokládat ovlivnění psychického stavu těchto pečujících blízkých osob. V návaznosti na tento předpoklad se práce rovněž snaží zmapovat copingové strategie, které blízké osoby využívají pro podporu vlastního duševního zdraví. Pro naplnění výzkumných cílů byla zvolena kvalitativní metodologie. K získání dat byla využita metoda polostrukturovaného rozhovoru a následná analýza textu byla provedena za využití otevřeného kódování. Analýza rozhovorů poukázala na subjektivně nejobtížnější aspekty soužití se studentem trpícím depresí, kterými byly vlastní prožívání pocitů bezmoci, a na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectaffective disordersen_US
dc.subjectdepressive disordersen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectclose personen_US
dc.subjectcoping strategiesen_US
dc.subjectsupporten_US
dc.subjectqualitative methodologyen_US
dc.subjectafektivní poruchycs_CZ
dc.subjectdepresivní poruchycs_CZ
dc.subjectstudentcs_CZ
dc.subjectblízká osobacs_CZ
dc.subjectcopingové strategiecs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.subjectkvalitativní metodologiecs_CZ
dc.titleStudent s depresí: perspektiva blízké osobycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-16
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId236775
dc.title.translatedStudent with depression: the perspective of a close personen_US
dc.contributor.refereeKučerová, Olga
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá studenty s depresí a jejich blízkými osobami. Cílem této diplomové práce je zmapovat různé aspekty soužití se studentem trpícím depresí. Využitá je přitom perspektiva blízkých osob, jejichž podpora bývá pro studenty s depresí klíčová. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu deprese za využití historické perspektivy a a perspektivy diagnostických manuálů. Dále se věnuje různým aspektům depresivních onemocnění, včetně jejich dopadů na život jedince. Poslední kapitola teoretické části se pak věnuje copingu a copingovým strategiím. Empirická část práce snaží zmapovat různé strategie podpory studenta s depresí, které volí blízké osoby. U deprese, jakožto velmi závažného onemocnění, se také dá předpokládat ovlivnění psychického stavu těchto pečujících blízkých osob. V návaznosti na tento předpoklad se práce rovněž snaží zmapovat copingové strategie, které blízké osoby využívají pro podporu vlastního duševního zdraví. Pro naplnění výzkumných cílů byla zvolena kvalitativní metodologie. K získání dat byla využita metoda polostrukturovaného rozhovoru a následná analýza textu byla provedena za využití otevřeného kódování. Analýza rozhovorů poukázala na subjektivně nejobtížnější aspekty soužití se studentem trpícím depresí, kterými byly vlastní prožívání pocitů bezmoci, a na...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on students with depression and their close persons. The aim of this thesis is to map various aspects of coexistence with a student suffering from depression. It uses the perspective of these close persons, whose support of students with depression is essential. The teoretical part deals with defining the concept of depression using a historical perspective and the perspective of diagnostic manuals. It also focuses on various aspects of depressive illnesses, including their impact on life of the individual. The last chapter of the theoretical part then deals with coping and coping strategies. The empirical part of this paper tries to map different strategies of support for a student with depression, which close people tend to choose. In the case of depression, as a very serious illness, it can also be assumed that the psychological state of these close ones will be affected. Following this assumption, this work also tries to map the coping strategies that close persons use to support their own mental health. A qualitative methodology was chosen to attain the research objectives. A semi-structured interview method was used to obtain data and the subsequent analysis of the text was carried out using open coding. The analysis of the interviews pointed to the subjectively most...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV