Tvorba metodiky zaškolení zdravotnického personálu na obsluhu plicního ventilátoru s využitím často kladených otázek
The creation of training methodology for medical personnel to operation the lung ventilator with utilization of trequently asked questions
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17713Identifikátory
SIS: 62279
Kolekce
- Kvalifikační práce [4522]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mikeš, Petr
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Zdravotnická technika a informatika
Katedra / ústav / klinika
Ústav biofyziky a informatiky 1. LF UK v Praze
Datum obhajoby
24. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Smyslem této diplomové práce je sesbírat otázky kladené při školeních zdravotnického personálu na správné používání plicního ventilátoru Hamilton Medical G5 a s využitím získaných dotazů vytvořit efektivnější metodiku školení na bezpečnou obsluhu tohoto přístroje. Předpokládaná doba potřeby školení na obsluhu tohoto konkrétního přístroje činí minimálně 10 let. Práce má praktické využití jak pro výhradního distributora přístrojů této značky, tak pro technická oddělení nemocnic, kde je přístroj instalován. V teoretické části práce je legislativní rámec, který problematiku školení vymezuje, dále problematika samotného procesu školení a základní popis plicního ventilátoru. Praktická část je samotná metodika školení na efektivní a bezpečné používání plicního ventilátoru Hamilton Medical G5 vytvořená s využitím získaných dotazů. Má dvě základní části, kde je kladen důraz nejprve na problematiku určenou pro střední zdravotnický personál a poté na problematiku směřovanou více lékařům.
The goal of this Diploma thesis is to consolidate questions asked during the training of medical personnel for the correct usage of the lung ventilator Hamilton Medical G5, and to create more effective training methodology to safely operate this unit, based on collected inquiries. The training for this concrete device is assumed to be valid for at least 10 years. The practical utilization of the thesis is for the exclusive distributor of devices of this brand and also for technical departments of hospitals where the unit is installed in. The theoretical part of the thesis cosists of a legislative scope, which defines the issue of training, the training process itself and a basic description of the lung ventilator. Practical part consists of training methodology for effective and safe usage of the lung ventilator Hamilton Medical G5, based on collected inquiries. It is divided into two basic parts with an emphasis on issues related to medical personnel at first, and then to the issues oriented more to doctors.