dc.contributor.advisor | Švelch, Jan | |
dc.creator | Bouše, Václav | |
dc.date.accessioned | 2022-10-17T11:30:28Z | |
dc.date.available | 2022-10-17T11:30:28Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/177344 | |
dc.description.abstract | This thesis focuses on self-reflexive representation of Czech game developers on pages of Level magazine between 2015 and 2021, which is one of two continually released game- oriented periodicals in the Czech Republic. The aim of this thesis is to define the key topics that Czech game developers consider crucial and to place them in a broader theoretical framework. The main qualitative research method used is thematic analysis, examining articles that were part of the Dílna section during the period. A total of 25 articles were analysed, falling genre-wise into the category of postmortem, which aims to re-present the work of developers with all its negative and positive aspects. The results of the thematic analysis show that Czech game developers in the articles reflected mostly topics of funding, working with gamer and fan community and differences between the way of working in Czech and foreign development studios. The research sample also shows that the major Czech game studios have a major historical importance and influence on the cultivation of the entire Czech game development. The analysis also results in the finding that Czech developers prefer global development and distribution platforms to traditional models and tools. For them, these platforms represent a major facilitation of entry... | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá sebereflexivní reprezentací českých herních vývojářů na stránkách časopisu Level v letech 2015 až 2021, který je jedním ze dvou stabilně vycházejících herně orientovaných periodik v České republice. Cílem práce je definice stěžejních témat, která považují čeští herní vývojáři za zásadní, a jejich zasazení do širšího teoretického rámce. Hlavní použitou metodou kvalitativního výzkumu je tematická analýza zkoumající články, které byly během uvedeného období součástí rubriky Dílna. Celkem bylo analyzováno 25 článků žánrově spadajících do kategorie postmortemu, který má za cíl představit práci vývojářů se všemi jejími negativními i pozitivními aspekty. Z výsledků tematické analýzy vyplývá, že čeští herní vývojáři v článcích nejvíce reflektovali témata financování, práce s hráčskou a fanouškovskou komunitou a rozdíly mezi způsobem práce v českých a zahraničních vývojářských studiích. Z výzkumného vzorku také vyplývá, že velká česká herní studia mají zásadních historický význam a vliv na kultivaci celého českého herního vývoje. Výsledkem analýzy je také zjištění, že čeští vývojáři dávají přednost globálním vývojovým a distribučním platformám před klasickými modely a nástroji. Tyto platformy pro ně znamenají zásadní ulehčení vstupu na zahraniční trhy a zjednodušení vývojového... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.title | Já vývojář: Mediální obraz českých herních vývojářů na stránkách časopisu Level v letech 2015 - 2021 | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-09-19 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 246493 | |
dc.title.translated | I, Developer: Media reflection of Czech game developers in Level magazine during 2015 - 2021 | en_US |
dc.contributor.referee | Švelch, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá sebereflexivní reprezentací českých herních vývojářů na stránkách časopisu Level v letech 2015 až 2021, který je jedním ze dvou stabilně vycházejících herně orientovaných periodik v České republice. Cílem práce je definice stěžejních témat, která považují čeští herní vývojáři za zásadní, a jejich zasazení do širšího teoretického rámce. Hlavní použitou metodou kvalitativního výzkumu je tematická analýza zkoumající články, které byly během uvedeného období součástí rubriky Dílna. Celkem bylo analyzováno 25 článků žánrově spadajících do kategorie postmortemu, který má za cíl představit práci vývojářů se všemi jejími negativními i pozitivními aspekty. Z výsledků tematické analýzy vyplývá, že čeští herní vývojáři v článcích nejvíce reflektovali témata financování, práce s hráčskou a fanouškovskou komunitou a rozdíly mezi způsobem práce v českých a zahraničních vývojářských studiích. Z výzkumného vzorku také vyplývá, že velká česká herní studia mají zásadních historický význam a vliv na kultivaci celého českého herního vývoje. Výsledkem analýzy je také zjištění, že čeští vývojáři dávají přednost globálním vývojovým a distribučním platformám před klasickými modely a nástroji. Tyto platformy pro ně znamenají zásadní ulehčení vstupu na zahraniční trhy a zjednodušení vývojového... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on self-reflexive representation of Czech game developers on pages of Level magazine between 2015 and 2021, which is one of two continually released game- oriented periodicals in the Czech Republic. The aim of this thesis is to define the key topics that Czech game developers consider crucial and to place them in a broader theoretical framework. The main qualitative research method used is thematic analysis, examining articles that were part of the Dílna section during the period. A total of 25 articles were analysed, falling genre-wise into the category of postmortem, which aims to re-present the work of developers with all its negative and positive aspects. The results of the thematic analysis show that Czech game developers in the articles reflected mostly topics of funding, working with gamer and fan community and differences between the way of working in Czech and foreign development studios. The research sample also shows that the major Czech game studios have a major historical importance and influence on the cultivation of the entire Czech game development. The analysis also results in the finding that Czech developers prefer global development and distribution platforms to traditional models and tools. For them, these platforms represent a major facilitation of entry... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | C | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |