Zobrazit minimální záznam

I, Developer: Media reflection of Czech game developers in Level magazine during 2015 - 2021
dc.contributor.advisorŠvelch, Jan
dc.creatorBouše, Václav
dc.date.accessioned2022-10-17T11:30:28Z
dc.date.available2022-10-17T11:30:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177344
dc.description.abstractThis thesis focuses on self-reflexive representation of Czech game developers on pages of Level magazine between 2015 and 2021, which is one of two continually released game- oriented periodicals in the Czech Republic. The aim of this thesis is to define the key topics that Czech game developers consider crucial and to place them in a broader theoretical framework. The main qualitative research method used is thematic analysis, examining articles that were part of the Dílna section during the period. A total of 25 articles were analysed, falling genre-wise into the category of postmortem, which aims to re-present the work of developers with all its negative and positive aspects. The results of the thematic analysis show that Czech game developers in the articles reflected mostly topics of funding, working with gamer and fan community and differences between the way of working in Czech and foreign development studios. The research sample also shows that the major Czech game studios have a major historical importance and influence on the cultivation of the entire Czech game development. The analysis also results in the finding that Czech developers prefer global development and distribution platforms to traditional models and tools. For them, these platforms represent a major facilitation of entry...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá sebereflexivní reprezentací českých herních vývojářů na stránkách časopisu Level v letech 2015 až 2021, který je jedním ze dvou stabilně vycházejících herně orientovaných periodik v České republice. Cílem práce je definice stěžejních témat, která považují čeští herní vývojáři za zásadní, a jejich zasazení do širšího teoretického rámce. Hlavní použitou metodou kvalitativního výzkumu je tematická analýza zkoumající články, které byly během uvedeného období součástí rubriky Dílna. Celkem bylo analyzováno 25 článků žánrově spadajících do kategorie postmortemu, který má za cíl představit práci vývojářů se všemi jejími negativními i pozitivními aspekty. Z výsledků tematické analýzy vyplývá, že čeští herní vývojáři v článcích nejvíce reflektovali témata financování, práce s hráčskou a fanouškovskou komunitou a rozdíly mezi způsobem práce v českých a zahraničních vývojářských studiích. Z výzkumného vzorku také vyplývá, že velká česká herní studia mají zásadních historický význam a vliv na kultivaci celého českého herního vývoje. Výsledkem analýzy je také zjištění, že čeští vývojáři dávají přednost globálním vývojovým a distribučním platformám před klasickými modely a nástroji. Tyto platformy pro ně znamenají zásadní ulehčení vstupu na zahraniční trhy a zjednodušení vývojového...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleJá vývojář: Mediální obraz českých herních vývojářů na stránkách časopisu Level v letech 2015 - 2021cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId246493
dc.title.translatedI, Developer: Media reflection of Czech game developers in Level magazine during 2015 - 2021en_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá sebereflexivní reprezentací českých herních vývojářů na stránkách časopisu Level v letech 2015 až 2021, který je jedním ze dvou stabilně vycházejících herně orientovaných periodik v České republice. Cílem práce je definice stěžejních témat, která považují čeští herní vývojáři za zásadní, a jejich zasazení do širšího teoretického rámce. Hlavní použitou metodou kvalitativního výzkumu je tematická analýza zkoumající články, které byly během uvedeného období součástí rubriky Dílna. Celkem bylo analyzováno 25 článků žánrově spadajících do kategorie postmortemu, který má za cíl představit práci vývojářů se všemi jejími negativními i pozitivními aspekty. Z výsledků tematické analýzy vyplývá, že čeští herní vývojáři v článcích nejvíce reflektovali témata financování, práce s hráčskou a fanouškovskou komunitou a rozdíly mezi způsobem práce v českých a zahraničních vývojářských studiích. Z výzkumného vzorku také vyplývá, že velká česká herní studia mají zásadních historický význam a vliv na kultivaci celého českého herního vývoje. Výsledkem analýzy je také zjištění, že čeští vývojáři dávají přednost globálním vývojovým a distribučním platformám před klasickými modely a nástroji. Tyto platformy pro ně znamenají zásadní ulehčení vstupu na zahraniční trhy a zjednodušení vývojového...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on self-reflexive representation of Czech game developers on pages of Level magazine between 2015 and 2021, which is one of two continually released game- oriented periodicals in the Czech Republic. The aim of this thesis is to define the key topics that Czech game developers consider crucial and to place them in a broader theoretical framework. The main qualitative research method used is thematic analysis, examining articles that were part of the Dílna section during the period. A total of 25 articles were analysed, falling genre-wise into the category of postmortem, which aims to re-present the work of developers with all its negative and positive aspects. The results of the thematic analysis show that Czech game developers in the articles reflected mostly topics of funding, working with gamer and fan community and differences between the way of working in Czech and foreign development studios. The research sample also shows that the major Czech game studios have a major historical importance and influence on the cultivation of the entire Czech game development. The analysis also results in the finding that Czech developers prefer global development and distribution platforms to traditional models and tools. For them, these platforms represent a major facilitation of entry...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV