Mediální konstrukce odbornosti na příkladu pandemie Covid-19
Media construction of expert knowledge on an example of the Covid-19 pandemic
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177369Identifikátory
SIS: 237950
Kolekce
- Kvalifikační práce [18324]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
19. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sociální konstruktivismus, nastolování agendy, rámcování, kvalitativní obsahová analýza, kvantitativní obsahová analýza, covid-19, česká média, Idnes, SeznamzprávyKlíčová slova (anglicky)
Social constructivism, agenda-setting, framing, qualitative content analysis, quantitative content analysis, covid-19, Czech media, Idnes, SeznamzprávyTato práce se zabývá sociální konstrukcí expertního vědění v průběhu vrcholné fáze pandemie covid-19 (červenec 2020 až únor 2021). Jsou v ní představeny současné teoretické diskuze ohledně teorie nastolování agendy a paradigmatu rámcování, a jejich vztah k normativním úvahám o médiích. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum rozhovorů s odborníky na dvou důležitých českých portálech, v nichž jsou identifikovány mediální rámce metodou zakotvené teorie, a následně je proveden kvantitativní výzkum pátrající po zajímavých vztazích mezi identifikovanými rámci.
This thesis deals with social construction of expert knowledge during particularly dire phase of covid-19 pandemic (July 2020 to February 2021). Theoretical debates regarding the theory of agenda-setting and the paradigm of framing are intruduced, as well as their relation to normative considerations. In the empirical part, qualitative study of interviews with experts running on two important Czech sites is conducted, media frames are identified through grounded theory approach, and quantitative search for interesting relationships between those frames is conducted.