Mediální obraz a pokrytí bezdomovců během koronavirové krize
Medial Picture and Coverage of Homelesses During Covid- 19 Crisis
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177409Identifikátory
SIS: 235009
Kolekce
- Kvalifikační práce [18324]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Soukup, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
bezdomovectví, obsahová analýza, kvantitativní výzkum, komparativní analýza, covid 19Klíčová slova (anglicky)
homelessness, content analysis, quantitative research, komparative analysis, covid 19Diplomová práce se zabývá mediálním obrazem bezdomovců jednoho roku před vypuknutím koronavirové krize (1. března 2019 až 28. února 2020) a jednoho roku během koronavirové krize (1. března 2020 až 28. února 2021). Klíčovou částí textu diplomové práce tvoří samotný výzkum, opřený především o zahraniční studie Moiry J. Calder (et al., 2011), Carole Zufferey (2008; 2010; 2014) a Mao (et al., 2012). V textu jsou shrnuty a použity téměř všechny dohledatelné práce, týkající se médií a bezdomovectví v České republice (Kadeřávek, 2016; Stuhlíková, 2011; Košťálová, 2013; Kronika, 2011; Balcar, 2014; Aujezdský, 2014; Malík, 2011; Straškrábová, 2018; Hejnal, 2012). Použitou metodou je kvantitativní analýza mediálních obsahů, výsledkem je pak popis mediálního obrazu. Zkoumány byly články internetového zpravodajství třech nejčtenějších veřejnoprávních médií - ČT24.cz; iRozhlas.cz; České noviny.cz a třech soukromých médií - Novinky.cz; iDnes.cz; Aktuálně.cz. Práce se věnuje nejprve prvnímu období, pak druhému období, ve kterých analyzuje a porovnává mediální obraz bezdomovectví mezi veřejnoprávními a soukromými médii a nakonec porovnává mediální obraz bezdomovců před začátkem krize a během krize. Díky svému rozsahu a zaměření je práce jedinou dohledatelnou studií o mediálním obrazu bezdomovců během koronavirové...
The diploma thesis covers the media image of the homelessness of one year before the outbreak of the coronavirus crisis (March 1st, 2019 to February 28th, 2020) and one year during the coronavirus crisis (March 1st, 2020 to February 28th, 2021). The key part of the thesis is the research itself, based mainly on the foreign studies of Moira J. Calder (et al., 2011), Carole Zufferey (2008; 2010; 2014) and Mao (et al., 2012). In the text are summarized almost all studies related to the media and homelessness in the Czech Republic (Kadeřávek, 2016; Stuhlíková, 2011; Košťálová, 2013; Kronika, 2011; Balcar, 2014; Aujezdský, 2014; Malík, 2011 2018; Hejnal, 2012). The research method used is a quantitative content media analysis, the result is a description of the media image. Examined were the internet news articles of the three most popular public sphere media - ČT24.cz; iRozhlas.cz; České noviny.cz and three private sphere media - Novinky.cz; iDnes.cz; Aktuálně.cz. The diploma thesis firstly focuses on the first period, then the second period, in which it analyzes and compares the media image of homelessness between public and private media, and finally compares the media image of homelessness before the beginning of the crisis and during the crisis. This study provides a key element in studying and...