Profese učitele druhého stupně základní školy v době koronavirové krize
A teacher's profession at the secondary school during the coronavirus crisis
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177414Identifikátory
SIS: 240191
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Zuzana
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra historické teologie a církevních dějin
Datum obhajoby
20. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Klíčová slova: koronavirová krize, pandemie, školství, distanční výuka, pedagog, výukaKlíčová slova (anglicky)
Key words: coronavirus crisis, pandemic, education, distance learning, teacher, teachingReflexe Diplomová práce se zabývá tématem výuky v době koronavirové krize. Koronavirus s sebou přinesl nejen onemocnění, ale i pandemii, která měla celosvětové následky pro obyvatelstvo. Lidé byli postiženi sociálními, ekonomickými, psychickými i fyzickými následky. Práce se zabývá pandemickým dopadem na školství a podobou vyučování v tomto období. Profesí učitele, která byla v jednom okamžiku přerušena a omezena. Učitelé byli postaveni před novou situaci, kterou přineslo uzavření škol. Nemalý prostor je v práci věnován samotné výuce, především distanční a zmiňuje její pozitiva i negativa. Zajímavostí je i krátký průřez historií výuky a jejímu přerušení. Práce je rozdělena do dvou částí na teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována důležitým pojmům, které se týkají koronavirového onemocnění, výskytu a vývoji samotné pandemie. Zabývá se i začátkem koronavirové krize v České republice a jaké dopady utrpělo české školství. Následně je vysvětlena podoba výuky před pandemií. Předkládá formu distanční výuky, která se stala jediným řešením v tomto období. Dále je zmíněna krátká historie výuky v Čechách, ale i kapitola, kde jsou zmíněny důvody uzavření škol či přerušení výuky v minulosti. Praktická část je věnována empirickému šetření. Jsou tu popsány metody sběru dat, jímž byl polostrukturovaný...
Reflection The diploma thesis deals with the topic of teaching during the coronavirus crisis. The coronavirus brought not only a disease, but also a pandemic which had global consequences for the population. People were affected by social, economic, psychological and physical consequences. This thesis deals with the impact of the pandemic on education and the form of teaching during this period. The teaching profession that was interrupted and limited at one point. Teachers were faced with a new situations brought by the closure of schools. A considerable amount of space is devoted to teaching itself, especially distance learning and it mentions its positives and negatives. A short cross-section of the history of teaching and its interruption is also interesting. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part is devoted to important concepts related to the coronavirus disease, the occurence and development of the pandemic itself. It also deals with the beginning of the coronavirus crisis in the Czech Republic and what effects recieved Czech education. Then the form of teaching before the pandemic is explained. It presents a form of distance education which became the only solution in this time. A short history of education in the Czech Republic is also mentioned, as...