Komunitní kruh a jeho přínos pro rozvíjení vztahů mezi žáky
The community circle and its contribution to the development of relationships between students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177444Identifikátory
SIS: 227332
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janošová, Pavlína
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
20. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
komunitní kruh, vyčleňování, klima třídy, rozvoj vztahů, práce s kolektivem, rozvoj komunikaceKlíčová slova (anglicky)
community circle, social exclusion, classroom climate, development of relationships, work with a team, development of communicationKomunitní kruh je metodou, kterou mohou učitelé využívat nejen pro osobní rozvoj svých žáků, ale také pro budování jejich vzájemných vztahů i celého kolektivu. Tato diplomová práce s názvem "Komunitní kruh a jeho přínos pro rozvíjení vztahů mezi žáky", pojednává o využívání komunitního kruhu učiteli a to právě z pohledu jeho přínosu pro vztahy mezi žáky. Teoretická část vymezuje základní pojmy, jako jsou např. komunitní kruh a vyčleňování či klima školní třídy. Praktická část se zabývá interpretací získaných dat na dvou úrovních: dopad této metody do vztahů všech žáků a zároveň dopad do vztahů vyčleňovaných žáků. Výzkumné šetření přináší informace nejen o pozitivním působení této metody na utváření kultivovaného projevu, názorů čí komunikačních a sociálních kompetencích každého účastníka. Také přináší informaci o tom, že komunitní kruh je prospěšný pro prosazení vyčleňovaného žáka a jeho pocitů sounáležitosti ke skupině.
1 ABSTRACT The community circle is a method that teachers use not only for the personal development of their students, but also for building their mutual relationships and the relationshops inside of the entire team. This diploma thesis, entitled "The community circle and its contribution to the development of relationships between students", discusses the use of the community circle by teachers, precisely from the point of view of its contribution to relations between students. The theoretical part defines basic concepts, such as community circle and social exclusion or the climate of the school classroom. The practical part deals with the interpretation of the obtained data on two levels: the impact of this method on the relationships of all students and at the same time the impact on the relationships of excluded students. The research investigation brings information not only about the positive effect of this method on the formation of cultured expression, opinions or communication and social competences of each participant. It also provides information about the fact that the community circle is beneficial for promoting the excluded student and his feelings of belonging to the group.