Analýza negativních kampaní lídrů vybraných politických stran na sociální síti Facebook před volbami do PS PČR v roce 2021
Analysis of Facebook negative campaigns led by leaders of selected political parties before the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2021
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177446Identifikátory
SIS: 237934
Kolekce
- Kvalifikační práce [18324]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečas, Vlastimil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
negativní politická kampaň, negativní politická reklama, volby, volební kampaň, volby do PS PČR 2021, Facebook, politická komunikace, politický marketingKlíčová slova (anglicky)
negative political campaign, negative political advertising, elections, election campaign, Czech parliamentary elections in 2021, Facebook, political communication, political marketing1 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá analýzou negativních kampaní 7 lídrů politických subjektů před volbami do PS PČR v roce 2021. Konkrétně se zaměřuje na obsah facebookových účtů Andreje Babiše, Petra Fialy, Mariana Jurečky, Markéty Pekarové Adamové, Ivana Bartoše, Víta Rakušana a Tomia Okamury. Podobě a míře výskytu negativní reklamy v kampaních je věnována pozornost, jelikož je nedílnou součástí předvolebního klání a ve zkoumaných volbách byla často využívanou strategií kampaně. V teoretické části je negativní reklama zasazena do širšího rámce současných trendů politické komunikace a je navázána na nástroje politického marketingu. V souvislosti s nejasným vymezením fenoménu je představena sjednocující definice. Negativní reklama je dále rozdělena do subtypů, představena v prostředí ČR a usouvztažněna s koncepty a teoriemi pojednávajícími o míře a vnímání negativity a emocionality v kampaních. Kvantitativní analýza obsahu generuje statistická data vysvětlující způsob využití negativní reklamy, jejích subtypů a afektivní složky. Na základě toho vyhodnocuje míru negativity jednotlivých kampaní a její emocionální tón. Synchronně s tím kvalitativní analýza obsahu odhaluje 4 vzájemně provázané jevy, které se s fenoménem negativních kampaní pojí. Nalezení vztahů mezi těmito 4 jevy umožňuje vybudování...
1 Abstract This thesis deals with the analysis of the negative campaigns run by seven leaders of political entities before the 2021 Czech parliamentary elections. Specifically, it focuses on the content found on the Facebook accounts of Andrej Babiš, Petr Fiala, Marian Jurečka, Markéta Pekarová Adamová, Ivan Bartoš, Vít Rakušan and Tomio Okamura. Attention is paid to the form and frequency of negative advertisement as it is an integral part of the pre-election period and, in the examined elections, was employed often in the campaign's strategy. In the theoretical section, negative advertising is placed into the wider scope of current trends in political communication and is tied in with political marketing tools. In relation to the unclear definition of the phenomenon, a unifying definition is introduced. Negative advertising is then further separated into subtypes, introduced in the Czech environment, and connected with concepts and theories debating the extent and perception of the use of negativity and emotion in campaigns. The quantitative analysis of content generates statistical data, explaining the method in which negative advertisement is used, its subtypes and affective components. Based on this, it evaluates the extent of negativity present in individual campaigns as well as their emotional tone....