Zobrazit minimální záznam

Legal aspects of cooperation of influencers with advertisers
dc.contributor.advisorPatěk, Daniel
dc.creatorHavránková, Anna
dc.date.accessioned2022-10-17T10:11:02Z
dc.date.available2022-10-17T10:11:02Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177601
dc.description.abstractLegal aspects of cooperation of influencers with advertisers Abstract The diploma thesis deals with the legal aspects of cooperation of influencers with advertisers. These entrepreneurs connect with influencers who are people with influence over social network users, in order to help promote their brand or product. The thesis is divided into a total of six parts. In the first part, the central concept of an influencer is foremost defined and its inclusion in the groups established by practice is determined. At the same time, the legal status of the influencer is thoroughly analysed in this part, while special attention is paid to the qualification of the influencer as an entrepreneur, competitor, processor and distributor of advertising. The second part deals with the broader context of influencer's work, the conceptual definition of advertising and influencer marketing, and describes the functioning of social networks. The third part maps the current legislation relating to advertising in general and examines the possibilities of its application for advertising created by influencers. The fourth part deals with self-regulatory organizations and initiatives operating in the field of advertising. In addition to European self-regulation, space is given mainly to Czech self- regulators, who are then subjected...en_US
dc.description.abstractPrávní aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamy Abstrakt Diplomová práce se zabývá právními aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamy. Jedná se o podnikatele, kteří se spojují s influencery, představující osoby s vlivem na uživatele sociálních sítí, za účelem využití těchto osob k propagaci své značky či produktů. Práce je rozdělena celkem do šesti částí. V první části je nejprve definován ústřední pojem influencer a je vymezeno jeho zařazení do praxí ustálených skupin. Zároveň je v této části důkladně rozebráno právní postavení influencera, přičemž zvláštní pozornost je věnována kvalifikaci influencera jako podnikatele, soutěžitele, zpracovatele a šiřitele reklamy. Druhá část se zabývá širším kontextem influencerovy tvorby, je tedy pojmově vymezena reklama, influencer marketing a je popsáno fungování sociálních sítí. Třetí část mapuje současnou právní úpravou vztahující se k reklamě obecně a zkoumá možnosti její aplikace pro reklamu tvořenou influencery. Ve čtvrté části práce pojednává o samoregulačních organizacích a iniciativách působících v oblasti reklamy. Vedle evropské samoregulace je prostor věnován zejména českým samoregulátorům, jež jsou následně podrobeni komparaci s hlavní francouzskou samoregulační organizací. Závěr této části je zaměřen na samoregulační funkci smluvních...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectinfluenceren_US
dc.subjectinfluencer marketingen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectadvertisementen_US
dc.subjectinfluencercs_CZ
dc.subjectinfluencer marketingcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.titlePrávní aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-23
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId230354
dc.title.translatedLegal aspects of cooperation of influencers with advertisersen_US
dc.contributor.refereeHurychová, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPrávní aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamy Abstrakt Diplomová práce se zabývá právními aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamy. Jedná se o podnikatele, kteří se spojují s influencery, představující osoby s vlivem na uživatele sociálních sítí, za účelem využití těchto osob k propagaci své značky či produktů. Práce je rozdělena celkem do šesti částí. V první části je nejprve definován ústřední pojem influencer a je vymezeno jeho zařazení do praxí ustálených skupin. Zároveň je v této části důkladně rozebráno právní postavení influencera, přičemž zvláštní pozornost je věnována kvalifikaci influencera jako podnikatele, soutěžitele, zpracovatele a šiřitele reklamy. Druhá část se zabývá širším kontextem influencerovy tvorby, je tedy pojmově vymezena reklama, influencer marketing a je popsáno fungování sociálních sítí. Třetí část mapuje současnou právní úpravou vztahující se k reklamě obecně a zkoumá možnosti její aplikace pro reklamu tvořenou influencery. Ve čtvrté části práce pojednává o samoregulačních organizacích a iniciativách působících v oblasti reklamy. Vedle evropské samoregulace je prostor věnován zejména českým samoregulátorům, jež jsou následně podrobeni komparaci s hlavní francouzskou samoregulační organizací. Závěr této části je zaměřen na samoregulační funkci smluvních...cs_CZ
uk.abstract.enLegal aspects of cooperation of influencers with advertisers Abstract The diploma thesis deals with the legal aspects of cooperation of influencers with advertisers. These entrepreneurs connect with influencers who are people with influence over social network users, in order to help promote their brand or product. The thesis is divided into a total of six parts. In the first part, the central concept of an influencer is foremost defined and its inclusion in the groups established by practice is determined. At the same time, the legal status of the influencer is thoroughly analysed in this part, while special attention is paid to the qualification of the influencer as an entrepreneur, competitor, processor and distributor of advertising. The second part deals with the broader context of influencer's work, the conceptual definition of advertising and influencer marketing, and describes the functioning of social networks. The third part maps the current legislation relating to advertising in general and examines the possibilities of its application for advertising created by influencers. The fourth part deals with self-regulatory organizations and initiatives operating in the field of advertising. In addition to European self-regulation, space is given mainly to Czech self- regulators, who are then subjected...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV