dc.contributor.advisor | Kmentová, Milena | |
dc.creator | Březinová, Paulina Natalia | |
dc.date.accessioned | 2023-03-22T13:03:23Z | |
dc.date.available | 2023-03-22T13:03:23Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/178716 | |
dc.description.abstract | Předmětem bakalářské práce je porovnání hudební složky v polské a české verzi Metody dobrého startu. Teoretická část práce se věnuje podrobné charakteristice metody, historii a rozšíření Metody dobrého startu v Polsku a v České republice. Sleduje společné rysy a odlišnosti obou verzí metody. Zabývá se úlohou hudby a hudebních činností v Metodě dobrého startu a ve výchovně-vzdělávacím procesu. Přihlíží k zvláštnostem psychomotorického a hudebního vývoje dětí předškolního věku. Praktická část bakalářské práce se věnuje porovnání hudební složky v polské a české verzi metody se zvláštním zřetelem na problém slaďování rytmických složek s pohybem dětské ruky při kreslení grafického vzoru. Využívá k tomu podrobnou analýzu hudebních faktorů písní předložených v polské verzi Metody dobrého startu. V komparaci používá závěry Mileny Kmentové z její výzkumu hudební složky české verze metody. Sleduje a porovnává rytmickou strukturu a tempo písní vzhledem k předkládaným grafickým vzorům v obou verzích metody. Porovnává využití lidových a autorských písní v české a polské verzi Metody dobrého startu. Z provedeného výzkumu vyplývá závěr, že polská verze Metody dobrého startu, která ve velké míře využívá autorské písně, lépe vyhovuje požadavkům a cílům metody a je lépe použitelná v pedagogické praxi. Bakalářská... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The subject of the bachelor thesis is a comparison of the musical component in the Polish and Czech versions of the Good Start Method. The theoretical part of the thesis is devoted to the detailed characteristics of the method, history and spread of the Good Start Method in Poland and the Czech Republic. It follows the common features and differences of both versions of the method. It deals with the role of music and musical activities in the Good Start Method and in the educational process. It takes into account the peculiarities of psychomotor and musical development of preschool children. The practical part of the bachelor's thesis is devoted to the comparison of the musical component in the Polish and Czech versions of the method, with special attention to the problem of matching the rhythmic components with the movement of the child's hand when drawing a graphic pattern. The thesis uses for this purpose a detailed analysis of the musical factors of the songs presented in the Polish version of the Good Start Method. In comparison, it uses Milena Kmentová's conclusions from her research on the musical component of the Czech version of the method. It observes and compares the rhythmic structure and tempo of the songs in relation to the graphic patterns presented in both versions of the method. It... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | The Good Start Method | en_US |
dc.subject | musical activities | en_US |
dc.subject | rythmical feeling | en_US |
dc.subject | graphomotorics | en_US |
dc.subject | Metoda dobrého startu | cs_CZ |
dc.subject | hudební činnosti | cs_CZ |
dc.subject | rytmické cítění | cs_CZ |
dc.subject | grafomotorika | cs_CZ |
dc.title | Porovnání hudební složky Metody dobrého startu v české a polské verzi | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-01-10 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 213108 | |
dc.title.translated | Comparision of the musical component of the Good Method in the Czech and Polish versions | en_US |
dc.contributor.referee | Kodejška, Miloš | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předmětem bakalářské práce je porovnání hudební složky v polské a české verzi Metody dobrého startu. Teoretická část práce se věnuje podrobné charakteristice metody, historii a rozšíření Metody dobrého startu v Polsku a v České republice. Sleduje společné rysy a odlišnosti obou verzí metody. Zabývá se úlohou hudby a hudebních činností v Metodě dobrého startu a ve výchovně-vzdělávacím procesu. Přihlíží k zvláštnostem psychomotorického a hudebního vývoje dětí předškolního věku. Praktická část bakalářské práce se věnuje porovnání hudební složky v polské a české verzi metody se zvláštním zřetelem na problém slaďování rytmických složek s pohybem dětské ruky při kreslení grafického vzoru. Využívá k tomu podrobnou analýzu hudebních faktorů písní předložených v polské verzi Metody dobrého startu. V komparaci používá závěry Mileny Kmentové z její výzkumu hudební složky české verze metody. Sleduje a porovnává rytmickou strukturu a tempo písní vzhledem k předkládaným grafickým vzorům v obou verzích metody. Porovnává využití lidových a autorských písní v české a polské verzi Metody dobrého startu. Z provedeného výzkumu vyplývá závěr, že polská verze Metody dobrého startu, která ve velké míře využívá autorské písně, lépe vyhovuje požadavkům a cílům metody a je lépe použitelná v pedagogické praxi. Bakalářská... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The subject of the bachelor thesis is a comparison of the musical component in the Polish and Czech versions of the Good Start Method. The theoretical part of the thesis is devoted to the detailed characteristics of the method, history and spread of the Good Start Method in Poland and the Czech Republic. It follows the common features and differences of both versions of the method. It deals with the role of music and musical activities in the Good Start Method and in the educational process. It takes into account the peculiarities of psychomotor and musical development of preschool children. The practical part of the bachelor's thesis is devoted to the comparison of the musical component in the Polish and Czech versions of the method, with special attention to the problem of matching the rhythmic components with the movement of the child's hand when drawing a graphic pattern. The thesis uses for this purpose a detailed analysis of the musical factors of the songs presented in the Polish version of the Good Start Method. In comparison, it uses Milena Kmentová's conclusions from her research on the musical component of the Czech version of the method. It observes and compares the rhythmic structure and tempo of the songs in relation to the graphic patterns presented in both versions of the method. It... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |