Zobrazit minimální záznam

Comparision of the musical component of the Good Method in the Czech and Polish versions
dc.contributor.advisorKmentová, Milena
dc.creatorBřezinová, Paulina Natalia
dc.date.accessioned2023-03-22T13:03:23Z
dc.date.available2023-03-22T13:03:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178716
dc.description.abstractPředmětem bakalářské práce je porovnání hudební složky v polské a české verzi Metody dobrého startu. Teoretická část práce se věnuje podrobné charakteristice metody, historii a rozšíření Metody dobrého startu v Polsku a v České republice. Sleduje společné rysy a odlišnosti obou verzí metody. Zabývá se úlohou hudby a hudebních činností v Metodě dobrého startu a ve výchovně-vzdělávacím procesu. Přihlíží k zvláštnostem psychomotorického a hudebního vývoje dětí předškolního věku. Praktická část bakalářské práce se věnuje porovnání hudební složky v polské a české verzi metody se zvláštním zřetelem na problém slaďování rytmických složek s pohybem dětské ruky při kreslení grafického vzoru. Využívá k tomu podrobnou analýzu hudebních faktorů písní předložených v polské verzi Metody dobrého startu. V komparaci používá závěry Mileny Kmentové z její výzkumu hudební složky české verze metody. Sleduje a porovnává rytmickou strukturu a tempo písní vzhledem k předkládaným grafickým vzorům v obou verzích metody. Porovnává využití lidových a autorských písní v české a polské verzi Metody dobrého startu. Z provedeného výzkumu vyplývá závěr, že polská verze Metody dobrého startu, která ve velké míře využívá autorské písně, lépe vyhovuje požadavkům a cílům metody a je lépe použitelná v pedagogické praxi. Bakalářská...cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of the bachelor thesis is a comparison of the musical component in the Polish and Czech versions of the Good Start Method. The theoretical part of the thesis is devoted to the detailed characteristics of the method, history and spread of the Good Start Method in Poland and the Czech Republic. It follows the common features and differences of both versions of the method. It deals with the role of music and musical activities in the Good Start Method and in the educational process. It takes into account the peculiarities of psychomotor and musical development of preschool children. The practical part of the bachelor's thesis is devoted to the comparison of the musical component in the Polish and Czech versions of the method, with special attention to the problem of matching the rhythmic components with the movement of the child's hand when drawing a graphic pattern. The thesis uses for this purpose a detailed analysis of the musical factors of the songs presented in the Polish version of the Good Start Method. In comparison, it uses Milena Kmentová's conclusions from her research on the musical component of the Czech version of the method. It observes and compares the rhythmic structure and tempo of the songs in relation to the graphic patterns presented in both versions of the method. It...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectThe Good Start Methoden_US
dc.subjectmusical activitiesen_US
dc.subjectrythmical feelingen_US
dc.subjectgraphomotoricsen_US
dc.subjectMetoda dobrého startucs_CZ
dc.subjecthudební činnostics_CZ
dc.subjectrytmické cítěnícs_CZ
dc.subjectgrafomotorikacs_CZ
dc.titlePorovnání hudební složky Metody dobrého startu v české a polské verzics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-10
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId213108
dc.title.translatedComparision of the musical component of the Good Method in the Czech and Polish versionsen_US
dc.contributor.refereeKodejška, Miloš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem bakalářské práce je porovnání hudební složky v polské a české verzi Metody dobrého startu. Teoretická část práce se věnuje podrobné charakteristice metody, historii a rozšíření Metody dobrého startu v Polsku a v České republice. Sleduje společné rysy a odlišnosti obou verzí metody. Zabývá se úlohou hudby a hudebních činností v Metodě dobrého startu a ve výchovně-vzdělávacím procesu. Přihlíží k zvláštnostem psychomotorického a hudebního vývoje dětí předškolního věku. Praktická část bakalářské práce se věnuje porovnání hudební složky v polské a české verzi metody se zvláštním zřetelem na problém slaďování rytmických složek s pohybem dětské ruky při kreslení grafického vzoru. Využívá k tomu podrobnou analýzu hudebních faktorů písní předložených v polské verzi Metody dobrého startu. V komparaci používá závěry Mileny Kmentové z její výzkumu hudební složky české verze metody. Sleduje a porovnává rytmickou strukturu a tempo písní vzhledem k předkládaným grafickým vzorům v obou verzích metody. Porovnává využití lidových a autorských písní v české a polské verzi Metody dobrého startu. Z provedeného výzkumu vyplývá závěr, že polská verze Metody dobrého startu, která ve velké míře využívá autorské písně, lépe vyhovuje požadavkům a cílům metody a je lépe použitelná v pedagogické praxi. Bakalářská...cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of the bachelor thesis is a comparison of the musical component in the Polish and Czech versions of the Good Start Method. The theoretical part of the thesis is devoted to the detailed characteristics of the method, history and spread of the Good Start Method in Poland and the Czech Republic. It follows the common features and differences of both versions of the method. It deals with the role of music and musical activities in the Good Start Method and in the educational process. It takes into account the peculiarities of psychomotor and musical development of preschool children. The practical part of the bachelor's thesis is devoted to the comparison of the musical component in the Polish and Czech versions of the method, with special attention to the problem of matching the rhythmic components with the movement of the child's hand when drawing a graphic pattern. The thesis uses for this purpose a detailed analysis of the musical factors of the songs presented in the Polish version of the Good Start Method. In comparison, it uses Milena Kmentová's conclusions from her research on the musical component of the Czech version of the method. It observes and compares the rhythmic structure and tempo of the songs in relation to the graphic patterns presented in both versions of the method. It...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV