Etika veřejnosti v kontextu online komunikace
Public ethics in the context of online communication
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178904Identifikátory
SIS: 243815
Kolekce
- Kvalifikační práce [2233]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svoboda, David
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Aplikovaná etika
Katedra / ústav / klinika
Katedra systematické teologie a filosofie
Datum obhajoby
11. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
etika, etika veřejnosti, etika publika, etika produživatelů, online média, sociální média, řeč, svoboda projevu, online komunikace, jednání, dialogKlíčová slova (anglicky)
ethics, ethics of the public, produsers' ethics, online audience, online media, social media, speech, freedom of speech, online communication, process, dialogueDiplomová práce zkoumá základní pojmy mezilidské komunikace v kontextu online prostředí a hledá, zda existují etická východiska pro uživatele participující na tvorbě obsahu na internetu (produživatelé). Zabývá se významem pojmů komunikace a dialog, pochopením toho, co je veřejné a co znamená masa, popisuje online prostředí i mediální sféru a zasazuje to do základního etického rámce, v němž charakterizuje pojem osoby a studuje podstatu pojmu praxis. Vzhledem k základní otázce práce jsou představeny též obecné etické principy a podstata etiky novinářské a mediální, protože právě žurnalistika dala ještě před příchodem internetu vzejít tvůrcům obsahu z řad široké veřejnosti. Protože předmětem zkoumání je na internetu aktivní veřejnost, zabývá se práce též základním lidským právem na svobodu projevu a s ním související regulatorní legislativou. V místních a zejm. anglo-amerických pramenech pátrá po vymezení pojmu etika veřejnosti nebo etika publika, příp. alespoň směřující etické teze, které by se pro aplikaci do dané předmětné oblasti hodily co nejvíce. Cílem práce bylo komplexní porozumění tématu o podstatě komunikace osob na veřejnosti a hledání definice příp. potřeby etiky veřejnosti v online komunikaci. Práce má rešeršní charakter a zahrnuje reflexi zjištěných poznatků. Klíčová slova etika, etika...
The diploma thesis studies the basic concepts of communication in the context of the online environment and seeks whether there are ethical starting points for users participating in content creation on the Internet (produsers). It deals with the meaning of communication and dialogue, the understanding of what is public and what the mass means, describes the online environment and the media sphere and places it in an ethical framework in which it characterizes the concept of person and explores the essence of the concept of praxis. In view of the basic question of the thesis, general ethical principles and the essence of journalistic and media ethics are also presented, because it was journalism that gave rise to the content creators from among the public even before the Internet. Since the subject of research is the active public on the Internet, the work deals also with the basic human right to freedom of expression and related regulatory legislation. In local and especially Anglo-American sources, it searches for a definition of the term ethics of the public, or at least directional ethical theses that would be as suitable as possible for an application to the given subject area. The goal of the work was a comprehensive understanding of the nature of communication between people in public and a...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Přístup českých a slovenských inzerentů k inzerci na propagandistických a konspiračních webech
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHrivňák, Adam (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Datum obhajoby: 21. 6. 2017Cílem této práce je poskytnout vhled do problematiky nákupu programatické reklamy na konspiračních a propagandistických webech, se zaměřením na to, jak se k problému staví čeští a slovenští inzerenti. V teoretické části ... -
Samoregulace žurnalistiky v internetovém prostoru se zaměřením na hlavní české zpravodajské servery
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOCiborová, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2012)Datum obhajoby: 21. 6. 2012Autorka se v práci zaměřuje na etické kodexy českých zpravodajských serverů. Práce vysvětluje pojmy jako etika, morálka, regulace a samoregulace. Nastiňuje, jaké nové možnosti se internetové žurnalistice oproti té tradiční ... -
Etické otázky spojené s personalizací obsahu ve vybraných online médiích
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODorňáková, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 19. 6. 2023The thesis is focused on personalized content recommendation in Czech online news media and the ethical issues related to its implementation. The subject of the qualitative analysis are semi- structured interviews with ...