Mediální obraz Petra Kellnera po jeho smrti
Media representation of Petr Kellner after his death
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178927Identifikátory
SIS: 246387
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
19. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Vlastnictví médií, Petr Kellner, mediální obraz, PPF, média, televizeKlíčová slova (anglicky)
Media ownership, Petr Kellner, media image, PPF, media, televisionBakalářská práce se zabývá mediálním obrazem podnikatele Petra Kellnera po jeho smrti v roce 2021. Cílem práce je zjistit, jestli a jak se lišilo informování o Kellnerovi v hlavní zpravodajské relaci veřejnoprávní České televize a Televize Nova, kterou vlastnil zesnulý podnikatel a poté jeho dědicové. Práce v úvodu popisuje Kellnerův život, podnikání a také jeho rodinu. Podrobně informuje také o jeho smrti při havárii vrtulníku na Aljašce. Poté se již věnuje výzkumu. K tomu byla využita jak kvantitativní analýza reportáží o Kellnerovi v obou televizích, tak i kvalitativní metoda rámcování. Výzkum ukázal, že televize Nova věnovala zprávám o Kellnerovi téměř dvojnásobek času ve vysílání oproti České televizi. V reportážích také častěji zmiňovala Kellnerovy dobročinné aktivity.
The aim of the thesis is to find out whether the media image of Petr Kellner differed in the main news of public television Česká Televize compared to TV Nova which was owned by the businessman and then by his heirs. The thesis starts with a description of Kellner's life, business and his family. It also details his death in a helicopter crash in Alaska. Then it continues with the research. For this, both a quantitative analysis of the coverage of Kellner on both two TV stations and a qualitative framing method were used. The research showed that Nova television devoted almost twice as much airtime to inform about Kellner compared to Česká Televize. It also mentioned Kellner's philanthropic activities more often.