Zobrazit minimální záznam

Development of Physiotherapy Students' Attitude towards Back Pain
dc.contributor.advisorKavka, Tomáš
dc.creatorBláhová, Zuzana
dc.date.accessioned2023-03-22T09:59:15Z
dc.date.available2023-03-22T09:59:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178985
dc.description.abstractPozadí: Existují důkazy, že přesvědčení fyzioterapeuta ovlivňuje jeho postup terapie u pacientů s bolestí zad. Základy těchto přesvědčení získáváme již během studia vysoké školy. Prozatím nebylo v České republice zkoumáno, jaká přesvědčení nám předá odborné studium a jaký je jejich následný vývoj. Cíle: Tato práce má za cíl zmapovat vývoj postojů k bolesti zad a znalostí souvisejících s neurofyziologií bolesti u studentů fyzioterapie v České republice a zda je mezi těmito znalostmi korelace. Účastníci: Studenti fyzioterapie v 1., 3. a 5. (2. navazujícího magisterského) ročníku, vysokoškolští studenti laici ve věkovém rozmezí 22-26 let (kontrolní skupina) Metodika: 1) vyplnění přeloženého a kulturně adaptovaného dotazníků The Back-Pain Attitudes Questionnaire (Back-PAQ), 2) vyplnění přeloženého a kulturně adaptovaného dotazníků The Neurophysiology of Pain Questionnaire (NPQ) Výsledky: Do studie bylo zahrnuto 251 respondentů. V kontrolní skupině bylo průměrně dosažené skóre 107 bodů (SD 8.47) a.k statisticky významnému snížení skóre v Back-PAQ došlo až v 5. ročníku studia fyzioterapie na 95.4 bodů (SD 12.5, p < 0.01). V případě NPQ dosáhla kontrolní skupina skóre 6.92 (SD 3.65) a k...cs_CZ
dc.description.abstractBackground: There is evidence that the beliefs and attitudes of physiotherapists are associated with their choice of patient management. The fundamentals of these beliefs are thought to have been realized during their university studies. Until now, however, no official study has researched how university education influences the beliefs of physiotherapists and how this is associated with their development in the Czech Republic Objectives: To describe the development of the physiotherapy students' beliefs and attitudes towards low back pain and their understanding of pain knowledge in the Czech Republic. Furthermore, to investigate whether or not there is any correlation between these topics. Participants: First-year physiotherapy students, Third-year physiotherapy students, Fifth (the second magister year) year physiotherapy students, and non-healthcare students within the age range of 22 to 26 (control group) Methods: 1) completion of translated and cross-cultural adapted The Back-Pain Attitudes Questionnaire (Back-PAQ), 2) completion of translated and cross-cultural adapted The Neurophysiology of Pain Questionnaire (NPQ) Results: 251 respondents were included. The mean Back-PAQ score was within the controlled group 107 (SD 8.47) and there was a significant decrease in score in the fifth- year...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectbolest zadcs_CZ
dc.subjectpřesvědčenícs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectstudentics_CZ
dc.subjectfyzioterapiecs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.titleVývoj postoje k bolesti zad u studentů fyzioterapiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-12
dc.description.departmentKlinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId243143
dc.title.translatedDevelopment of Physiotherapy Students' Attitude towards Back Painen_US
dc.contributor.refereeObešlo, Marek
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPozadí: Existují důkazy, že přesvědčení fyzioterapeuta ovlivňuje jeho postup terapie u pacientů s bolestí zad. Základy těchto přesvědčení získáváme již během studia vysoké školy. Prozatím nebylo v České republice zkoumáno, jaká přesvědčení nám předá odborné studium a jaký je jejich následný vývoj. Cíle: Tato práce má za cíl zmapovat vývoj postojů k bolesti zad a znalostí souvisejících s neurofyziologií bolesti u studentů fyzioterapie v České republice a zda je mezi těmito znalostmi korelace. Účastníci: Studenti fyzioterapie v 1., 3. a 5. (2. navazujícího magisterského) ročníku, vysokoškolští studenti laici ve věkovém rozmezí 22-26 let (kontrolní skupina) Metodika: 1) vyplnění přeloženého a kulturně adaptovaného dotazníků The Back-Pain Attitudes Questionnaire (Back-PAQ), 2) vyplnění přeloženého a kulturně adaptovaného dotazníků The Neurophysiology of Pain Questionnaire (NPQ) Výsledky: Do studie bylo zahrnuto 251 respondentů. V kontrolní skupině bylo průměrně dosažené skóre 107 bodů (SD 8.47) a.k statisticky významnému snížení skóre v Back-PAQ došlo až v 5. ročníku studia fyzioterapie na 95.4 bodů (SD 12.5, p < 0.01). V případě NPQ dosáhla kontrolní skupina skóre 6.92 (SD 3.65) a k...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: There is evidence that the beliefs and attitudes of physiotherapists are associated with their choice of patient management. The fundamentals of these beliefs are thought to have been realized during their university studies. Until now, however, no official study has researched how university education influences the beliefs of physiotherapists and how this is associated with their development in the Czech Republic Objectives: To describe the development of the physiotherapy students' beliefs and attitudes towards low back pain and their understanding of pain knowledge in the Czech Republic. Furthermore, to investigate whether or not there is any correlation between these topics. Participants: First-year physiotherapy students, Third-year physiotherapy students, Fifth (the second magister year) year physiotherapy students, and non-healthcare students within the age range of 22 to 26 (control group) Methods: 1) completion of translated and cross-cultural adapted The Back-Pain Attitudes Questionnaire (Back-PAQ), 2) completion of translated and cross-cultural adapted The Neurophysiology of Pain Questionnaire (NPQ) Results: 251 respondents were included. The mean Back-PAQ score was within the controlled group 107 (SD 8.47) and there was a significant decrease in score in the fifth- year...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV