Zobrazit minimální záznam

Education, values and the teenagers
dc.contributor.advisorEliáš, Vojtěch
dc.creatorTischler, Daniel
dc.date.accessioned2017-04-12T12:34:12Z
dc.date.available2017-04-12T12:34:12Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17903
dc.description.abstractResumé Současný stav naší mládeže je k otázkám náboženství poměrně složitý. Na jedné straně česká ateistická kotlina má vůči náboženství, včetně náboženství křesťanského poměrně dost velkou nedůvěru. Na druhé straně česká mládež, stejně tak jako česká dospělá společnost má náboženské potřeby, tudíž se o náboženské otázky sice zajímají, ale odpověď, kterou jim nabízí tradiční církve je zcela neuspokojuje. Tato skutečnost je příležitostí k pronikání nových náboženských směrů, které v posledních letech do naší země poměrně ochotně difundují a zakotvují se . I přes tyto výše vyjmenované skutečnosti má u nás největší vliv na mládež katolická církev. Ovšem, většina z mladých lidí, jež se k církvi hlásí, se s ní ne vždy plně identifikuje. Nežijí život plně včleněný do farnosti, do společenství; ve velké většině jsou to spíše občasné návštěvy bohoslužeb, na venkově přežívající tradiční rity apod. Hodnoty, především ty socializační jako jsou náboženské víry nesou v sobě vždy jisté procesy zobecnění, jisté koncepce, které jsou zaznamenatelné především v rovině etických měřítek. Etické hodnoty stanovují, jakým způsobem realizovat svůj život a svá přání. Proto v otázce hodnot je z hlediska křesťanské pedagogiky (obecně by to mělo platit také) nejvíce hodnotné to, co je eticky dobré a správné. Co je eticky dobré a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleVýchova, hodnoty a mládežcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-03
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId53082
dc.title.translatedEducation, values and the teenagersen_US
dc.contributor.refereeOpatrný, Aleš
dc.identifier.aleph000998648
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csResumé Současný stav naší mládeže je k otázkám náboženství poměrně složitý. Na jedné straně česká ateistická kotlina má vůči náboženství, včetně náboženství křesťanského poměrně dost velkou nedůvěru. Na druhé straně česká mládež, stejně tak jako česká dospělá společnost má náboženské potřeby, tudíž se o náboženské otázky sice zajímají, ale odpověď, kterou jim nabízí tradiční církve je zcela neuspokojuje. Tato skutečnost je příležitostí k pronikání nových náboženských směrů, které v posledních letech do naší země poměrně ochotně difundují a zakotvují se . I přes tyto výše vyjmenované skutečnosti má u nás největší vliv na mládež katolická církev. Ovšem, většina z mladých lidí, jež se k církvi hlásí, se s ní ne vždy plně identifikuje. Nežijí život plně včleněný do farnosti, do společenství; ve velké většině jsou to spíše občasné návštěvy bohoslužeb, na venkově přežívající tradiční rity apod. Hodnoty, především ty socializační jako jsou náboženské víry nesou v sobě vždy jisté procesy zobecnění, jisté koncepce, které jsou zaznamenatelné především v rovině etických měřítek. Etické hodnoty stanovují, jakým způsobem realizovat svůj život a svá přání. Proto v otázce hodnot je z hlediska křesťanské pedagogiky (obecně by to mělo platit také) nejvíce hodnotné to, co je eticky dobré a správné. Co je eticky dobré a...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990009986480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV