dc.contributor.advisor | Eliáš, Vojtěch | |
dc.creator | Tischler, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T12:34:12Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T12:34:12Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/17903 | |
dc.description.abstract | Resumé Současný stav naší mládeže je k otázkám náboženství poměrně složitý. Na jedné straně česká ateistická kotlina má vůči náboženství, včetně náboženství křesťanského poměrně dost velkou nedůvěru. Na druhé straně česká mládež, stejně tak jako česká dospělá společnost má náboženské potřeby, tudíž se o náboženské otázky sice zajímají, ale odpověď, kterou jim nabízí tradiční církve je zcela neuspokojuje. Tato skutečnost je příležitostí k pronikání nových náboženských směrů, které v posledních letech do naší země poměrně ochotně difundují a zakotvují se . I přes tyto výše vyjmenované skutečnosti má u nás největší vliv na mládež katolická církev. Ovšem, většina z mladých lidí, jež se k církvi hlásí, se s ní ne vždy plně identifikuje. Nežijí život plně včleněný do farnosti, do společenství; ve velké většině jsou to spíše občasné návštěvy bohoslužeb, na venkově přežívající tradiční rity apod. Hodnoty, především ty socializační jako jsou náboženské víry nesou v sobě vždy jisté procesy zobecnění, jisté koncepce, které jsou zaznamenatelné především v rovině etických měřítek. Etické hodnoty stanovují, jakým způsobem realizovat svůj život a svá přání. Proto v otázce hodnot je z hlediska křesťanské pedagogiky (obecně by to mělo platit také) nejvíce hodnotné to, co je eticky dobré a správné. Co je eticky dobré a... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výchova, hodnoty a mládež | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-03 | |
dc.description.department | Katedra pastorálních oborů a právních věd | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Pastoral Theology and Law Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 53082 | |
dc.title.translated | Education, values and the teenagers | en_US |
dc.contributor.referee | Opatrný, Aleš | |
dc.identifier.aleph | 000998648 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teologické nauky | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theological education | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teologické nauky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theological education | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Resumé Současný stav naší mládeže je k otázkám náboženství poměrně složitý. Na jedné straně česká ateistická kotlina má vůči náboženství, včetně náboženství křesťanského poměrně dost velkou nedůvěru. Na druhé straně česká mládež, stejně tak jako česká dospělá společnost má náboženské potřeby, tudíž se o náboženské otázky sice zajímají, ale odpověď, kterou jim nabízí tradiční církve je zcela neuspokojuje. Tato skutečnost je příležitostí k pronikání nových náboženských směrů, které v posledních letech do naší země poměrně ochotně difundují a zakotvují se . I přes tyto výše vyjmenované skutečnosti má u nás největší vliv na mládež katolická církev. Ovšem, většina z mladých lidí, jež se k církvi hlásí, se s ní ne vždy plně identifikuje. Nežijí život plně včleněný do farnosti, do společenství; ve velké většině jsou to spíše občasné návštěvy bohoslužeb, na venkově přežívající tradiční rity apod. Hodnoty, především ty socializační jako jsou náboženské víry nesou v sobě vždy jisté procesy zobecnění, jisté koncepce, které jsou zaznamenatelné především v rovině etických měřítek. Etické hodnoty stanovují, jakým způsobem realizovat svůj život a svá přání. Proto v otázce hodnot je z hlediska křesťanské pedagogiky (obecně by to mělo platit také) nejvíce hodnotné to, co je eticky dobré a správné. Co je eticky dobré a... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních věd | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009986480106986 | |