Multidisciplinarita v péči o duševní zdraví z pohledu sociálního pracovníka
Multidisciplinarity in mental health care from the view of a social worker
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179258Identifikátory
SIS: 245828
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ondrušová, Jiřina
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální a charitativní práce
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
30. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce řeší téma multidisciplinární péče o duševní zdraví. Cílem bylo ukázat, jak se cítí sociální pracovníci v daných multidisciplinárních týmech, jak se vnímají v takovém týmu, a jak je vnímají klienti, se kterými pracují. Vyhodnocení probíhalo na základě kódů utvořených z rozhovorů se sociálními pracovníky v multidisciplinárních týmech a interpretace výtvarných děl sociálních pracovníků v multidisciplinárních týmech a také výtvarných děl klientů multidisciplinárních týmů. Výzkum ukázal, že sociální pracovníci se mohou často v těchto týmech cítit méněcenně, ale pro jejich klienty jsou stejně rovnými a hodnotnými členy týmu. V závěru a diskuzi práce jsou uvedeny další možnosti ověření a aplikace těchto závěrů do praxe.
This thesis addresses the topic of multidisciplinary mental health care. The aim was to show how social workers feel about being in a multidisciplinary team, how they perceive themselves in such a team and how they are perceived by the clients they work with. The evaluation was based on codes formed from interviews with social workers in multidisciplinary teams and interpretation of artwork produced by social workers in multidisciplinary teams as well as artwork produced by clients in multidisciplinary teams. Research has shown that social workers can often feel inferior in these teams, but to their clients they are equal and valuable members of the team. The conclusion and discussion of the thesis provide further ways to test and apply these findings to practice.