Komunikace evangelia generaci Z
Communication on Evangelium to Z generation
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179276Identifikátory
SIS: 213235
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štěch, František
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Křesťanská krizová a pastorační práce - diakonika
Katedra / ústav / klinika
Katedra praktické teologie
Datum obhajoby
30. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Komunikace, evangelium, generace ZKlíčová slova (anglicky)
Communication, Evangelium, Z generationKomunikace evangelia generaci Z Bc. Radoslava Šticová Anotace Tato diplomová práce se zabývá specifickými problémy, které vyvstávají při komunikaci teologických, a s nimi souvisejících etických témat generaci Z. Práce si všímá zejména problematiky při komunikaci evangelia - sdílení Ježíšova poselství, kde nejde jen o zprostředkování spásného obsahu, nýbrž o proces sdílení a následnou proměnu vztahů. Generace Z má totiž ve srovnání s ostatními dosud popsanými generacemi své značné odlišnosti, zejména v prostředcích a nastavení komunikace a následně vnímání i prožívání vztahů budovaných těmito specifickými přístupy. Práce se snaží odpovědět na otázky, jaké jsou možnosti v efektivní komunikaci s touto generací a jak porozumět její komunikaci směrem ven. Primárně se práce týká hledání způsobu, jak této generaci srozumitelně komunikovat evangelium tak, aby otevíralo nový rozměr v jejím životě, který také případně rozšíří její životní zkušenost. Komunikace evangelia zahrnuje i další navazující témata, zejména jak umožnit příslušníkům generace Z najít své místo v příslušné církevní komunitě, jak jim pomoci v pochopení nejen evangelia, ale etického a duchovního nasměrování v dalších oblastech života. Klíčová slova generace Z, evangelium, komunikace, komunikační prostředky, vytváření společenství, vztahy.
Komunikace evangelia generaci Z Bc. Radoslava Šticová Summary This thesis deals with specific problems that arise in the communication of theological and related ethical topics. Especially when communicating the gospel - sharing the message of Jesus, where it is not just about conveying saving content, but about the process of sharing and the subsequent transformation of relationships. Compared to the other generations described so far, Generation Z has significant differences, especially in the means and settings of communication and subsequently the perception and experience of relationships built by these specific approaches. The work tries to answer the questions, what are the possibilities in effective communication with this generation and how to understand its communication outwards. Primarily, the work will be about finding a way to communicate the gospel to this generation in a way that opens a new dimension in their life, which will eventually expand their life experience. The communication of the gospel also includes other important related topics, especially how to enable members of generation Z to find their place in the relevant church community, how to help them understand not only the gospel, but ethical and spiritual direction in other areas of life. Keywords generation Z, gospel,...