Typologie účastníků seznamovacích reality show
Typology of participants in dating reality shows
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179316Identifikátory
SIS: 238076
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Miessler, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
31. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Reality TV, seznamovací pořady, typologie osobností, účastníci reality TV, emocionalita, emodity, komodifikace emocí, metoda zakotvené teorieKlíčová slova (anglicky)
Reality TV, dating shows, typology of personalities, reality TV participants, emotionality, emodity, commodification of emotions, grounded theory methodDiplomová práce zkoumá typy postav vyskytující se v seznamovacích reality TV pořadech. Na základě kvalitativního výzkumu se snaží prozkoumat, zda se v tomto žánru pořadů objevují určité typy účastníků, které se opakují a je tedy možné je zařadit do určitého typu. Teoretická část práce se zabývá emocionalitou v RTV, komodifikací emocí a také přibližuje tento žánr skrze jeho historii a okolnosti jeho vzniku. V metodologické části práce je představena typologie postmoderních osobností Zygmunta Baumana, jež je později využita při interpretaci vzniklých typů. Dále je popsána použitá výzkumná metoda zakotvené teorie. V praktické částí diplomové práce je pak popsán samotný výzkum, jež je následně usouvztažněn s Baumanovou typologií, jsou popsány jednotlivé vzniklé typy a při interpretaci dat je zohledněn také pojem emocionální komodity.
This thesis examines the types of characters appearing on dating reality TV shows. Based on qualitative research, it tries to examine whether certain types of participants appear in this genre, if they are repeated and therefore it is possible to classify them into a certain type. The theoretical part of the work deals with emotionality in RTV, the commodification of emotions and also approaches this genre through its history and the circumstances of its creation. In the methodological part of the thesis, Zygmunt Bauman's typology of postmodern personalities is presented and is later used in the interpretation of the types that have arisen. Further, the applied research method of grounded theory is described. In the practical part of the thesis, the research itself is described, which is then related to Bauman's typology, the individual types that have arisen are described, and the concept of emodity is also taken into account when interpreting the data.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Mediální konstrukce reality v žánru reality TV
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOChristovová, Nela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Datum obhajoby: 3. 2. 2016Tato práce se zaměřuje na způsob, jakým dochází k mediální konstrukci reality v žánru označovaném jako reality TV. Tento oblíbený televizní žánr spojuje události zachycované na všudypřítomné kamery s fikčními prvky za ... -
A study on the impact of the workplace reality show on the audience in China
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOWang, Xichong (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023The thesis examines the shades of impacts that Chinese workplace reality shows have on audiences drawn from different backgrounds and demographic linings. A typical Chinese workplace reality show entitled, An Exciting Offer ... -
Living history ve vysílání České televize: Dovolená ve starých časech
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHalva, Tomáš (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 17. 6. 2019Pořady subžánru living history TV (v některých případech také označovány jako historical reality TV pořady) jsou jedním ze soudobých trendů tvorby v rámci žánru reality TV. Cílem těchto pořadů je v televizním vysílání ...