Spolupráce ziskového a neziskového sektoru v oblasti CSR
Cooperation of profit and non-profit sector in the area of CSR
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/179343/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179343Identifikátory
SIS: 239335
Kolekce
- Kvalifikační práce [6715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dohnalová, Marie
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanské společnosti
Katedra / ústav / klinika
Program Studia občanské společnosti
Datum obhajoby
31. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Spolupráce ziskového a neziskového sektoru je téma, které v současné společnosti získává stále větší důležitost a tím i viditelnost. U korporátních společností se očekává, že vrátí do komunity zpět část zisku, který díky ní získává, čímž naplní principy společensky odpovědné firmy. Neziskové společnosti pak mají zájem budovat vztahy s komerčním sektorem proto, že zdroje získané na základě spolupráce se ziskovým sektorem pomáhají naplnit jejich poslání a jsou často základním předpokladem pro jejich fungování. Prostřednictvím analýzy dokumentů, webových stránek a vedení polostrukturovaných rozhovorů s respondenty jsem zmapovala typy spolupráce mezi organizací Fandi mámám a ziskovým sektorem. Zároveň jsem se soustředila na hodnocení vzájemné spolupráce a její efektivitu, a to nejen z pohledu samotné neziskové organizace, ale i ze strany korporátních společností. Práce shrnuje a hodnotí současné typy spoluprací mezi vybranou organizací, která je specifická svým postavením jako zprostředkovatelem nikoliv příjemcem pomoci. To má dopad nejen na možnosti organizace pomáhat své klientele, ale také na ochotu firem se k ke spolupráci zavázat. Klíčová slova Společenská odpovědnost firem, Fandi mámám, spolupráce ziskového a neziskového sektoru
Cooperation between the profit and non-profit sectors is a topic that is gaining more and more importance and visibility in today's society. Corporate companies are expected to return part of the profits they make to the community, thus fulfilling the principles of corporate social responsibility. Non-profit companies are interested in building relationships with the commercial sector because the resources coming from there are often a basic prerequisite for their operation. Through the analysis of documents, websites and conducting semi-structured interviews with respondents, I map the types of collaboration between Fandi mámám and the for-profit sector. At the same time, I focus on their evaluation and effectiveness, not only from the point of view of the non-profit organization itself, but also from the point of view of corporate companies. The thesis summarizes and evaluates the current types of cooperation between the organization, which is specific in its position as an intermediary rather than a recipient of aid. This has an impact not only on the organization's ability to help its clients, but also on the companies' willingness to commit to cooperation. Keywords Corporate social responsibility, Fandi mámám, cooperation of the profit and non-profit sector