Zobrazit minimální záznam

Copyright law and advertising
dc.contributor.advisorCísařová, Zuzana
dc.creatorAichingerová, Nikola
dc.date.accessioned2023-03-22T10:22:03Z
dc.date.available2023-03-22T10:22:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179365
dc.description.abstractReklama se, jako rychle vyvíjející se společenský jev založený na propagaci zboží a služeb, skládá z autorských děl, které sama vytváří nebo která jsou v ní užita. Reklamní dílo se mnohdy považuje za jedinečný výsledek tvůrčí duševní činnosti, nemohlo by tedy splňovat pojmové znaky stanovené autorským zákonem a požívat stejnou ochranu? Je-li součástí reklamy autorské dílo, umělecký výkon či jiná hodnota chráněná autorským zákonem, musí se s autorskými právy zadavatel, objednatel, jiný aktér reklamní sféry řádně vypořádat. Způsob, jak se s nimi vypořádat stanovuje autorský zákon. Mohl by být zpracovatel reklamy nebo zaměstnanec reklamní agentury autorem? Reflektuje právní úprava faktickou situaci v reklamním odvětví v okamžiku, kdy obsahuje reklamní právo normy veřejnoprávní, soukromoprávní a etické? Tato práce není jen deskripcí, ale klade si za cíl provést analýzu právní úpravy autorského práva s bližším zaměřením na autorské dílo v rámci reklamní činnosti a jejich tvůrců. První analytická část se zabývá autorskoprávním vývojem s důrazem na výsledné oddělení hmotného nosiče od výtvoru tvůrčí duševní činnosti, tedy oddělení práva vlastnického a autorského. Zhodnocení je podrobeno autorské dílo, jeho pojmové znaky a druhy a dále zvláštní právní režimy některých děl, díla na objednávku a díla...cs_CZ
dc.description.abstract- Copyright and Advertising Advertising, as a rapidly evolving social phenomenon based on the promotion of goods and services, consists of copyrighted works that it creates or uses. Advertising work is often considered to be a unique result of creative intellectual activity, could it not therefore meet the conceptual characteristics set out in the Copyright Act and receive the same protection? If the advertisement includes a copyrighted work, artistic performance or other value protected by the copyright law, the advertiser, the client or other party in the advertising sector must deal with the copyright properly. The way to address it is set out in the Copyright Act. Could a person involved in making advertisements or an ad agency employee be the author? Does the legislation reflect the actual situation in the advertising sector at a time when advertising law contains public, private and ethical norms? This thesis is not just a description, but aims to analyse the legal regulation of copyright with a closer focus on copyrighted works in the context of advertising activities and their creators. The first analytical part deals with the development of copyright law with emphasis on the resulting separation of the material medium from the product of creative intellectual activity, i.e. the separation...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectCopyrighten_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectcopyrighted worken_US
dc.subjectlicenseen_US
dc.subjectAutorské právocs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectautorské dílocs_CZ
dc.subjectlicencecs_CZ
dc.titleAutorské právo a reklamacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-31
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId225582
dc.title.translatedCopyright law and advertisingen_US
dc.contributor.refereeŽikovská, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csReklama se, jako rychle vyvíjející se společenský jev založený na propagaci zboží a služeb, skládá z autorských děl, které sama vytváří nebo která jsou v ní užita. Reklamní dílo se mnohdy považuje za jedinečný výsledek tvůrčí duševní činnosti, nemohlo by tedy splňovat pojmové znaky stanovené autorským zákonem a požívat stejnou ochranu? Je-li součástí reklamy autorské dílo, umělecký výkon či jiná hodnota chráněná autorským zákonem, musí se s autorskými právy zadavatel, objednatel, jiný aktér reklamní sféry řádně vypořádat. Způsob, jak se s nimi vypořádat stanovuje autorský zákon. Mohl by být zpracovatel reklamy nebo zaměstnanec reklamní agentury autorem? Reflektuje právní úprava faktickou situaci v reklamním odvětví v okamžiku, kdy obsahuje reklamní právo normy veřejnoprávní, soukromoprávní a etické? Tato práce není jen deskripcí, ale klade si za cíl provést analýzu právní úpravy autorského práva s bližším zaměřením na autorské dílo v rámci reklamní činnosti a jejich tvůrců. První analytická část se zabývá autorskoprávním vývojem s důrazem na výsledné oddělení hmotného nosiče od výtvoru tvůrčí duševní činnosti, tedy oddělení práva vlastnického a autorského. Zhodnocení je podrobeno autorské dílo, jeho pojmové znaky a druhy a dále zvláštní právní režimy některých děl, díla na objednávku a díla...cs_CZ
uk.abstract.en- Copyright and Advertising Advertising, as a rapidly evolving social phenomenon based on the promotion of goods and services, consists of copyrighted works that it creates or uses. Advertising work is often considered to be a unique result of creative intellectual activity, could it not therefore meet the conceptual characteristics set out in the Copyright Act and receive the same protection? If the advertisement includes a copyrighted work, artistic performance or other value protected by the copyright law, the advertiser, the client or other party in the advertising sector must deal with the copyright properly. The way to address it is set out in the Copyright Act. Could a person involved in making advertisements or an ad agency employee be the author? Does the legislation reflect the actual situation in the advertising sector at a time when advertising law contains public, private and ethical norms? This thesis is not just a description, but aims to analyse the legal regulation of copyright with a closer focus on copyrighted works in the context of advertising activities and their creators. The first analytical part deals with the development of copyright law with emphasis on the resulting separation of the material medium from the product of creative intellectual activity, i.e. the separation...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV