dc.contributor.advisor | Homolka, Jaromír | |
dc.creator | Kluková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T12:43:26Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T12:43:26Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/17943 | |
dc.description.abstract | Resume V první cásti diplomové práce (II. kapitola) jsem se pokusila strucne uvést ctenáre do tématiky rukopisu Václava IV. Ža1tár Václava IV. tvorí soucást dochované sbírky osmi rukopisu Václava IV., které predstavuje jeden z duležitých prvku v dejinách ceských iluminovaných rukopisu. Tato skupina svými iluminacemi navazuje na umení Mistra Liber Viaticus v rukopisech, které patrily Janu ze Stredy. V této cásti textu je popsán obsah sbírky, koreny této skupiny v ceské knižní malbe a historie knihovny. Poznatky k této kapitole jsem cerpala z velké cásti z publikace Josefa Krásy. Po 'této kapitole (III. kapitola) uvádím ikono grafický popis emblému: lazebnice, muže v kláde, tocenice, lednácka, divého muže, monogramu a devíz, heraldických a dalších postav. Ty tvorí podstatnou soucást výzdoby všech rukopisu Václava IV. a jsou jejich spojujícím clánkem. Ctvrtá kapitola mé práce je predstavením základních i dílcích studií venujících se problematice emblému v rukopisech Václava IV. Vytkla jsem si za cíl predstavit jejich bohatou názorovou pluralitu a vzájemnou provázanost. Studie Julia von Schlossera: Die Bilderhandschriften Konigs Wenzel je príznacná velkým množstvím príkladu z dobové literatury, jimiž dokládá svá tvrzení a etymologický rozbor slov. Težište jeho práce leží v interpretaci emblému z hlediska... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Žaltář Václava IV. Souvislosti dosavadního studia a interpretace emblémů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-10 | |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 36815 | |
dc.title.translated | The psalter of Wenceslas IV. Connections of previous studies and an interpretation of its emblems | en_US |
dc.contributor.referee | Kubík, Viktor | |
dc.identifier.aleph | 000997932 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Resume V první cásti diplomové práce (II. kapitola) jsem se pokusila strucne uvést ctenáre do tématiky rukopisu Václava IV. Ža1tár Václava IV. tvorí soucást dochované sbírky osmi rukopisu Václava IV., které predstavuje jeden z duležitých prvku v dejinách ceských iluminovaných rukopisu. Tato skupina svými iluminacemi navazuje na umení Mistra Liber Viaticus v rukopisech, které patrily Janu ze Stredy. V této cásti textu je popsán obsah sbírky, koreny této skupiny v ceské knižní malbe a historie knihovny. Poznatky k této kapitole jsem cerpala z velké cásti z publikace Josefa Krásy. Po 'této kapitole (III. kapitola) uvádím ikono grafický popis emblému: lazebnice, muže v kláde, tocenice, lednácka, divého muže, monogramu a devíz, heraldických a dalších postav. Ty tvorí podstatnou soucást výzdoby všech rukopisu Václava IV. a jsou jejich spojujícím clánkem. Ctvrtá kapitola mé práce je predstavením základních i dílcích studií venujících se problematice emblému v rukopisech Václava IV. Vytkla jsem si za cíl predstavit jejich bohatou názorovou pluralitu a vzájemnou provázanost. Studie Julia von Schlossera: Die Bilderhandschriften Konigs Wenzel je príznacná velkým množstvím príkladu z dobové literatury, jimiž dokládá svá tvrzení a etymologický rozbor slov. Težište jeho práce leží v interpretaci emblému z hlediska... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009979320106986 | |