Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Use of media in English lessons in Czechia
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179451Identifikátory
SIS: 246537
Kolekce
- Kvalifikační práce [18177]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
1. 2. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Média, stará média, klasická média, nová média, výuka AJ, anglický jazyk, výuka jazyků, učebnice, televizní kurzy, webové stránky, výukové aplikace, M-learning, koronavirová pandemie, distanční výuka, dotazníkové šetřeníKlíčová slova (anglicky)
Media, old media, classic media, new media, teaching English, ESL, English language, language teaching, textbooks, TV courses, educational websites, educational applications, M-learning, coronavirus pandemic, distance learning, questionnaire surveyCílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na českých základních i středních školách i v soukromých hodinách vedených lektory AJ. Před vlastní výzkumnou částí seznamuje práce obecně s médii starými i novými v českém školství a s jednotlivými typy nových médií, uvádí historicky média používaná pro výuku angličtiny v našich zemích, ze současné doby uvádí přehled používaných médií a především seznamuje s webovými stránkami a aplikacemi vyvinutými pro výuku angličtiny. Uvedeny jsou i výsledky studií z poslední doby věnovaných zkoumané problematice. Výzkumným cílem praktické části je analýza odpovědí 50 pedagogů získaných pomocí dotazníkového šetření, odpovědí na otázky týkající se využívání starých i nových médií ve výuce anglického jazyka, a to v době před koronavirovou pandemií, v době distanční výuky během pandemie a v současnosti, a kvalitativní výzkum nejvíce používaných nástrojů nových médií ve výuce AJ. Výzkumnými metodami jsou rešerše odborné literatury, kvalitativní metody, dotazníkové šetření a analýza výsledků dotazníkového šetření pomocí kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu.
The aim of this diploma thesis, entitled "Use of Media in English Lessons in the Czech Republic" is to evaluate the use of old, classic and new media in teaching English in Czech primary and secondary schools, as well as in private lessons conducted by English language tutors. In the first part, the work introduces old and new media in the Czech education system and individual types of new media, presents historical media used for teaching English in our countries, provides an overview of the media used at the present time and, above all, introduces websites and applications developed for teaching English. The results of recent studies dedicated to the investigated issue are also presented. The research objective of the practical part is the analysis of the answers of 50 educators obtained using a questionnaire survey, answers to questions regarding the use of old and new media in the teaching of the English language, namely in the time before the coronavirus pandemic, in the time of distance learning during the pandemic and now, as well as qualitative research of the most used new media tools in English lessons. The research methods are literature searches, qualitative research methods, questionnaire surveys and analysis of questionnaire survey results using quantitative and qualitative research...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Změna vlastnických struktur českých médií na počátku 21.století - návrat do rukou domácích vlastníků
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVojtová, Magdaléna (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Datum obhajoby: 21. 6. 2017Hlavním cílem této práce bylo provedení analýzy vývoje vlastnictví českého celostátního denního tisku v České republice v období 2008 - 2016. Vývoj vlastnictví ve sledovaném období byl analyzován v kontextu strukturálních ...