Zobrazit minimální záznam

Řídicí systém robota pro sběr badmintonových míčků
dc.contributor.advisorObdržálek, David
dc.creatorČerveň, Martin
dc.date.accessioned2023-03-22T11:38:25Z
dc.date.available2023-03-22T11:38:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179454
dc.description.abstractBadminton je raketová hra hraná na kurtu s míčky z peří nebo plastu. Špičkoví hráči trénují s více míčky najednou, které jim trenér nahazuje ručně. Po krátkém tréninku jsou po kurtu rozházeny míčky, které je potřeba posbírat, aby je trenér mohl znova nahazovat z ruky. V naši práci jsme vytvořili software pro autonom- ního robota, který detekuje míčky pomocí kamery, určí jejich polohu a posbírá je. Implementovali jsme to jako uzly v middlewaru ROS. Při vývoji jsme vytvořili simulované prostředí v simulátoru Gazebo a vytvořili jsme plugin který simuluje sbírání míčků. Vytvořili jsme také funkční sbírací mechanismus na principu ro- tačního kartáče otáčený motory, pomocí 3D tisku. Dále jsme vytvořili a anotovali dataset obsahující přes 2500 reálních snímků které obsahují více než 18500 míčků. Na tomto datasetu jsme trénovali neuronovou síť, která detekuje míčky z videa v reálném čase. V rámci našeho řešení jsme také vytvořili ROS uzly umožňující určit oblast pro práci a oblast pro filtraci detekcí použitím RViz interaktivních značek. 1cs_CZ
dc.description.abstractBadminton is a racquet game played on court with shuttles made from feath- ers or plastic. Top players train with many shuttlecocks at once, which are fed by coach from hand. After a short training period, shuttlecocks are scat- tered around the court, which need to be picked up so that coach can feed them from hand. In this thesis we created software for autonomous robot that de- tects shuttlecocks with camera, estimates their position and picks them up. We implemented this as nodes in ROS middleware. During development we created simulated environment in Gazebo, and created plugin that simulates shuttle pick- ing. We also created fully working picking mechanism of real shuttlecocks based on rotary brushes powered by motors, utilising 3D printing. Furthermore, we cre- ated and annotated dataset for object detection of over 2500 images and 18500 objects that we used for training and evaluation of state of the art neural net- work, that detects shuttlecocks from video. As part of our solution we developed ROS nodes that allows us to specify working area and area for filtering detections using RViz interactive markers. 1en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectautonomous robot control|object tracking|planning|computer vision|badmintonen_US
dc.subjectřízení autonomního robota|sledování objektů|plánování|počítačové vidění.|badmintoncs_CZ
dc.titleŘídicí systém robota pro sběr badmintonových míčkůen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-02-01
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId255805
dc.title.translatedŘídicí systém robota pro sběr badmintonových míčkůcs_CZ
dc.contributor.refereeVodrážka, Jindřich
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUmělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.disciplineArtificial Intelligenceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUmělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enArtificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBadminton je raketová hra hraná na kurtu s míčky z peří nebo plastu. Špičkoví hráči trénují s více míčky najednou, které jim trenér nahazuje ručně. Po krátkém tréninku jsou po kurtu rozházeny míčky, které je potřeba posbírat, aby je trenér mohl znova nahazovat z ruky. V naši práci jsme vytvořili software pro autonom- ního robota, který detekuje míčky pomocí kamery, určí jejich polohu a posbírá je. Implementovali jsme to jako uzly v middlewaru ROS. Při vývoji jsme vytvořili simulované prostředí v simulátoru Gazebo a vytvořili jsme plugin který simuluje sbírání míčků. Vytvořili jsme také funkční sbírací mechanismus na principu ro- tačního kartáče otáčený motory, pomocí 3D tisku. Dále jsme vytvořili a anotovali dataset obsahující přes 2500 reálních snímků které obsahují více než 18500 míčků. Na tomto datasetu jsme trénovali neuronovou síť, která detekuje míčky z videa v reálném čase. V rámci našeho řešení jsme také vytvořili ROS uzly umožňující určit oblast pro práci a oblast pro filtraci detekcí použitím RViz interaktivních značek. 1cs_CZ
uk.abstract.enBadminton is a racquet game played on court with shuttles made from feath- ers or plastic. Top players train with many shuttlecocks at once, which are fed by coach from hand. After a short training period, shuttlecocks are scat- tered around the court, which need to be picked up so that coach can feed them from hand. In this thesis we created software for autonomous robot that de- tects shuttlecocks with camera, estimates their position and picks them up. We implemented this as nodes in ROS middleware. During development we created simulated environment in Gazebo, and created plugin that simulates shuttle pick- ing. We also created fully working picking mechanism of real shuttlecocks based on rotary brushes powered by motors, utilising 3D printing. Furthermore, we cre- ated and annotated dataset for object detection of over 2500 images and 18500 objects that we used for training and evaluation of state of the art neural net- work, that detects shuttlecocks from video. As part of our solution we developed ROS nodes that allows us to specify working area and area for filtering detections using RViz interactive markers. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV