Zobrazit minimální záznam

The influence of social networks on the mental health of generation Z
dc.contributor.advisorJirků, Jan
dc.creatorSlovák, Jan
dc.date.accessioned2023-03-22T12:37:50Z
dc.date.available2023-03-22T12:37:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179485
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je poznat a lépe pochopit zkušenost zástupců generace Z s užíváním sociálních sítí a smartphonů, a identifikovat, jakou tato zkušenost hraje roli při jejich následném dalším používání. Sběr dat proběhl s využitím klvalitativní metodologie formou polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumného šetření se zúčastnilo 14 zástupců generace Z ve věku od 19 do 24 let. Sběr dat byl ukončen dosažením teoretické saturace. Analýza dat proběhla pomocí otevřeného kódování s následnou kategorizací. V rámci analýzy dat bylo identifikováno šest hlavních kategorií: vnímání prostředí sociálních sítí, sociální sítě, vnímání vlivu sociálních sítí, smartphone, vnímání vlivu smartphonu a postoj k vlivu. Zástupci generace Z popsali svou zkušenost s používáním sociálních sítí a smartphonů a identifikovali jejich funkce v každodenním životě. V oblasti duševního zdraví potvrdili vliv sociálního srovnávání, FOMO, phubbingu a také vnímání závislosti a následné abstinence.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this master's thesis is to know and better understand the experience of generation Z representatives with the use of social networking sites and smartphones, and to identify what role this experience plays in their subsequent further use. Data collection took place using a qualitative methodology in the form of semi-structured interviews. 14 representatives of Generation Z aged 19 to 24 took part in the research. Data collection was terminated when theoretical saturation was reached. Data analysis was performed using open coding followed by categorization. Within the data analysis, six main categories were identified: perception of the social networking sites environment, social networking sites, perception of the influence of social networking sites, smartphone, perception of the influence of a smartphone, and attitude towards influence. Representatives of Generation Z described their experience of using social networking sites and smartphones and identified their functions in everyday life. In the field of mental health, they confirmed the influence of social comparison, FOMO, phubbing, as well as the perception of addiction and abstinence.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleVliv sociálních sítí na mentální zdraví generace Zcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-02-01
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId229354
dc.title.translatedThe influence of social networks on the mental health of generation Zen_US
dc.contributor.refereeVochocová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je poznat a lépe pochopit zkušenost zástupců generace Z s užíváním sociálních sítí a smartphonů, a identifikovat, jakou tato zkušenost hraje roli při jejich následném dalším používání. Sběr dat proběhl s využitím klvalitativní metodologie formou polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumného šetření se zúčastnilo 14 zástupců generace Z ve věku od 19 do 24 let. Sběr dat byl ukončen dosažením teoretické saturace. Analýza dat proběhla pomocí otevřeného kódování s následnou kategorizací. V rámci analýzy dat bylo identifikováno šest hlavních kategorií: vnímání prostředí sociálních sítí, sociální sítě, vnímání vlivu sociálních sítí, smartphone, vnímání vlivu smartphonu a postoj k vlivu. Zástupci generace Z popsali svou zkušenost s používáním sociálních sítí a smartphonů a identifikovali jejich funkce v každodenním životě. V oblasti duševního zdraví potvrdili vliv sociálního srovnávání, FOMO, phubbingu a také vnímání závislosti a následné abstinence.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this master's thesis is to know and better understand the experience of generation Z representatives with the use of social networking sites and smartphones, and to identify what role this experience plays in their subsequent further use. Data collection took place using a qualitative methodology in the form of semi-structured interviews. 14 representatives of Generation Z aged 19 to 24 took part in the research. Data collection was terminated when theoretical saturation was reached. Data analysis was performed using open coding followed by categorization. Within the data analysis, six main categories were identified: perception of the social networking sites environment, social networking sites, perception of the influence of social networking sites, smartphone, perception of the influence of a smartphone, and attitude towards influence. Representatives of Generation Z described their experience of using social networking sites and smartphones and identified their functions in everyday life. In the field of mental health, they confirmed the influence of social comparison, FOMO, phubbing, as well as the perception of addiction and abstinence.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV