Zobrazit minimální záznam

Future Teachers Knowledge of the Issues of Specific Language Impairment
dc.contributor.advisorHorynová, Jana
dc.creatorMalá, Michaela
dc.date.accessioned2023-07-24T14:35:42Z
dc.date.available2023-07-24T14:35:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180446
dc.description.abstractThis diploma thesis is dedicated to developmental language disorder (DLD) and particularly to studying how well future teachers are informed about DLD. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical, both consisting of three chapters. The first chapter of the theoretical part defines developmental language disorder, and examines and presents the basic terminology. Further, the chapter describes the epidemiology, pathogenesis, clinical symptoms (both verbal and non-verbal) and classification of DLD. The second chapter examines the individual components related to diagnosing DLD. The third chapter describes the therapy, prognosis and prevention of DLD, as well as the specifics related to educating persons with DLD. The applied part of the thesis presents the results of a research survey conducted as a part of the thesis. The main objective of the survey was to determine how well the (under-)graduate students majoring in teaching in kindergartens and primary schools are informed about DLD in the course of their studies. The information was collected through surveys spread among the respondents. The collected data are processed and analyzed, the results are presented in the form of graphs and tables. Based on the data collected, the relevant hypotheses are tested. Another goal of the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou vývojové dysfázie a zkoumá informovanost budoucích učitelů v dané oblasti. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část, přičemž obě obsahují tři kapitoly. První kapitola teoretické části diplomové práce se zabývá základní terminologií a vymezením vývojové dysfázie. Dále popisuje její epidemiologii, etiopatogenezi, symptomatologii (řečovou a neřečovou) a klasifikaci. Druhá kapitola pojednává o jednotlivých komponentech diagnostiky specificky narušeného vývoje řeči. V rámci třetí kapitoly je charakterizována terapie vývojové dysfázie, prognóza, možnosti prevence a jsou rozebrány specifika vzdělávání jedince s touto poruchou. V prakticky koncipované části diplomové práce jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření. Hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou vysokoškolští studenti oboru učitelství pro mateřské školy, učitelství pro 1. stupeň základní školy a učitelství pro 2. stupeň základní školy v průběhu studia informováni v problematice vývojové dysfázie. Informace získané prostřednictvím dotazníku rozeslaného mezi studenty výše jmenovaných oborů jsou detailně analyzovány a zhodnoceny. Výsledná data jsou prezentována prostřednictvím jednotlivých grafů a tabulek. Je provedeno zhodnocení stanovených cílů a hypotéz. Dalším cílem praktické části diplomové práce...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdevelopmental dysphasiaen_US
dc.subjectdevelopmental language disorderen_US
dc.subjectfuture teachersen_US
dc.subjectspecific language impairmenten_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectspeechen_US
dc.subjecttherapyen_US
dc.subjectvývojová dysfáziecs_CZ
dc.subjectbudoucí pedagogovécs_CZ
dc.subjectspecificky narušený vývoj řečics_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectřečcs_CZ
dc.subjectterapiecs_CZ
dc.titlePovědomí budoucích pedagogů o problematice vývojové dysfáziecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-16
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257192
dc.title.translatedFuture Teachers Knowledge of the Issues of Specific Language Impairmenten_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLogopediecs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeech Therapyen_US
thesis.degree.programLogopediecs_CZ
thesis.degree.programSpeech Therapyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLogopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeech Therapyen_US
uk.degree-program.csLogopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpeech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou vývojové dysfázie a zkoumá informovanost budoucích učitelů v dané oblasti. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část, přičemž obě obsahují tři kapitoly. První kapitola teoretické části diplomové práce se zabývá základní terminologií a vymezením vývojové dysfázie. Dále popisuje její epidemiologii, etiopatogenezi, symptomatologii (řečovou a neřečovou) a klasifikaci. Druhá kapitola pojednává o jednotlivých komponentech diagnostiky specificky narušeného vývoje řeči. V rámci třetí kapitoly je charakterizována terapie vývojové dysfázie, prognóza, možnosti prevence a jsou rozebrány specifika vzdělávání jedince s touto poruchou. V prakticky koncipované části diplomové práce jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření. Hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou vysokoškolští studenti oboru učitelství pro mateřské školy, učitelství pro 1. stupeň základní školy a učitelství pro 2. stupeň základní školy v průběhu studia informováni v problematice vývojové dysfázie. Informace získané prostřednictvím dotazníku rozeslaného mezi studenty výše jmenovaných oborů jsou detailně analyzovány a zhodnoceny. Výsledná data jsou prezentována prostřednictvím jednotlivých grafů a tabulek. Je provedeno zhodnocení stanovených cílů a hypotéz. Dalším cílem praktické části diplomové práce...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is dedicated to developmental language disorder (DLD) and particularly to studying how well future teachers are informed about DLD. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical, both consisting of three chapters. The first chapter of the theoretical part defines developmental language disorder, and examines and presents the basic terminology. Further, the chapter describes the epidemiology, pathogenesis, clinical symptoms (both verbal and non-verbal) and classification of DLD. The second chapter examines the individual components related to diagnosing DLD. The third chapter describes the therapy, prognosis and prevention of DLD, as well as the specifics related to educating persons with DLD. The applied part of the thesis presents the results of a research survey conducted as a part of the thesis. The main objective of the survey was to determine how well the (under-)graduate students majoring in teaching in kindergartens and primary schools are informed about DLD in the course of their studies. The information was collected through surveys spread among the respondents. The collected data are processed and analyzed, the results are presented in the form of graphs and tables. Based on the data collected, the relevant hypotheses are tested. Another goal of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV