Zobrazit minimální záznam

Musical skills advancement on behalf of younger children within musical classes
dc.contributor.advisorJiřičková, Jiřina
dc.creatorStudničková, Marie
dc.date.accessioned2023-07-24T13:14:10Z
dc.date.available2023-07-24T13:14:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180554
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the specifics of musical development of younger children and didactic application of musical activities within the music education club. A child of younger age is defined as a child aged from 5 to 8 years. The aim of this thesis is to offer a theme for pedagogical practice, to summarize and verify selected conditions for quality music teaching. The theoretical part summarizes the current knowledge about the psychological and musical development of young children. The focus in musical development is on preschool and younger school age. It also summarises knowledge about musical skills and musical activities, i.e. singing, listening, instrumental and musical movement. This section concludes with a list of selected methodological materials for music teachers. Nine sample scenarios for music teaching are presented, which contain various activity themes and teaching materials for music club work. The scenarios are based on the author's own teaching practice. In the practical part of the thesis the proposed ideas and materials are tested in practice. They are supported by self-reflection, comments from the music teacher and feedback from the students. Conclusions are drawn for pedagogical work. This part also includes an interview with an experienced music teacher and a...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá specifiky hudebního rozvoje dětí mladšího věku a didaktickou aplikací hudebních činností v rámci hudebně výchovného kroužku. Dítě mladšího věku je definováno jako dítě ve věku od 5 do 8 let. Cílem práce je nabídnout námět pro pedagogickou praxi, shrnout a ověřit vybrané podmínky pro hudební vyučování. Teoretická část shrnuje současné poznatky o psychickém i hudebním rozvoji dětí mladšího věku. V hudební rozvoji se zaměřuje na předškolní a mladší školní věk. Dále se jsou zde shrnuté vědomosti o hudebních dovednostech a o hudebních činnostech, tedy o pěveckých, poslechových, instrumentálních a hudebně-pohybových. Součástí je také seznam vybraných metodických materiálů pro hudební pedagogy. Nakonec je zde představeno devět vzorových scénářů pro hudební vyučování, které obsahují různé náměty aktivit a výukové materiály pro práci v hudebním kroužku. Scénáře vycházejí z vlastní pedagogické praxe autorky. V praktické části práce jsou scénáře ověřeny v praxi na FZŠ prof. Otokara Chlupa v Praze a doloženy shrnutím reflektivního rozhovoru od žáků, sebereflexí a komentářem provázející paní učitelky. Součástí této části je také rozhovor se zkušenou hudební pedagožkou a skupinový rozhovor se žáky. Na začátku si autorka stanovuje hypotézy, které v závěru verifikuje. Následně jsou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmusical developmenten_US
dc.subjectmusic lessonen_US
dc.subjectyoung aged childrenen_US
dc.subjectmusical activitiesen_US
dc.subjectthemes of music education activitiesen_US
dc.subjecthudební rozvojcs_CZ
dc.subjecthudební kroužekcs_CZ
dc.subjectděti mladšího věkucs_CZ
dc.subjecthudební činnostics_CZ
dc.subjectnáměty hudebně-výchovných aktivitcs_CZ
dc.titleRozvoj hudebních dovedností dětí mladšího věku v hudebním kroužkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-18
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId243373
dc.title.translatedMusical skills advancement on behalf of younger children within musical classesen_US
dc.contributor.refereeSelčanová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá specifiky hudebního rozvoje dětí mladšího věku a didaktickou aplikací hudebních činností v rámci hudebně výchovného kroužku. Dítě mladšího věku je definováno jako dítě ve věku od 5 do 8 let. Cílem práce je nabídnout námět pro pedagogickou praxi, shrnout a ověřit vybrané podmínky pro hudební vyučování. Teoretická část shrnuje současné poznatky o psychickém i hudebním rozvoji dětí mladšího věku. V hudební rozvoji se zaměřuje na předškolní a mladší školní věk. Dále se jsou zde shrnuté vědomosti o hudebních dovednostech a o hudebních činnostech, tedy o pěveckých, poslechových, instrumentálních a hudebně-pohybových. Součástí je také seznam vybraných metodických materiálů pro hudební pedagogy. Nakonec je zde představeno devět vzorových scénářů pro hudební vyučování, které obsahují různé náměty aktivit a výukové materiály pro práci v hudebním kroužku. Scénáře vycházejí z vlastní pedagogické praxe autorky. V praktické části práce jsou scénáře ověřeny v praxi na FZŠ prof. Otokara Chlupa v Praze a doloženy shrnutím reflektivního rozhovoru od žáků, sebereflexí a komentářem provázející paní učitelky. Součástí této části je také rozhovor se zkušenou hudební pedagožkou a skupinový rozhovor se žáky. Na začátku si autorka stanovuje hypotézy, které v závěru verifikuje. Následně jsou...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the specifics of musical development of younger children and didactic application of musical activities within the music education club. A child of younger age is defined as a child aged from 5 to 8 years. The aim of this thesis is to offer a theme for pedagogical practice, to summarize and verify selected conditions for quality music teaching. The theoretical part summarizes the current knowledge about the psychological and musical development of young children. The focus in musical development is on preschool and younger school age. It also summarises knowledge about musical skills and musical activities, i.e. singing, listening, instrumental and musical movement. This section concludes with a list of selected methodological materials for music teachers. Nine sample scenarios for music teaching are presented, which contain various activity themes and teaching materials for music club work. The scenarios are based on the author's own teaching practice. In the practical part of the thesis the proposed ideas and materials are tested in practice. They are supported by self-reflection, comments from the music teacher and feedback from the students. Conclusions are drawn for pedagogical work. This part also includes an interview with an experienced music teacher and a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV