Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol
Diabetes mellitus 1.typu, dítě, edukace, integrace, léčba
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180566Identifikátory
SIS: 243019
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váchová, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Speciální pedagogika pro učitele 2. stupně základních škol a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
diabetes mellitus 1. typu, dítě s DM 1. typu, hybridní smyčka, léčba diabetu, selfmonitoring, specifické potřeby, základní školaKlíčová slova (anglicky)
diabetes mellitus type 1, child with diabetes mellitus type 1, hybrid closed loop system, treatment of diabetes, self monitoring, specific needs, primary schoolDiplomová práce, která se nazývá Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se zabývá onemocněním diabetes mellitus, jeho definicí a klasifikací. Dále se již věnuji chronickému onemocnění diabetu mellitu 1. typu, stručné historii, základním pojmům spojených s onemocněním, epidemiologií, symptomatologií a dalším. Stěžejní částí jsou specifika související s dětským diabetem, která navazuje na praktickou část, jejichž hlavním cílem je zjistit specifické potřeby dětí s diabetem, které navštěvují první stupeň z vybraných základních škol. Ve výzkumném šetření byly použity informace z rozhovorů s rodiči dětí, s pedagogickými pracovníky a s dětmi s DM 1. typu, které měly za cíl zjistit spokojenost rodičů děti s přístupem školy, stanovit dosavadní znalosti pedagogů a jejich obavy při vzdělávání žáka s DM 1. typu a následně zjistit potřeby a spokojenost samotných dětí s diabetem, během školní docházky. Všechny odpovědi z rozhovorů potvrdili, potřebu individuálního přístupu k dětem s diabetem ze strany školy, tak aby se žák mohl plně věnovat školním povinnostem a zároveň mít podporu v péči o své onemocnění. Výzkumné šetření shledalo potíže při vzdělávání dětí s diabetem, kdy hlavním důvodem byl strach, obavy,...
Diploma thesis Specific needs of a child with diabetes mellitus type 1 at the 1st grade of primary schools is divided into two main parts. The theoretical part deals with diabetes mellitus, its definition and classification. Next, it deals with the chronic disease of type 1 diabetes mellitus, a brief history, basic concepts associated with the disease, epidemiology, symptomatology and others. The core parts are specifics related to diabetes in children, that is followed by the practical part, whose main aim is to identify the specific needs of children with diabetes attending the first grade of selected primary schools. The information from the interviews with parents, pedagogical staff and children with type 1 diabetes mellitus was used in the research. These information aimed to determine parents' satisfaction with the approach of the school, to determine teachers'current knowledge and concerns when educating a pupil with type 1 diabetes mellitus, and then to determine the needs and satisfaction of children with diabetes during their school attendance. All interview responses confirmed the need for an individual approach to children with diabetes on the part of the school, so that pupils can perform their school duties while being supported in the care of their duties. The research found out...