Příměstský kemp pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami
City camp for kids with special educational needs
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180673Identifikátory
SIS: 251522
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanková, Zdeňka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Volný čas, specifické poruchy chování a učení, školní věk, motivaceKlíčová slova (anglicky)
Leisure time, behaviour disorders, learning disabilities, school age, motivationBakalářská práce se věnuje charakteristice dítěte školního věku a blíže popisuje děti se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména žáky se specifickými poruchami učení a chování. Výstupem bakalářské práce je struktura příměstského kempu, která nabízí aktivity, hry a činnosti, které jsou pro tyto děti vhodné, motivující a realizovatelné. Teoretická část charakterizuje školní věk, definuje žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, zaměřuje se na specifické poruchy učení a chování v rámci speciální pedagogiky. Zkoumá také volný čas a výchovu v něm. V neposlední řadě vymezuje příměstský kemp, orientuje se na hru a motivaci a vyzdvihuje důležitost struktury u dětí s poruchami chování. Praktická část se věnuje struktuře příměstského kempu, která je tvořena pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétněji pro děti se specifickými poruchami učení a chování. Příměstský kemp je rozplánován do 4 dnů. Náplní jsou hry, které jsou pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami vhodné, dále kreativní činnosti a aktivity k rozvoji interpersonálního rozvoje dětí. Jednotlivé aktivity a hry pro děti se specifickými poruchami učení a chování jsou sepsány v souladu s odbornou literaturou, která se zaměřuje na děti s poruchou autistického spektra, děti se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich herní...
The bachelor thesis is devoted to the characteristics of a school-age child, it focuses on children with special educational needs, especially students with specific behavioral and learning disorders. The output of the bachelor's thesis is a structure of city camp, which has a meaningful program, offers activities, games and activities that are suitable, motivating and feasible for these children. The theoretical part characterizes school age, defines a pupil with special educational needs, focuses on specific learning and behavior disorders within the framework of special pedagogy. Explores free time and education in it. Last but not least, it defines a city camp, focuses on play and motivation and how structure is important for children with behavioral disorders. The practical part is devoted to the structure of the city camp, which is designed for children with special educational needs, especially for children with specific behavioral and learning disorders. The city camp is scheduled for 4 days. The contents are games that are suitable for children with special educational needs, creative activities and activities to develop the interpersonal development of children. Individual activities and games for children with specific behavioral and learning disorders are written in accordance with...