Portfolio profesního rozvoje Marcely Machaté
Téma práce v aj Portfolio of professional development Marcela Machatá
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180686Identifikátory
SIS: 246340
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Richterová, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
portfolio, profesní rozvoj, vychovatelství, školní družinaKlíčová slova (anglicky)
portfolio, professional development, Education, after-school clubObsahem bakalářské práce je zpracování Portfolia profesního rozvoje Marcely Machaté, obsahuje 10 povinných částí se závaznou strukturou. Formou strukturovaného životopisu v úvodu představuje své dosavadní zkušenosti a znalosti. V odborné eseji autorka popisuje problematiku enviromentální výchovy ve školní družině, především konkretizuje, co brání vychovatelům v jejím rozšíření do programu školní družiny. Klade zde důraz na výhody školy mimo město v blízkosti přírody. Další část je věnovaná konspektu knihy Školní družina, která se stala autorce vodítkem v jejím profesním životě. Profesiografický rozbor vychovatele ve školní družině detailně znázorňuje pracovní náplň, stanovuje požadavky na povolání a osobnost člověka pro vykonávání pedagogické profese. Popisuje také zákony a vyhlášky, které vymezují její legislativní rámec. V případové studii školy se autorka věnuje analýze a popisu fungování základní školy a školní družiny v Zelenči, kde v současné době pracuje. Opět zde poukazuje na výhody školního zařízení v malé obci obklopené přírodou. V písemné přípravě na přímou pedagogickou činnost se zabývá technikou akvarelu po shlédnutí výstavy malířky Vítězslavy Klimtové a představuje ji zábavnou formou dětem ve školní družině. Závěrečná reflektivní úvaha o vlastním studiu shrnuje nové poznatky nabyté...
The content of the bachelor thesis is the processing of Marcela Machata's professional development portfolio, which contains 10 mandatory parts with a binding structure. In the form of a structured autobiography, she introduces her experiences and knowledge. In the professional essay, the author describes the issue of environmental education in the after-school club. The thesis specifies what prevents the educators from adding environmental education into the after-school club program. The essay emphasizes the advantages of a school outside the city close to nature. The next part of the thesis is devoted to the conspectus of the book Školní družina (translated The after school club), which became the author's guide in her professional life. The professional analysis of an educator in the after-school club is described in detail, it also determines the requirements for the profession and the personality of a person for practicing this pedagogical profession. It also describes the laws and decrees that define its legislative framework. In the case study of the chosen school, the author analyzes and describes the functioning of the elementary school and the after-school club in Zelenec, where she currently works. She points out the advantages of a school facility in a small village surrounded by...