Marketingová komunikace střední školy
Marketing communication of secondary school
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180746Identifikátory
SIS: 249912
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Liška, Roman
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Andragogika a management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
22. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
marketing, marketing školy, marketingová komunikace, marketingový mix, školství, volba střední školyKlíčová slova (anglicky)
marketing, school marketing, marketing communication, marketing mix, education, the choice of secondary schoolDiplomová práce s názvem Marketingová komunikace střední školy se zaměřuje na zjišťování vlivu marketingové komunikace střední odborné školy na rozhodnutí žáků podat na tuto školu přihlášku ke studiu. Teoretická část se věnuje střednímu vzdělávaní, jeho ukotvení ve vzdělávacím systému České republiky a faktorům, které ovlivňují žáky při výběru střední školy. Dále popisuje základní pojmy z oblasti marketingu, specifika marketingu ve vzdělávání, marketingový mix školy, prostředí obklopující školu, popisuje její SWOT analýzu. Věnuje se marketingové komunikaci školy a jejím nástrojům. Empirická část je rozdělena do dvou fází. První fáze je založena na předvýzkumu formou rozhovorů se žáky pro konkretizaci a ujasnění otázek do dotazníku a následného dotazníkového šetření. Ve druhé fázi je na základě metodologie kvantitativního výzkumu provedeno dotazníkové šetření mezi stávajícími žáky střední odborné školy, které zjišťuje důvody pro podání přihlášky na střední odbornou školu. Věnuje se také formám marketingové komunikace, zdrojům, které jsou využívány ke zjišťování informací a marketingové komunikaci směrem k veřejnosti. Pro hlubší náhled do dané problematiky je šetření analyzováno jako celek a i po jednotlivých okresech, ze kterých respondenti pochází. Diskuze a závěr práce přináší vyhodnocení poznatků...
The thesis entitled Marketing Communication of Secondary School focuses on the influence of marketing communication of secondary vocational school on the decision of pupils to apply for studies at this school. The theoretical part is devoted to secondary education, its anchoring in the educational system of the Czech Republic and the factors that influence pupils when choosing a secondary school. It also describes the basic concepts of marketing, the specifics of marketing in education, the marketing mix of the school, the environment surrounding the school, and describes its SWOT analysis. It discusses the school's marketing communication and its tools. The empirical part is divided into two phases. The first phase is based on a pre- survey in the form of interviews with pupils to specify and clarify the questions for the questionnaire and a follow-up survey. In the second phase, based on quantitative research methodology, a questionnaire survey is conducted among current vocational high school pupils to find out their reasons for applying to vocational high school. It also looks at the forms of marketing communication, the sources that are used to gather information and marketing communication towards the public. For further insight into the issue, the survey is analyzed as a whole and also by...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...