Zobrazit minimální záznam

A system for classifying descriptions of society in the era of fall of postmodernism
dc.contributor.advisorHauser, Michael
dc.creatorKrčil, David
dc.date.accessioned2023-07-24T14:34:52Z
dc.date.available2023-07-24T14:34:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180785
dc.description.abstractThe thesis deals with the comparison and classification of descriptive theories that seek to describe the state of Western society and culture in the 21st century. In this context, the most frequently invoked term is "postmodernism", which according to many thinkers has already lost its ability to describe society or, according to others, has never even truly described it. This paper is concerned with those theories that are supposed to be either the successors to postmodernism or its surrogate. The research question of the thesis is whether it is possible to find points of contact between the chosen theories, on the basis of which they could be sorted into hyperonymic groups (meta-descriptions) as to map the contemporary thinking about the historical stage of the West in the 21st century. A classification of this kind is potentially fruitful for creating a map of contemporary modes of thinking about society, and the categories delineated should prove to be inherently open for quickly linking emerging theories, or those not included in this thesis, to similar descriptions of society so that their findings can be compared. To lay the foundations for this purpose, the theories of Timothee Vermeulen and Robin van den Akker's metamodernism, Jeffrey Nealon's post-postmodernism, Alan Kirby's...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá komparací a klasifikací deskriptivních teorií, které usilují o popsání stavu západní společnosti a kultury ve 21. století. V tomto kontextu je nejčastěji skloňovaným slovem "postmodernismus", což je dnes dle mnoha myslitelů již pojem, který ztrácí svou schopnost společnost popsat, nebo ji dle jiných dokonce ani nikdy plně neměl. Tato práce se zabývá právě těmi teoriemi, které mají být buď nástupci postmodernismu, nebo jeho náhradou. Výzkumnou otázkou práce bylo stanoveno, zda je možné najít mezi zvolenými teoriemi styčné plochy, na základě kterých je lze roztřídit do hyperonymních skupin (metapopisů) pro zmapování myšlení o historické etapě Západu ve 21. století. Klasifikace tohoto rázu je potenciálně užitečná pro vytvoření mapy dnešního uvažování o společnosti a vytyčené kategorie jsou pak dále ze své podstaty otevřené pro rychlé propojení nově vznikajících teorií, či těch v této práci nezahrnutých, k jim podobným popisům společnosti díky čemuž lze porovnat jejich poznatky. Pro položení základů tohoto účelu byly vybrány teorie metamodernismu Timothea Vermeulena a Robina van den Akkera, post postmodernismu Jeffreyho Nealona, digimodernismu Alana Kirbyho, tekuté modernity Zygmunta Baumana a hypermodernity Gillese Lipovetského a Simona Gottschalka. Byla provedena jejich...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectthe end of postmodernismen_US
dc.subjectmetamodernismen_US
dc.subjectdigimodernismen_US
dc.subjectpost-postmodernismen_US
dc.subjectliquid modernityen_US
dc.subjecthypermodernityen_US
dc.subjectkonec postmodernismucs_CZ
dc.subjectmetamodernismuscs_CZ
dc.subjectdigimodernismuscs_CZ
dc.subjectpost-postmodernismuscs_CZ
dc.subjecttekutá modernitacs_CZ
dc.subjecthypermodernitacs_CZ
dc.titleSystém klasifikace popisů společnosti v období ústupu od postmodernismucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-22
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255170
dc.title.translatedA system for classifying descriptions of society in the era of fall of postmodernismen_US
dc.contributor.refereeHoráková, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá komparací a klasifikací deskriptivních teorií, které usilují o popsání stavu západní společnosti a kultury ve 21. století. V tomto kontextu je nejčastěji skloňovaným slovem "postmodernismus", což je dnes dle mnoha myslitelů již pojem, který ztrácí svou schopnost společnost popsat, nebo ji dle jiných dokonce ani nikdy plně neměl. Tato práce se zabývá právě těmi teoriemi, které mají být buď nástupci postmodernismu, nebo jeho náhradou. Výzkumnou otázkou práce bylo stanoveno, zda je možné najít mezi zvolenými teoriemi styčné plochy, na základě kterých je lze roztřídit do hyperonymních skupin (metapopisů) pro zmapování myšlení o historické etapě Západu ve 21. století. Klasifikace tohoto rázu je potenciálně užitečná pro vytvoření mapy dnešního uvažování o společnosti a vytyčené kategorie jsou pak dále ze své podstaty otevřené pro rychlé propojení nově vznikajících teorií, či těch v této práci nezahrnutých, k jim podobným popisům společnosti díky čemuž lze porovnat jejich poznatky. Pro položení základů tohoto účelu byly vybrány teorie metamodernismu Timothea Vermeulena a Robina van den Akkera, post postmodernismu Jeffreyho Nealona, digimodernismu Alana Kirbyho, tekuté modernity Zygmunta Baumana a hypermodernity Gillese Lipovetského a Simona Gottschalka. Byla provedena jejich...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the comparison and classification of descriptive theories that seek to describe the state of Western society and culture in the 21st century. In this context, the most frequently invoked term is "postmodernism", which according to many thinkers has already lost its ability to describe society or, according to others, has never even truly described it. This paper is concerned with those theories that are supposed to be either the successors to postmodernism or its surrogate. The research question of the thesis is whether it is possible to find points of contact between the chosen theories, on the basis of which they could be sorted into hyperonymic groups (meta-descriptions) as to map the contemporary thinking about the historical stage of the West in the 21st century. A classification of this kind is potentially fruitful for creating a map of contemporary modes of thinking about society, and the categories delineated should prove to be inherently open for quickly linking emerging theories, or those not included in this thesis, to similar descriptions of society so that their findings can be compared. To lay the foundations for this purpose, the theories of Timothee Vermeulen and Robin van den Akker's metamodernism, Jeffrey Nealon's post-postmodernism, Alan Kirby's...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV