Šest pastorel Bohuslava Martinů pro violoncello a klavír H. 190: Interpretační a metodická analýza
Bohuslav Martinů - Pastorales, Six Pieces for Cello and Piano H. 190: Interpretative and methodical analysis
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180826Identifikátory
SIS: 255450
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Palkovská, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství hry na nástroj se sdruženým studiem Učitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
23. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Diplomová práce Šest pastorel Bohuslava Martinů pro violoncello a klavír H. 190: Interpretační a metodická analýza se zabývá skladbou primárně z pohledu interpreta a pedagoga. Obsahuje životopis skladatele, kapitolu o historických okolnostech vzniku díla a zařazení do kontextu violoncellové literatury. V další části nalezneme rozbor skladby. Za těžiště práce můžeme považovat kapitoly o interpretaci a vlastní metodiku k nácviku tohoto díla s žáky na ZUŠ. Závěrečný úsek je věnován nahrávkám pastorel a srovnávání tří rozdílných interpretů.
The thesis Six Pastorelas by Bohuslav Martinů for Cello and Piano H. 190: Interpretative and Methodological Analysis deals primarily with the composition of pastorelas from the perspective of the performer and the teacher. It includes a biography of the composer, a chapter on the historical circumstances of the work's composition, and its placement in the context of cello literature. The next section provides an analysis of the work. The focus of the work can be considered to be the chapters on performance and the actual methodology for practicing this work with students at the elementary school of music. The final section is devoted to recordings of the composition and comparisons between three different performers.