Zobrazit minimální záznam

Family of Children with severe multiple disabilities
dc.contributor.advisorŠumníková, Pavlína
dc.creatorKáchová, Viola
dc.date.accessioned2023-07-24T19:14:38Z
dc.date.available2023-07-24T19:14:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180842
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the issue of a family with a child with severe multiple disabilities. The first three sections explain the concepts of combined disability, cerebral palsy and the family of a child with severe multiple disability. The actual research investigation follows a selected family with a child with a severe multiple disability. The aim of this paper is to find out how the selected social groups affected the selected family and to answer the set questions: what does caring for a bedridden child entail and what impact does this have on the child's family? Has the social circle around the family changed since the child with a disability entered the family? How does this affect siblings and which social areas of life are affected? The research inquiry is qualitative in nature and is completed through interview and observation. The interview was coded according to predetermined areas based on the sources studied. The results of this thesis contribute to a deeper understanding of the issue of families of children with severe multiple disabilities. KEY WORDS Multiple disabilities, friends, family of children with disability, social media, specialists, communityen_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se soustředí na problematiku rodiny s dítětem s těžkým kombinovaným postižením. První tři části vysvětlují pojmy kombinované postižení, mozková obrna a rodinu dítěte s těžkým kombinovaným postižením. Vlastní výzkumné šetření sleduje vybranou rodinu s dítětem s těžkým kombinovaným postižením. Cílem této práce je zjistit, jak vybrané sociální skupiny působí na zvolenou rodinu a zodpovědět stanovené otázky: Co vše péče o dítě upoutané na lůžku obnáší a jaký to má dopad na rodinu dítěte? Změnil se sociální okruh kolem rodiny poté, co do ní vstoupilo dítě s postižením? Jakým způsobem to ovlivňuje sourozence a kterých sociálních oblastí života se to dotýká? Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a je plněno formou rozhovoru a pozorování. Rozhovor byl kódován podle předem stanovených oblastí, které vychází z nastudovaných zdrojů. Výsledky této práce přispívají k hlubšímu přiblížení problematiky rodin dětí s těžkým kombinovaným postižením. KLÍČOVÁ SLOVA Kombinované postižení, přátelé, rodina dítěte s postižením, sociální sítě, specialisté, společenstvícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMultiple disabilitiesen_US
dc.subjectfriendsen_US
dc.subjectfamily of children with disabilityen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectspecialistsen_US
dc.subjectcommunityen_US
dc.subjectKombinované postiženícs_CZ
dc.subjectpřátelécs_CZ
dc.subjectrodina dítěte s postiženímcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectspecialistécs_CZ
dc.subjectspolečenstvícs_CZ
dc.titleRodina dítěte s těžkým kombinovaným postiženímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-23
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId253838
dc.title.translatedFamily of Children with severe multiple disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeKvětoňová, Lea
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se soustředí na problematiku rodiny s dítětem s těžkým kombinovaným postižením. První tři části vysvětlují pojmy kombinované postižení, mozková obrna a rodinu dítěte s těžkým kombinovaným postižením. Vlastní výzkumné šetření sleduje vybranou rodinu s dítětem s těžkým kombinovaným postižením. Cílem této práce je zjistit, jak vybrané sociální skupiny působí na zvolenou rodinu a zodpovědět stanovené otázky: Co vše péče o dítě upoutané na lůžku obnáší a jaký to má dopad na rodinu dítěte? Změnil se sociální okruh kolem rodiny poté, co do ní vstoupilo dítě s postižením? Jakým způsobem to ovlivňuje sourozence a kterých sociálních oblastí života se to dotýká? Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a je plněno formou rozhovoru a pozorování. Rozhovor byl kódován podle předem stanovených oblastí, které vychází z nastudovaných zdrojů. Výsledky této práce přispívají k hlubšímu přiblížení problematiky rodin dětí s těžkým kombinovaným postižením. KLÍČOVÁ SLOVA Kombinované postižení, přátelé, rodina dítěte s postižením, sociální sítě, specialisté, společenstvícs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the issue of a family with a child with severe multiple disabilities. The first three sections explain the concepts of combined disability, cerebral palsy and the family of a child with severe multiple disability. The actual research investigation follows a selected family with a child with a severe multiple disability. The aim of this paper is to find out how the selected social groups affected the selected family and to answer the set questions: what does caring for a bedridden child entail and what impact does this have on the child's family? Has the social circle around the family changed since the child with a disability entered the family? How does this affect siblings and which social areas of life are affected? The research inquiry is qualitative in nature and is completed through interview and observation. The interview was coded according to predetermined areas based on the sources studied. The results of this thesis contribute to a deeper understanding of the issue of families of children with severe multiple disabilities. KEY WORDS Multiple disabilities, friends, family of children with disability, social media, specialists, communityen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV