dc.contributor.advisor | Šumníková, Pavlína | |
dc.creator | Káchová, Viola | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T19:14:38Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T19:14:38Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/180842 | |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on the issue of a family with a child with severe multiple disabilities. The first three sections explain the concepts of combined disability, cerebral palsy and the family of a child with severe multiple disability. The actual research investigation follows a selected family with a child with a severe multiple disability. The aim of this paper is to find out how the selected social groups affected the selected family and to answer the set questions: what does caring for a bedridden child entail and what impact does this have on the child's family? Has the social circle around the family changed since the child with a disability entered the family? How does this affect siblings and which social areas of life are affected? The research inquiry is qualitative in nature and is completed through interview and observation. The interview was coded according to predetermined areas based on the sources studied. The results of this thesis contribute to a deeper understanding of the issue of families of children with severe multiple disabilities. KEY WORDS Multiple disabilities, friends, family of children with disability, social media, specialists, community | en_US |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se soustředí na problematiku rodiny s dítětem s těžkým kombinovaným postižením. První tři části vysvětlují pojmy kombinované postižení, mozková obrna a rodinu dítěte s těžkým kombinovaným postižením. Vlastní výzkumné šetření sleduje vybranou rodinu s dítětem s těžkým kombinovaným postižením. Cílem této práce je zjistit, jak vybrané sociální skupiny působí na zvolenou rodinu a zodpovědět stanovené otázky: Co vše péče o dítě upoutané na lůžku obnáší a jaký to má dopad na rodinu dítěte? Změnil se sociální okruh kolem rodiny poté, co do ní vstoupilo dítě s postižením? Jakým způsobem to ovlivňuje sourozence a kterých sociálních oblastí života se to dotýká? Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a je plněno formou rozhovoru a pozorování. Rozhovor byl kódován podle předem stanovených oblastí, které vychází z nastudovaných zdrojů. Výsledky této práce přispívají k hlubšímu přiblížení problematiky rodin dětí s těžkým kombinovaným postižením. KLÍČOVÁ SLOVA Kombinované postižení, přátelé, rodina dítěte s postižením, sociální sítě, specialisté, společenství | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Multiple disabilities | en_US |
dc.subject | friends | en_US |
dc.subject | family of children with disability | en_US |
dc.subject | social media | en_US |
dc.subject | specialists | en_US |
dc.subject | community | en_US |
dc.subject | Kombinované postižení | cs_CZ |
dc.subject | přátelé | cs_CZ |
dc.subject | rodina dítěte s postižením | cs_CZ |
dc.subject | sociální sítě | cs_CZ |
dc.subject | specialisté | cs_CZ |
dc.subject | společenství | cs_CZ |
dc.title | Rodina dítěte s těžkým kombinovaným postižením | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-05-23 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 253838 | |
dc.title.translated | Family of Children with severe multiple disabilities | en_US |
dc.contributor.referee | Květoňová, Lea | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se soustředí na problematiku rodiny s dítětem s těžkým kombinovaným postižením. První tři části vysvětlují pojmy kombinované postižení, mozková obrna a rodinu dítěte s těžkým kombinovaným postižením. Vlastní výzkumné šetření sleduje vybranou rodinu s dítětem s těžkým kombinovaným postižením. Cílem této práce je zjistit, jak vybrané sociální skupiny působí na zvolenou rodinu a zodpovědět stanovené otázky: Co vše péče o dítě upoutané na lůžku obnáší a jaký to má dopad na rodinu dítěte? Změnil se sociální okruh kolem rodiny poté, co do ní vstoupilo dítě s postižením? Jakým způsobem to ovlivňuje sourozence a kterých sociálních oblastí života se to dotýká? Výzkumné šetření má kvalitativní charakter a je plněno formou rozhovoru a pozorování. Rozhovor byl kódován podle předem stanovených oblastí, které vychází z nastudovaných zdrojů. Výsledky této práce přispívají k hlubšímu přiblížení problematiky rodin dětí s těžkým kombinovaným postižením. KLÍČOVÁ SLOVA Kombinované postižení, přátelé, rodina dítěte s postižením, sociální sítě, specialisté, společenství | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on the issue of a family with a child with severe multiple disabilities. The first three sections explain the concepts of combined disability, cerebral palsy and the family of a child with severe multiple disability. The actual research investigation follows a selected family with a child with a severe multiple disability. The aim of this paper is to find out how the selected social groups affected the selected family and to answer the set questions: what does caring for a bedridden child entail and what impact does this have on the child's family? Has the social circle around the family changed since the child with a disability entered the family? How does this affect siblings and which social areas of life are affected? The research inquiry is qualitative in nature and is completed through interview and observation. The interview was coded according to predetermined areas based on the sources studied. The results of this thesis contribute to a deeper understanding of the issue of families of children with severe multiple disabilities. KEY WORDS Multiple disabilities, friends, family of children with disability, social media, specialists, community | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |