Hodnocení pedagogických pracovníků
The Evaluation of pedagogical staff
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180905Identifikátory
SIS: 251019
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Andragogika a management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
24. 5. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
hodnocení, hodnoticí rozhovor, kritéria hodnocení, metody hodnocení, pedagogický pracovník, řízení lidských zdrojů, systém hodnoceníKlíčová slova (anglicky)
evaluation, evaluation interwiew, evaluation criteria, evaluation methods, teaching staff, human resource management, evaluation systemTématem diplomové práce je Hodnocení pedagogických pracovníků. Cílem práce je popsat používané hodnoticí nástroje pro hodnocení pedagogických pracovníků v soukromých základních a středních školách v České republice a na základě zjištěných výsledků navrhnout optimalizaci systému hodnocení. Práce poskytuje ucelený přehled o problematice hodnocení pedagogů a prezentuje souhrn hodnoticích metod pedagogických pracovníků, které mohou být využity ke zlepšení kvality vzdělávání. V teoretické části jsou představeny pojmy jako formy, kritéria, funkce, proces a metody hodnocení. Jsou popsána specifika hodnocení pedagogů a důležitost sdělování výsledků hodnocení pracovníkům, chyby hodnotitelů a hodnocených, jakož i zásady hodnocení, nové trendy v této oblasti a možné využití výsledků hodnocení. Praktická část práce je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli soukromých základních a středních škol. Výsledky ukázaly, že hospitace a sebehodnocení jsou nejpoužívanějšími nástroji pro hodnocení pedagogů. Většina ředitelů hodnotí pedagogy alespoň jedenkrát ročně a využívá motivaci k práci a schopnosti pedagogů jako kritéria hodnocení. Výzkum také ukázal, že pouze polovina respondentů je spokojena s fungováním hodnocení ve své škole. Nejvíce respondentů by si přálo mít na hodnocení více času a stejné množství...
The topic of the diploma thesis is the evaluation of teaching staff. The aim of the thesis is to describe the evaluation tools used for evaluation of teaching staff in private primary and secondary schools in the Czech Republic and to propose an optimisation of the evaluation system based on the results. The thesis provides a comprehensive overview of the issue of teacher evaluation and presents a summary of methods of teacher evaluation that can be used to improve the quality of education. In the theoretical part, concepts such as forms, criteria, functions, process and methods of evaluation are introduced. The specific aspects of teacher evaluation and the importance of communication of evaluation results to staff, mistakes of evaluators and evaluated, as well as evaluation principles, new trends in this field and possible uses of evaluation results are described. The practical part of the thesis is based on a questionnaire survey among principals of private primary and secondary schools. The results show that lesson observations and self-evaluation are the most commonly used tools for teacher evaluation. Most principals evaluate teachers at least once a year and use teachers' work motivation and skills as evaluation criteria. The research also showed that only half of the respondents are...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Reliabilita hodnocení ve vybraných odborných předmětech
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKonvičková, Hana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 7. 9. 2011Anotace v českém jazyce V teoretické části bakalářské práce se zabývám definicemi školního hodnocení, pojetím hodnocení v současné době, typy hodnocení, vlastnostmi hodnocení, specifiky hodnocení v odborných školách, dále ... -
Evaluační nástroje pro hodnocení školního vzdělávacího programu v oblasti pedagogického procesu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTichá, Zdeňka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 20. 6. 2013Závěrečná práce se zabývá metodami a technikami, které slouží ke sběru a analýze dat užívaných v evaluačním procesu v oblasti školních vzdělávacích programů (ŠVP) v mateřské škole. Teoretická část vymezuje definice a ... -
Školní hodnocení a jeho vliv na dítě
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBoldišová, Lenka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 21. 5. 2012UNIVERZITA KARLOVA v PRAZE Pedagogická fakulta katedra primární pedagogiky ŠKOLNÍ HODNOCENÍ A JEHO VLIV NA DÍTĚ SCHOOL ASSESSMENT AND ITS INFLUENCE ON THE CHILD Vedoucí diplomové práce: PhDr. Jana Stará, Ph.D. Autor diplomové ...