Hodnocení pedagogických pracovníků
The Evaluation of pedagogical staff
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/180905Identifiers
Study Information System: 251019
Collections
- Kvalifikační práce [19119]
Author
Advisor
Referee
Svobodová, Zuzana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Adult education and educational management
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 5. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
hodnocení, hodnoticí rozhovor, kritéria hodnocení, metody hodnocení, pedagogický pracovník, řízení lidských zdrojů, systém hodnoceníKeywords (English)
evaluation, evaluation interwiew, evaluation criteria, evaluation methods, teaching staff, human resource management, evaluation systemTématem diplomové práce je Hodnocení pedagogických pracovníků. Cílem práce je popsat používané hodnoticí nástroje pro hodnocení pedagogických pracovníků v soukromých základních a středních školách v České republice a na základě zjištěných výsledků navrhnout optimalizaci systému hodnocení. Práce poskytuje ucelený přehled o problematice hodnocení pedagogů a prezentuje souhrn hodnoticích metod pedagogických pracovníků, které mohou být využity ke zlepšení kvality vzdělávání. V teoretické části jsou představeny pojmy jako formy, kritéria, funkce, proces a metody hodnocení. Jsou popsána specifika hodnocení pedagogů a důležitost sdělování výsledků hodnocení pracovníkům, chyby hodnotitelů a hodnocených, jakož i zásady hodnocení, nové trendy v této oblasti a možné využití výsledků hodnocení. Praktická část práce je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli soukromých základních a středních škol. Výsledky ukázaly, že hospitace a sebehodnocení jsou nejpoužívanějšími nástroji pro hodnocení pedagogů. Většina ředitelů hodnotí pedagogy alespoň jedenkrát ročně a využívá motivaci k práci a schopnosti pedagogů jako kritéria hodnocení. Výzkum také ukázal, že pouze polovina respondentů je spokojena s fungováním hodnocení ve své škole. Nejvíce respondentů by si přálo mít na hodnocení více času a stejné množství...
The topic of the diploma thesis is the evaluation of teaching staff. The aim of the thesis is to describe the evaluation tools used for evaluation of teaching staff in private primary and secondary schools in the Czech Republic and to propose an optimisation of the evaluation system based on the results. The thesis provides a comprehensive overview of the issue of teacher evaluation and presents a summary of methods of teacher evaluation that can be used to improve the quality of education. In the theoretical part, concepts such as forms, criteria, functions, process and methods of evaluation are introduced. The specific aspects of teacher evaluation and the importance of communication of evaluation results to staff, mistakes of evaluators and evaluated, as well as evaluation principles, new trends in this field and possible uses of evaluation results are described. The practical part of the thesis is based on a questionnaire survey among principals of private primary and secondary schools. The results show that lesson observations and self-evaluation are the most commonly used tools for teacher evaluation. Most principals evaluate teachers at least once a year and use teachers' work motivation and skills as evaluation criteria. The research also showed that only half of the respondents are...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Reliabilita hodnocení ve vybraných odborných předmětech
Defence status: DEFENDEDKonvičková, Hana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)Date of defense: 7. 9. 2011Anotace v českém jazyce V teoretické části bakalářské práce se zabývám definicemi školního hodnocení, pojetím hodnocení v současné době, typy hodnocení, vlastnostmi hodnocení, specifiky hodnocení v odborných školách, dále ... -
Evaluační nástroje pro hodnocení školního vzdělávacího programu v oblasti pedagogického procesu
Defence status: DEFENDEDTichá, Zdeňka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Date of defense: 20. 6. 2013Závěrečná práce se zabývá metodami a technikami, které slouží ke sběru a analýze dat užívaných v evaluačním procesu v oblasti školních vzdělávacích programů (ŠVP) v mateřské škole. Teoretická část vymezuje definice a ... -
Školní hodnocení a jeho vliv na dítě
Defence status: DEFENDEDBoldišová, Lenka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Date of defense: 21. 5. 2012UNIVERZITA KARLOVA v PRAZE Pedagogická fakulta katedra primární pedagogiky ŠKOLNÍ HODNOCENÍ A JEHO VLIV NA DÍTĚ SCHOOL ASSESSMENT AND ITS INFLUENCE ON THE CHILD Vedoucí diplomové práce: PhDr. Jana Stará, Ph.D. Autor diplomové ...