Zobrazit minimální záznam

Gifted students in basic school
dc.contributor.advisorHigh, Radka
dc.creatorMňuk, Kamil
dc.date.accessioned2023-07-24T16:59:12Z
dc.date.available2023-07-24T16:59:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/180987
dc.description.abstractThe central theme of this work is the issue of gifted and exceptionally gifted pupils and their education in primary schools. The theoretical part of the work deals with terminology, models of giftedness, characteristic manifestations of gifted students, cognitive and non-intellectual features and a specific group of gifted children, which consists mainly of students with double exceptionality and underperformance. It also analyzes the educational and educational needs of the gifted, provides an overview of legislative documents related to it, and presents approaches recommended by experts that can be effectively applied to gifted students in compulsory school education. The aim of the research part is to analyze the experiences of pedagogues - educational advisors - with gifted pupils at primary schools in the Rychnov nad Kněžnou region, through self-constructed questionnaires, at the same time to analyze their attitudes, approaches and orientation in the issue, as well as how nomination and identification of these pupils takes place and how they are supported in their education. The second main goal is to analyze the experiences of parents with access to their gifted children in elementary schools based on the conducted interviews. The research results point to the current state of the issue,...en_US
dc.description.abstractStěžejním tématem této práce je problematika žáků s nadáním a mimořádným nadáním a jejich vzdělávání v základních školách. Teoretická část práce se zabývá terminologií, modely nadání, charakteristickými projevy nadaných žáků, kognitivními i mimointelektovými znaky i specifickou skupinou nadaných dětí, kterou tvoří zejména žáci s dvojí výjimečností a podvýkonností. Rozebírá rovněž edukační a vzdělávací potřeby nadaných, poskytuje přehled legislativních podkladů, s tím souvisejících, a uvádí odborníky doporučované přístupy, které se mohou směrem k žákům nadaným v povinném školním vzdělávání efektivně uplatnit. Cílem výzkumné části je prostřednictvím dotazníků vlastní konstrukce analyzovat zkušenosti pedagogů - výchovných poradců - s nadanými žáky na základních školách v regionu Rychnov nad Kněžnou, zároveň analyzovat jejich postoje, přístupy a orientaci v problematice i to, jak probíhá nominace a identifikace těchto žáků a jak jsou podporováni při svém vzdělávání. Výzkum doplňují kazuistické snímky nadaných dětí, vzniklé na podkladě rozhovorů s jejich rodiči, které se orientují rovněž na přístup ke konkrétním žákům v kontextu nadání na základních školách. Výsledky výzkumu poukazují na aktuální stav problematiky, která souvisí nejen s nominací a identifikací žáků s nadáním či mimořádným nadáním na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgiftednessen_US
dc.subjectexceptional giftednessen_US
dc.subjectschool successen_US
dc.subjectschool underperformanceen_US
dc.subjectcreativityen_US
dc.subjectproductivity of thinkingen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectengagementen_US
dc.subjectidentification of giftednessen_US
dc.subjectdouble exceptionalityen_US
dc.subjectlegislationen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.subjectindividual educational planen_US
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectmimořádné nadánícs_CZ
dc.subjectškolní úspěchcs_CZ
dc.subjectškolní podvýkonnostcs_CZ
dc.subjecttvořivostcs_CZ
dc.subjectproduktivita myšlenícs_CZ
dc.subjectmotivace angažovanostcs_CZ
dc.subjectidentifikace nadánícs_CZ
dc.subjectdvojí výjimečnostcs_CZ
dc.subjectlegislativacs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectindividuální vzdělávací pláncs_CZ
dc.titleNadaní žáci v základním školstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-18
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId245760
dc.title.translatedGifted students in basic schoolen_US
dc.contributor.refereeŠpačková, Klára
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStěžejním tématem této práce je problematika žáků s nadáním a mimořádným nadáním a jejich vzdělávání v základních školách. Teoretická část práce se zabývá terminologií, modely nadání, charakteristickými projevy nadaných žáků, kognitivními i mimointelektovými znaky i specifickou skupinou nadaných dětí, kterou tvoří zejména žáci s dvojí výjimečností a podvýkonností. Rozebírá rovněž edukační a vzdělávací potřeby nadaných, poskytuje přehled legislativních podkladů, s tím souvisejících, a uvádí odborníky doporučované přístupy, které se mohou směrem k žákům nadaným v povinném školním vzdělávání efektivně uplatnit. Cílem výzkumné části je prostřednictvím dotazníků vlastní konstrukce analyzovat zkušenosti pedagogů - výchovných poradců - s nadanými žáky na základních školách v regionu Rychnov nad Kněžnou, zároveň analyzovat jejich postoje, přístupy a orientaci v problematice i to, jak probíhá nominace a identifikace těchto žáků a jak jsou podporováni při svém vzdělávání. Výzkum doplňují kazuistické snímky nadaných dětí, vzniklé na podkladě rozhovorů s jejich rodiči, které se orientují rovněž na přístup ke konkrétním žákům v kontextu nadání na základních školách. Výsledky výzkumu poukazují na aktuální stav problematiky, která souvisí nejen s nominací a identifikací žáků s nadáním či mimořádným nadáním na...cs_CZ
uk.abstract.enThe central theme of this work is the issue of gifted and exceptionally gifted pupils and their education in primary schools. The theoretical part of the work deals with terminology, models of giftedness, characteristic manifestations of gifted students, cognitive and non-intellectual features and a specific group of gifted children, which consists mainly of students with double exceptionality and underperformance. It also analyzes the educational and educational needs of the gifted, provides an overview of legislative documents related to it, and presents approaches recommended by experts that can be effectively applied to gifted students in compulsory school education. The aim of the research part is to analyze the experiences of pedagogues - educational advisors - with gifted pupils at primary schools in the Rychnov nad Kněžnou region, through self-constructed questionnaires, at the same time to analyze their attitudes, approaches and orientation in the issue, as well as how nomination and identification of these pupils takes place and how they are supported in their education. The second main goal is to analyze the experiences of parents with access to their gifted children in elementary schools based on the conducted interviews. The research results point to the current state of the issue,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV