Zobrazit minimální záznam

The Flaying of Marsyas versus The Pieta Rondanini. a Comparison of the Late Works of Titian and Michelangelo
dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorWanková, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-12T13:27:53Z
dc.date.available2017-04-12T13:27:53Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18123
dc.description.abstractWANKOVÁ Veronika Apollón a Marsyas versus Pieta Rondanini Srovnání pozdní tvorby Tiziana a Michelangela Tato bakalářská práce se zabývá obrazem Apollón a Marsyas a Pietou Rondanini na pozadí pozdní tvorby Tiziana a Michelangela a zahrnuje dosavadní poznání o těchto dílech, jejich srovnání, ale i srovnání přístupů k pozdním dílům obou umělců. Oba umělci totiž do svých děl těsně před svou smrtí vložili velmi intenzivní myšlenku, která byla nadčasová a více méně se odvracela od současnosti obou starců. Díla se tak stala jasnou odezvou jejich pocitu, že již brzy tvořit nebudou, a proto by se měli plně oddat své milované tvorbě, dokud toho ještě jsou schopni. Při srovnání těchto děl jsem došla k závěru, že si jsou v kvalitě, filozofickém obsahu i ve své výpovědi rovna. Obě tato díla jsou totiž svojí komplikovaností záhadná, a tím i zajímavá. Tato složitost dosahuje až takové míry, že člověk má pocit, že vlastně k žádnému dokončení jejich srovnání ani nemůže dojít, jelikož při dalším pohledu na tato díla se vynořují opět další jejich spojitosti a rozdílnosti. Obraz Apollón a Marsyas i Pieta Rondanini jsou tedy prodchnuty myšlenkami na blížící se smrt a v obou dílech jde především o člověka. Díla se tak bez příkras vracejí k základním potřebám člověka - ochraně, pomoci, spravedlnosti, lásce. Jejich nedokončená...cs_CZ
dc.description.abstractThe Anotation The Flaying of Marsyas versus the Pieta Rondanini A comparison of the late works of Titian and Michelangelo This bachelor's thesis deals with Titian's late work "The Flaying of Marsyas", which is held in the collections of the Archbishop's Palace in Kroměříž. This work is compared to another late work, Michelangelo's "Pieta Rondanini", a sculpture housed in Milan. The works are put into context with societal influences on both artists' work, the artists' confrontation with old age, and the issue of melancholy in their late works. Firstly, there is a list of literature that is necessary for understanding and further research of this topic. The list is followed by a summary of actual knowledge about both works. Subsequently the thesis contains a comparison of late works of Titian and Michelangelo where their new approach towards their works is described. Finally, the thesis deals with a relationship and difference between The Flaying of Marsyas and the Pieta Rondanini. The thesis also includes a rich supplement of pictures that should complement previous information as well as mention other works concerning with The Flaying of Marsyas or the Pieta Rondanini. Keywords: Flaying of Marsyas, Pieta Rondanini, Titian, Michelangelo, comparison of late worksen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleApollo a Marsyas versus Pieta Rondanini. Srovnání pozdní tvorby Tiziana a Michelangelacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-10
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51319
dc.title.translatedThe Flaying of Marsyas versus The Pieta Rondanini. a Comparison of the Late Works of Titian and Michelangeloen_US
dc.contributor.refereeKonečný, Lubomír
dc.identifier.aleph000998202
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csWANKOVÁ Veronika Apollón a Marsyas versus Pieta Rondanini Srovnání pozdní tvorby Tiziana a Michelangela Tato bakalářská práce se zabývá obrazem Apollón a Marsyas a Pietou Rondanini na pozadí pozdní tvorby Tiziana a Michelangela a zahrnuje dosavadní poznání o těchto dílech, jejich srovnání, ale i srovnání přístupů k pozdním dílům obou umělců. Oba umělci totiž do svých děl těsně před svou smrtí vložili velmi intenzivní myšlenku, která byla nadčasová a více méně se odvracela od současnosti obou starců. Díla se tak stala jasnou odezvou jejich pocitu, že již brzy tvořit nebudou, a proto by se měli plně oddat své milované tvorbě, dokud toho ještě jsou schopni. Při srovnání těchto děl jsem došla k závěru, že si jsou v kvalitě, filozofickém obsahu i ve své výpovědi rovna. Obě tato díla jsou totiž svojí komplikovaností záhadná, a tím i zajímavá. Tato složitost dosahuje až takové míry, že člověk má pocit, že vlastně k žádnému dokončení jejich srovnání ani nemůže dojít, jelikož při dalším pohledu na tato díla se vynořují opět další jejich spojitosti a rozdílnosti. Obraz Apollón a Marsyas i Pieta Rondanini jsou tedy prodchnuty myšlenkami na blížící se smrt a v obou dílech jde především o člověka. Díla se tak bez příkras vracejí k základním potřebám člověka - ochraně, pomoci, spravedlnosti, lásce. Jejich nedokončená...cs_CZ
uk.abstract.enThe Anotation The Flaying of Marsyas versus the Pieta Rondanini A comparison of the late works of Titian and Michelangelo This bachelor's thesis deals with Titian's late work "The Flaying of Marsyas", which is held in the collections of the Archbishop's Palace in Kroměříž. This work is compared to another late work, Michelangelo's "Pieta Rondanini", a sculpture housed in Milan. The works are put into context with societal influences on both artists' work, the artists' confrontation with old age, and the issue of melancholy in their late works. Firstly, there is a list of literature that is necessary for understanding and further research of this topic. The list is followed by a summary of actual knowledge about both works. Subsequently the thesis contains a comparison of late works of Titian and Michelangelo where their new approach towards their works is described. Finally, the thesis deals with a relationship and difference between The Flaying of Marsyas and the Pieta Rondanini. The thesis also includes a rich supplement of pictures that should complement previous information as well as mention other works concerning with The Flaying of Marsyas or the Pieta Rondanini. Keywords: Flaying of Marsyas, Pieta Rondanini, Titian, Michelangelo, comparison of late worksen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990009982020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV