Zobrazit minimální záznam

Copyright law and advertising
dc.contributor.advisorDobřichovský, Tomáš
dc.creatorBoštičková, Aurora
dc.date.accessioned2023-07-25T00:22:52Z
dc.date.available2023-07-25T00:22:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/181331
dc.description.abstractCopyright law and Advertising This thesis deals with copyright law, a branch of law belonging to the field of intellectual property law, as well to intangible goods, and as a second topic it deals with advertising. The aim of the thesis is to introduce the reader firstly copyright law, advertising and then to unite these two main topics and last but not least to deal with prohibited advertising. The core of the thesis is to connect copyright law and advertising, specifically the subject of copyright, which is the copyright work, and advertising, and to highlight the use of specific copyrighted works in advertising. The thesis is divided into an Introduction, a General Part consisting of 8 chapters, a Special Part dealing in two chapters with decisions of Czech courts and a Conclusion. The first chapter deals with the concept and classification of copyright law, its origin, content and object. The second chapter provides an overview of international, EU and Czech sources of legislation. The third chapter deals with the concept of advertising, its types and legal regulation of advertising. This chapter is logically followed in Chapter Four by advertising entities, which are defined by the Advertising Regulation Act, and Chapter Five, which follows it, and deals with supervisory authorities defined by...en_US
dc.description.abstractAutorské právo a reklama Tato diplomová práce se zabývá autorským právem, právním odvětví náležejícím do oblasti práva duševního vlastnictví, resp. práva k nehmotným statkům a jako druhému tématu se věnuje reklamě. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře nejprve s autorským právem, reklamou a následně propojit tato dvě hlavní témata a v neposlední řadě se věnovat také reklamě zakázané. Jádrem diplomové práce je spojení autorského práva a reklamy, konkrétně předmětu autorského práva, kterým je autorské dílo a reklamy a poukázat na užití konkrétních autorských děl v reklamě. Práce je členěna na Úvod, Obecnou část skládající se z 8 kapitol, Zvláštní část zabývající se ve dvou kapitolách rozhodnutími českých soudů a Závěr. První kapitola pojednává o pojmu a zařazení autorského práva, o jeho vzniku, obsahu a předmětu. V druhé kapitole je vymezen přehled mezinárodních, unijních a českých pramenů právní úpravy. Třetí kapitola se zabývá pojmem reklamy, jejími druhy a právní regulací reklamy. Na tuto kapitolu logicky navazují v kapitole čtvrté reklamní subjekty, jenž vymezuje zákon o regulaci reklamy a na ní navazující kapitola pátá pojednávající o orgánech dozoru podle zákona o regulaci reklamy. Šestá a sedmá kapitola jsou výše zmíněným jádrem diplomové práce, které vysvětlují jediné možné a legální...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectCopyright lawen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectCopyrighted worken_US
dc.subjectAutorské právocs_CZ
dc.subjectReklamacs_CZ
dc.subjectAutorské dílocs_CZ
dc.titleAutorské právo a reklamacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-31
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId252912
dc.title.translatedCopyright law and advertisingen_US
dc.contributor.refereeHolcová, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLaw and Jurisprudenceen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csAutorské právo a reklama Tato diplomová práce se zabývá autorským právem, právním odvětví náležejícím do oblasti práva duševního vlastnictví, resp. práva k nehmotným statkům a jako druhému tématu se věnuje reklamě. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře nejprve s autorským právem, reklamou a následně propojit tato dvě hlavní témata a v neposlední řadě se věnovat také reklamě zakázané. Jádrem diplomové práce je spojení autorského práva a reklamy, konkrétně předmětu autorského práva, kterým je autorské dílo a reklamy a poukázat na užití konkrétních autorských děl v reklamě. Práce je členěna na Úvod, Obecnou část skládající se z 8 kapitol, Zvláštní část zabývající se ve dvou kapitolách rozhodnutími českých soudů a Závěr. První kapitola pojednává o pojmu a zařazení autorského práva, o jeho vzniku, obsahu a předmětu. V druhé kapitole je vymezen přehled mezinárodních, unijních a českých pramenů právní úpravy. Třetí kapitola se zabývá pojmem reklamy, jejími druhy a právní regulací reklamy. Na tuto kapitolu logicky navazují v kapitole čtvrté reklamní subjekty, jenž vymezuje zákon o regulaci reklamy a na ní navazující kapitola pátá pojednávající o orgánech dozoru podle zákona o regulaci reklamy. Šestá a sedmá kapitola jsou výše zmíněným jádrem diplomové práce, které vysvětlují jediné možné a legální...cs_CZ
uk.abstract.enCopyright law and Advertising This thesis deals with copyright law, a branch of law belonging to the field of intellectual property law, as well to intangible goods, and as a second topic it deals with advertising. The aim of the thesis is to introduce the reader firstly copyright law, advertising and then to unite these two main topics and last but not least to deal with prohibited advertising. The core of the thesis is to connect copyright law and advertising, specifically the subject of copyright, which is the copyright work, and advertising, and to highlight the use of specific copyrighted works in advertising. The thesis is divided into an Introduction, a General Part consisting of 8 chapters, a Special Part dealing in two chapters with decisions of Czech courts and a Conclusion. The first chapter deals with the concept and classification of copyright law, its origin, content and object. The second chapter provides an overview of international, EU and Czech sources of legislation. The third chapter deals with the concept of advertising, its types and legal regulation of advertising. This chapter is logically followed in Chapter Four by advertising entities, which are defined by the Advertising Regulation Act, and Chapter Five, which follows it, and deals with supervisory authorities defined by...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV