Zobrazit minimální záznam

Tři eseje o ekonomii vzdělávání
dc.contributor.advisorHavránková, Zuzana
dc.creatorZeynalova, Olesia
dc.date.accessioned2023-07-24T22:25:08Z
dc.date.available2023-07-24T22:25:08Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/181399
dc.description.abstractDissertation Thesis Three Essays on the Economics of Education Mgr. Olesia Zeynalova Abstract This dissertation focuses on three aspects of higher education policy that are pertinent to both deans and policymakers. The first essay contributes to the debate about the relationship between tuition fees and demand for higher education using meta-analysis. While large negative estimates dominate the literature, we show that researchers report positive and insignificant estimates less often than they should. After correcting for this publication bias, we find that the literature is consistent with the mean tuition-enrollment elasticity being close to zero. The second essay shows how easily firms can substitute workers with different educational backgrounds. We evaluate the elasticity of substitution between skilled and unskilled workers, which is a key parameter in the analysis of wage inequality. We show that the empirical literature is consistent with both publication and attenuation bias in the estimated inverse elasticities. The publication bias-corrected estimates remain close to zero. The result is consistent with attenuation bias in the literature and implies an elasticity of 4 after correction for both biases. The third essay shows how the real implementation of the Russian Unified State Exam (USE) reform...en_US
dc.description.abstractDisertační práce Tři eseje o ekonomii vzdělávání Mgr. Olesia Zeynalova Abstrakt Tato disertační práce se zaměřuje na tři aspekty vysokoškolské politiky, které jsou důležité jak pro děkany, tak pro tvůrce politik. První esej přispívá k diskusi o vztahu mezi poplatky za studium a poptávkou po vysokoškolském vzdělávání, a to pomocí metaanalýzy. Zatímco v publikacích dominují významné negativní výsledky, ukazujeme, že vědci uvádějí pozitivní a nevýznamné výsledky méně často, než by měli. S ohledem na toto publikační zkreslení vidíme, že publikace jsou v souladu se skutečností, že průměrná cenová elasticita poptávky po vzdělávání se blíží nule. Druhá esej ukazuje, jak snadno mohou firmy nahradit zaměstnance s různými úrovněmi vzdělání. Posuzujeme elasticitu náhrady mezi kvalifikovanými a nekvalifikovanými pracovníky, což je klíčový parametr při analýze mzdové nerovnosti. Poukazujeme na to, že empirické publikace při hodnocení reverzní elasticity jsou v souladu jak s publikačním, tak i s "atenuačním" (attenuation bias) zkreslením. Tato hodnocení, s ohledem na publikační zkreslení, zůstávají téměř nulové. Výsledek je v souladu s "atenuačním" zkreslením v publikacích a odpovídá elasticitě 4 s ohledem na obě systematické chyby. Třetí esej ukazuje, jak skutečná realizace reformy ruské jednotné státní zkoušky pro...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDemand for higher educationen_US
dc.subjectenrollmenten_US
dc.subjecttuition feesen_US
dc.subjectelasticity of substitutionen_US
dc.subjectskill premiumen_US
dc.subjectunified state examen_US
dc.subjectreturn on educationen_US
dc.subjectDemand for higher educationcs_CZ
dc.subjectenrollmentcs_CZ
dc.subjecttuition feescs_CZ
dc.subjectelasticity of substitutioncs_CZ
dc.subjectskill premiumcs_CZ
dc.subjectunified state examcs_CZ
dc.subjectreturn on educationcs_CZ
dc.titleThree Essays on the Economics of Educationen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-05-31
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId205358
dc.title.translatedTři eseje o ekonomii vzdělávánícs_CZ
dc.contributor.refereeCook, Nikolai
dc.contributor.refereeJanků, Jan
dc.contributor.refereeGeyer-Klingeberg, Jerome
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEconomics and Financecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Financeen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEconomics and Financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEconomics and Financecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Financeen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce Tři eseje o ekonomii vzdělávání Mgr. Olesia Zeynalova Abstrakt Tato disertační práce se zaměřuje na tři aspekty vysokoškolské politiky, které jsou důležité jak pro děkany, tak pro tvůrce politik. První esej přispívá k diskusi o vztahu mezi poplatky za studium a poptávkou po vysokoškolském vzdělávání, a to pomocí metaanalýzy. Zatímco v publikacích dominují významné negativní výsledky, ukazujeme, že vědci uvádějí pozitivní a nevýznamné výsledky méně často, než by měli. S ohledem na toto publikační zkreslení vidíme, že publikace jsou v souladu se skutečností, že průměrná cenová elasticita poptávky po vzdělávání se blíží nule. Druhá esej ukazuje, jak snadno mohou firmy nahradit zaměstnance s různými úrovněmi vzdělání. Posuzujeme elasticitu náhrady mezi kvalifikovanými a nekvalifikovanými pracovníky, což je klíčový parametr při analýze mzdové nerovnosti. Poukazujeme na to, že empirické publikace při hodnocení reverzní elasticity jsou v souladu jak s publikačním, tak i s "atenuačním" (attenuation bias) zkreslením. Tato hodnocení, s ohledem na publikační zkreslení, zůstávají téměř nulové. Výsledek je v souladu s "atenuačním" zkreslením v publikacích a odpovídá elasticitě 4 s ohledem na obě systematické chyby. Třetí esej ukazuje, jak skutečná realizace reformy ruské jednotné státní zkoušky pro...cs_CZ
uk.abstract.enDissertation Thesis Three Essays on the Economics of Education Mgr. Olesia Zeynalova Abstract This dissertation focuses on three aspects of higher education policy that are pertinent to both deans and policymakers. The first essay contributes to the debate about the relationship between tuition fees and demand for higher education using meta-analysis. While large negative estimates dominate the literature, we show that researchers report positive and insignificant estimates less often than they should. After correcting for this publication bias, we find that the literature is consistent with the mean tuition-enrollment elasticity being close to zero. The second essay shows how easily firms can substitute workers with different educational backgrounds. We evaluate the elasticity of substitution between skilled and unskilled workers, which is a key parameter in the analysis of wage inequality. We show that the empirical literature is consistent with both publication and attenuation bias in the estimated inverse elasticities. The publication bias-corrected estimates remain close to zero. The result is consistent with attenuation bias in the literature and implies an elasticity of 4 after correction for both biases. The third essay shows how the real implementation of the Russian Unified State Exam (USE) reform...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV